Se indlæg|
Import fra Thailand
|
|
| Bobby |
Lagt på d. 18/05-2014 19:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej! Da jeg er på vej til at bosætte mig permanent i Nordøst-Thailand, er jeg interreseret i at komme i kontakt med alle der kunne tænke sig at importere Thai varer, herunder thaisilke og brugskunst. Jeg vil så kunne fungere som indkøbschef for et dansk importfirma, og sørge for køb, forarbejdning, embalering og forsendelse i samarbejde med en speditør.Samtidig vil jeg ugenligt/månedligt kunne maile/skype billeder af diverse varer, med beskrivelser og priser. Via en minimal månedlig aflønning og fuld dækning af alle omkostninger, vil jeg være parat til at betjene alle interreserede!Dog skal det nævnes at alle interreserede importører selv skal aflægge regnskab til SKAT og i samarbejde med speditører at afklare told m.m. Hilsen Indkøberen |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 18/05-2014 20:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Der findes mange tusinder af speditør firmaer i Thailand som klare alt inkl told osv i danmark og det for thailøn, og langt de fleste steder som sælger til export har enten selv denne service eller samarbejder med en speditør faktisk er denne service mange gange til at få gratis hvis man forhandler lidt og er fast kunde Så for mig at se err din service blot et fordyrende led i kæden fra indkøb til lager og ud over det så risikere dine "kunder" at få problemer med Thailand for at bruge ulovlig arbejdskraft i Thailand hvilket kan give indrejse forbud |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 19/05-2014 01:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Kunne godt have brugt en dansk kontakt i Thailand, brugte min ex. som indkøber, og endte op med de forkerte varer i Danmark. SKAT viste mig forståelse, og lod mig lukke firmaet uden yderligere omkostninger. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/05-2014 08:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Bobby skrev: Hej! Da jeg er på vej til at bosætte mig permanent i Nordøst-Thailand, er jeg interreseret i at komme i kontakt med alle der kunne tænke sig at importere Thai varer, herunder thaisilke og brugskunst. Jeg vil så kunne fungere som indkøbschef for et dansk importfirma, og sørge for køb, forarbejdning, embalering og forsendelse i samarbejde med en speditør.Samtidig vil jeg ugenligt/månedligt kunne maile/skype billeder af diverse varer, med beskrivelser og priser. Via en minimal månedlig aflønning og fuld dækning af alle omkostninger, vil jeg være parat til at betjene alle interreserede!Dog skal det nævnes at alle interreserede importører selv skal aflægge regnskab til SKAT og i samarbejde med speditører at afklare told m.m. Hilsen Indkøberen buick skrev: Der findes mange tusinder af speditør firmaer i Thailand som klare alt inkl told osv i danmark og det for thailøn, og langt de fleste steder som sælger til export har enten selv denne service eller samarbejder med en speditør faktisk er denne service mange gange til at få gratis hvis man forhandler lidt og er fast kunde Så for mig at se err din service blot et fordyrende led i kæden fra indkøb til lager og ud over det så risikere dine "kunder" at få problemer med Thailand for at bruge ulovlig arbejdskraft i Thailand hvilket kan give indrejse forbud Ja, der findes mange tusinde speditører i både Thailand og andre steder i verden. Men de beskæftiger sig normalt ikke med at opsøge og præsentere varer. Heller ikke opfølgning på afsendelse, samt Q.C. (Quiality Control), hvilket er et must, når man sidder på den anden side af kloden og ikke har en Kinamands chance, for at se hvad de putter i containeren. Så til dig INDKØBEREN bare klø på. Og så lige en oplysning. Den form for tjenester, som du tilbyder, aflønnes som regel med ca. 3-5% af faktura prisen. Og de penge, har jeg erfaring for, er givet godt ud for køber. Der er en del andre ting du og køber, skal være opmærksom på...Men det komme for vidt, at begynde at liste op her. Redigeret af Anonym Bruger d. 19/05-2014 08:19 |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 19/05-2014 09:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
man skal være mere end desperat hvis man hjemme fra sofaen tror man bare kan købe ind i Thailand ![]() man er sku da nødt til selv at bevæge sig ud og forhandle pris, betingelser osv ellers bliver man tørret efter indkøb overtager speditøren som så selv sørger for afhentning, kontrol af vare, pakning og forsendelse. Hvorfor i alverden skulle man først betale for meget for indkøb og siden betale en farang for ulovligt arbejde som kontrollere det som speditøren alligevel gør inkl i hans pris ![]() men ok hvis man ikke er forretningsmand og alligevel taber pengene så gør det vel ingen forskel ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.