Se indlæg
 Udskriv debat
Vores børn skal starte på universitetet i Thailand
Mukke
Min kære datter har jo været igennem mange test på det sidste, og resultatet fra en af dem, denne ONEST test….. direkte oversat bestod kun 28. procent andre af den totale mængde af kommende studerende i Thailand…

VAR på TV3 news denne morgen…

Desværre, som hun sige, for nu skal hun holde fri og ikke være sammen med alle sine venner til sommersjov på universitetet fra den 1. maj til den 1. august i år, og det er hun selvfølgelig ked af, for som hun sagde, var dette blevet sagt ved prøvens start, havde hun ikke brugt tid på dette, vel typisk thai... være sammen med mange af sine nye venner på det nye universitet er lige nu dette, der er det vigtigste, og ikke at være imellem de bedste…

Dette også selvom hun ikke skal andet end hygge.

Farmand her har sagt, at hun faktisk skal være stolt over, at hun er imellem de 28 procent..

Jeg ved ikke med i andre, og jeg ved jo ikke om der overhovedet er nogen her på siden, der har sønner eller døtre, der nu skal starte det nye år på et universitet i Thailand, men dette år har altså være lidt atypisk for de studerende fordi røde, blå, gule og andre farver ikke har kunne enes..

Dette er gået ud over alle unge, der nu skal starte på en videregående uddannelse.

GATPAT prøverne skulle jo have været for 4 månrder siden, men på grund af urolighederne, er de blevet udskudt op til mange gange, og de prøver ligger til grund for flere af de store uddannelser, som læge og andet i den dur…

Min datter har været igennem disse prøver, men resultaterne kommer ikke før i næste måned, hvor hun så ved om hun kan starte studierne til læge, og alligevel ikke, for nu har dette internationale universitet, som allerede har accepteret hendes formåen… sagt....

De vil ikke vente på en accept, så hvis hun ikke acceptere lige nu og her, vil hun miste sin gode plads.

Det er sgu svært for en thailandsk 18 åring.. ja … det er der måske mange der kan snakke med om, men surt er det, for hvis hun nu ikke tager chancen for denne GATPAT prøve, og nu acceptere dette også udmærkede internationale universitet, ja så mister hun også pladsen for lægestudiet..

Thailands undervisnings system ligger i ruiner, specielt dette år…..

Måske lidt meget personligt, men jeg higer efter at høre, om andre har været igennem samme situation med deres børn i Thailand.. og hvis de har…hvordan er det blevet tacklet..

Spring til debat: