Se indlæg
 Udskriv debat
Star alliance Bonus kort SAS vs. Thai
John
Jeg er pt indehaver af et SAS EuroBonus kort. Når nu SAS lukker deres Bangkok rute, overvejer jeg at skifte til Thai bonus kort, da det umiddelbart lyder besværligt at lave opgrade og bonus rejse på tværs af selskaberne i Star alliance.

Er der nogen her der kan gennemskue forskellen på SAS og Thai bonus kort, med hensyn til opsparing og brug af miles?
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
natty
Jeg synes det handler meget om hvor man bor og ens øvrige rejsevaner andet end til BKK.
Selv er jeg ked af at SAS dropper ruten, da jeg ofte har brugt point til opgradering, også uden brug af points og har brugt points til "gratis" ture CPH-BKK-CPH.

SAS er dog begyndt at code-share med Thai på ruten, og i den forbindelse kontaktede jeg SAS og spurgte om hvordan bookingklasserne bliver "oversat" når man flyver med Thai.
Svaret var SAS billet K-klasse=TG W-klasse, V-klasse=V-klasse og Q=Q.
Dvs. at man ikke optjener point på en SK udstedt billet, hvis den er udsted i K eller V, men 100% i Q-klasse, som det altid har været tilfældet, hvis man ville optjene EBpoints på TG.

Hvis man flyver med SK, har det de sidste par år været sådan at man optjener 100% ligegyldigt hvilken klasse man flyver på, hvilket kan blive en del selv på de billigste billetter.
Hvis man vil optjene point på ROP er det vist 25% i W og V internationalt med TG.

Mine overvejelser går i denne retning:
Jeg har for ikke så længe siden betalt ca. 5300 kr. for en TG billet i Q-klasse, på en kampagne, den var ca. 500 kr. dyrere retur end på W-V klasse, men dermed optjener jeg 100% points på EB og kommer til at sidde mere behageligt i den aller forreste økonomikabine foran motorerne.

Grunden til at de 500 kr. ikke betyder så meget, er selvfølgelig at jeg rejser ene person og ikke skal købe billetter for 2-3 eller 4 personer.

Da jeg også rejser en del i Europa og bor i Danmark og ikke Thailand, beholder jeg nok mit Eurobonuskort, men reglerne er rigtigt nok meget spegede, så hold tungen lige i munden, hvis point betyder noget Shock
Redigeret af natty d. 22/04-2014 23:09
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Spring til debat: