Se indlæg|
forsørgerpligt
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 09/04-2014 17:07
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
har et spørgsmål fra en ven som er kommet i nogle problemmer med sin kommune.det lyder såen her han møder en thai pige under en ferie og de forelsker sig og efter nogle ture til thailand bliver de så gift, altså en buddhistisk vielse..og han tager nogle billeder og lægger det på sin facebook det er i 2009 det sker, og han tager så derned et par gange hver år i de næste par år til han så beslutter sig til flytte derned i 2013 og så bliver de gift på et rådhus i bangkok og han melder det til sin kommune at han er blevet gift og altså ikke er aflene mere. han er førtidspensionist og det var han også da de blev buddhistisk viet....nu har han så fået et brev fra kommunen hvor de siger at han skylder ca 100,000 kr fordi han har ikke oplyst at han har været gift siden 2009 og derfor har fået for meget udbetalt kan det så være rigtigt da de jo ikke har boet sammen alle de år han har jo bare besøgt hende og de har været sammen måske 6 uger sammen på et år siden de blev buddhistisk viet...så han mener jo så at de ikke har boet sammen rigtigt men da de så flyttede sammen har han da også meldt det til sin kommune, men de har så tjekkedet hans facebook og de ser så de der par billeder hvor de bliver munke viet og så falder hammeren mener de..kan det så være rigtig er der nogle som har nogle ideer til hvad han kan gøre evt.........
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| phom |
Lagt på d. 09/04-2014 17:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 282 |
Det lyder mystisk. Han er reelt enlig så længe hans folkerigeste adresse siger at han bor alene, og det har han gjort hele tiden. En førtidspensionist der familiessammenfører en dame fra Thailand i Danmark, er reelt enlig, lige indtil den dag udlændinge service giver opholdtilladelse til konen. Først fra den dag er han ikke enlig, selvom konen har boet i Danmark i 6 måneder under behandlingen af familiesammenføringssagen, og først fra den dag, ryger 15% af pensionen. Mon ikke bare kommunen har anset at han har opholdt sig så meget i Thailand at han reelt har boet sammen med hans kone i Thailand, hans facebook profil er sikkert fyldt med opdateringer fra Thailand. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 09/04-2014 17:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Et Buddha bryllup har jo ingen retslig virkning, og man er heller ikke gift i vestlig forstand. Jo mere jeg læser eksisterer der ikke et bryllup indenfor budismen, som vi forstår det i vesten. Jeg ville anke med det samme. |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 09/04-2014 18:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
det gode ved et budda bryllup er den lynhurtig skilsmisse som heller ikke norteres nogen steder![]() |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 09/04-2014 18:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
hvis de mener han har været gift fra 2009 så kan han jo oplyse kommunen at han så fra 2009 har ret til sin kones fradrag da hun jo ikke har udnyttet det så mon ikke det så går lige op i den sidste ende?? |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 09/04-2014 18:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Vandango har fat i den lange ende. En buddhistisk vielse har igen retsvirkninger. Desværre skal han selv løfte bevisbyrden for ikke at have været gift, og dermed forsømt sin anmeldepligt. Heldigvis anmeldte han den "rigtige" (og retsgyldige) vielse efter alle kunstens regler. Ved at argumentere for ovenstående. og fremlægge bevis for registreret vielse, (som de jo har fra Bangkok) er min vurdering, at kommunen må omgøre den afgørelse. Heldigvis har han gjort lige nøjagtigt som der er krævet. Så skal han ikke til at forklare det også. Mit gæt er at der har været et kontrolteam inde over, siden de har gransket hans facebookprofil. Det er ikke noget den enkelte sagsbehandler sidder og roder med i ret stor grad. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/04-2014 20:06
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
hehe sjovt det altid er en "ven" der er i nød i trådene herinde... anyway, spøg til side...tror at "han" har en god sag...de jo ikke alm. kendt at buddhistisk vielses ikke er retsgyldig... dog er det pænt sygt at der sidder folk og spionere på folks facebook for at finde den slags oplysninger...men det kommer vel ikke bag på nogen... |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 09/04-2014 20:09
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
buick skrev: hvis de mener han har været gift fra 2009 så kan han jo oplyse kommunen at han så fra 2009 har ret til sin kones fradrag da hun jo ikke har udnyttet det så mon ikke det så går lige op i den sidste ende?? men det forudsætter jo at de bor sammen i DK? som jeg læser det har fruen ikke været i DK. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 10/04-2014 02:12
|
JS skrev: hehe sjovt det altid er en "ven" der er i nød i trådene herinde... anyway, spøg til side...tror at "han" har en god sag...de jo ikke alm. kendt at buddhistisk vielses ikke er retsgyldig... dog er det pænt sygt at der sidder folk og spionere på folks facebook for at finde den slags oplysninger...men det kommer vel ikke bag på nogen... ja det er sgu sjovt at det altid er en "ven" nu ved jeg ikke om du har nogle venner men det er vi så nogle som har og dem som har venner de prøve at hjælpe dem svære er det vel ikke..så tag lige sølvpapirshatten af tak....og så ellers tak for jeres svar dem sender jeg videre og ang fradrag det får han, det har han fået efter de er blevet gift og ja de bor i thailand......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| farang47 |
Lagt på d. 10/04-2014 06:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
dutling68 - kan det tænkes at kommunen tror at de har boet sammen siden 2009 - for der fokuseres kun på ægteskab her i tråden, og som du nok selv ved er man som samboende stillet som værende gift. Hvis det er som jeg tror kan beløbet jo godt passe. Det er jo så bare at forklare at han ikke har boet i TH førend i 2013. Perioden før har kun været ferieture. Måske ??? |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 10/04-2014 10:51
|
det handler efter hvad jeg har forstået at de har set nogle billeder på hans facebook hvor han bliver gift og så siger de at han skal af med 100.000 men som han siger nu så må de skrive at hvis en munke vielse gælder så ville han da vise dem det på skattekontoret og hvad mon de så siger til det på skattekontoret..og han har boet hele tiden i danmark og er først flyttede der ned senere og det har han også fortalt dem....og det sidste er at han har skrevet et pænt brev til dem hvor han forklare hvordan han ser sagen så må vi vente og høre hvad de siger til det.....
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/04-2014 15:48
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Det er ganske normalt, også i Europa, at religiøse velsignelser og juriske vielser er adskilte, men i Danmark er det normalt en samlet handling, om end man kan få en religiøse velsignelse efter den juriske vielse. Hvis man, udover endda at have en offentlig profil på Facebook, derimod har skrevet "gift" (og måske samtidig noteret det i en statusopdatering) på Facebook ifm. den religiøse velsignelse, så er det helt forståeligt, at kommunen tror, at han er gift - altså hvis han ligefrem selv har skrevet det. Det er jo klart, hvis man går rundt og siger, at man er gift, at folk tror på, at man er gift. I første omgang ville jeg sende kones opholdstilladelse, alle konens viseringer til Danmark og vielsesattesten til kommunen, men jeg ville nok selv troppe op på kommunen først og forklare dem sagen. Kommunen ønsker sikkert ikke selv en dum sag, hvors de har dyneløftet sig frem til noget forkert. Og så en sidebemærkning. Det er rigtigt, når vandango siger, at der ikke findes "bryllup" inden for budismen, som vi forstår det i vesten. For det første er det kristne bryllup noget, som er kommet til senere. Paulus skriver, at man er gift, når man har haft sex tre gange, men i senere tid var man gift, når man flyttede sammen. Når man er gift i vesten, så er man en person, mens de i buddhismen stadig for såvidt er to personer, hvilket symbolsk ses i de to vielsesattester fra ampør (uagtet symbolikken nok er tilfældig). I vesten er man desuden gift for evigt, hvilket naturligvis ikke kan lade sig gøre i buddhismen, hvor formålet er at forsvinde i Nirvana. I buddhismen er det således en jordisk ting, og absolut ikke den bedste ting, men et nødvendigt onde, hvis man ikke er mand og munk. I kristendommen er det både en jordisk og en "himmelsk" ting. Alle samfund har haft brug for at holde styr på, hvem der var fædre til børnene af mange forskellige årsager. Den dag i dag kæmper myndighederne i Thailand med at få folk til at registrere sig som ægtepar på ampør efter den religiøse velsignelse, men lige megget hjælper det. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 10/04-2014 19:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Fuck!!!! gift efter tre gange sex ??? Hvad er straffen for bigami ![]() PS hold det lige lidt stille, jeg frygter lige gud ved hvor mange krav på hustru bidrag ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/04-2014 22:43
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
buick skrev: Fuck!!!! gift efter tre gange sex ??? Hvad er straffen for bigami ![]() PS hold det lige lidt stille, jeg frygter lige gud ved hvor mange krav på hustru bidrag ![]() Jeg skal nok lade være med at sladre. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.