Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Vi har i en anden traad diskuteret reglerne for ophold i udlandet for at bevare pensionsrettigheder (max 2x3 mdr i udlandet) ELLER for at forblive ikke-skattepligtig/begraenset skattepligtig til DK som udenlandsdansker(max 2x3 mdr i DK el. totalt 6 mdr hvis ikke egen helaarsbolig).
Her er en spaendende historie om en udenlandsdansker der var ikke-skattepligtig til DK men via forkert raadgivning fra skattevaesenet (han skulle have checket mere selv..) lod sin engelske kone flytte til DK hvilke ledte til at han mistede hele formuen(4-5M DKK), hus, kone og helbred.
Ja det er jo nok Danmark i en nødeskal, godt man ikke er rig, det må være frygteligt at gennemgå det den mand har oplevet,jeg er 100% sikker på at han aldrig får oprejsning. (Danmark er et lorteland ) som Buster Larsen sagde.
Det er jo godt nok en historie fortalt af een part, den åbenbart forudrettede.
Hvad han udelader eller ikke udelader har vi ingen mulighed for at bedømme, vi har ikke ligefrem aktindsigt her.
Og iøvrigt daterer denne beretning sig fra 1985 som jeg læser den, hvorved man måske kunne have sin tvivl om aktualiteten anno 2006.
Imidlertid er der vist ingen tvivl om at forfatteren føler sig groft krænket og uskyldig, ellers havde han næppe ulejliget sig med at forfatte dette skrift.
Ser grangiveligt ud til at han er blevet knaldet på juridiske spidsfindigheder
Ja - der er altid flere sider til en sag men som dig tror jeg ogsaa han er blevet knaldet paa juridiske spidsfindligheder.
Hvis du laeser hele sagaen vil du se at den oeber helt op til midt 90erne (saerlige klageret Etc.) og som udviklingen har vaeret tror jeg at skattefar er blevet mere agressiv end foerhen - saa ganske god relevans syntes jeg.
Det vaerste som jeg ser det er dette brev:
http://www.cashbu...art05.html
og dette "raad" fra skattemyndighederne:
http://www.cashbu...art04.html
Det ligner fejlagtig information (jeg tror dog ikke det er bevidst som forurettede dog tror) da det senere goeres klart at hvis man er gift og konen bor i DK, saa er man fuldt skattepligtig til DK uanset hvad. (livsmidtpunkt-reglen).
Hejsa Ben
jeg lavede dine henvisninger om til links bamsenRedigeret af d. 14/03-2006 13:56