Se indlæg|
Thailandsk militær
|
|
| bellizzy |
Lagt på d. 20/05-2014 21:58
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej alle. Jeg håber jeg kan blive klogere på noget igennem jer. Selvom det ikke er en situation mange står i, er jeg virkelig på bar bund! Så alle skud fra hoften vil blive taget imod med kyshånd! Jeg er opvokset i Danmark, som min mor bragte mig til da jeg var omkring 3,5 år. Jeg har ikke nogen relation til Thailand(udover noget familie og mit thailandske pas....). Hvorfor jeg ikke har fået dansk statsborgerskab og dermed dansk pas, kan jeg virkelig ikke svarer på. Det er vel bare fordi jeg er dum.... Nå. Problemet er så, at jeg efter længere tid drager på ferie til Thailand i 3 uger med min kæreste. Min mor(som er bosat i Danmark også) har fortalt mig, at det med militæret er gået i orden fordi min mormor nede i Thailand har fixet det. Sagen er så den, at min mor og mormor er blevet gevaldigt uvenner. Som den kontrol freak jeg nu engang er, vil jeg gerne have dokumentation på, at der ikke sker mig noget når jeg rejser derned. Altså at politiet ikke står klar med åbne arme. Min mormor har ikke fået noget dokumentation på, at jeg ikke skal i militæret og hun vil ikke udleverer de papirer hun har derhjemme angående session(så min onkel eventuelt kunne gå ned på kommunen og ordne det). Hvad gør jeg herfra? Jeg har været inde på den thailandske ambassade, men de siger at de absolut intet kan gøre. Det er min familie i Thailand der skal gøre disse ting for mig, men eftersom jeg intet har af papir omkring noget somhelst, hvordan skal min onkel så kunne hjælpe mig? Er der noget jeg eventuelt kunne gøre herhjemme fra? Pretty please!! Mvh, Bell Madsen |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 21/05-2014 04:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 191 |
Mit råd er rejs ikke til TH før din onkel har ordnet eller checket sagen i den by du er født eller sidst registreret. Han skal kontakte dem der og lægge en føler ud. Det kan tage tid og penge hvis du vil undgå militær tjeneste. De rigtige personer kommer i byen en gang om året i kortere tid. Men det ved militær kontakten i byen. Min nevø er i militæret lige nu og min kone kontaktede og brugte 2 år i forvejen at planlægge men kunne stadig ikke betale os fra det. Fik han dog ind et sikkert sted I garden ”stor dreng” og nu et godt job som audiant hos en top dog i BKK. GRATIS Mhs. Til betaling og ikke betale ændre det sig år for år alt efter hvilken personer der tager sig af sessionen. En fordel hvis du er lille, spinkel, mangler et ben ikke taler Thai osv. vil jeg tro. Tag ikke chancen da det kan være dyrt at blive væk fra session. Redigeret af Gamba d. 21/05-2014 04:51 |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 21/05-2014 07:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hej Bell Hvordan kan du opholde dig i DK uden dansk statsborgerskab? Er du ikke fyldt 18 år endnu? Inden du fylder18 år, skal du selv vælge dit statsborgerskab. Søg dansk statsborgerskab inden du rejser til Thailand. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/05-2014 08:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
cali111 skrev: Hej Bell Hvordan kan du opholde dig i DK uden dansk statsborgerskab? Er du ikke fyldt 18 år endnu? Inden du fylder18 år, skal du selv vælge dit statsborgerskab. Søg dansk statsborgerskab inden du rejser til Thailand. Han har vel permanent opholdstilladelse, det får man jo når man har boet mange år i Danmark. Jeg ville ikke rejse til Thailand uden at have sessions tingen på plads, jeg har hørt om folk der ved indrejsen blev anholdt og sendt i militæret. Min kones fætter holdt sig helt væk fra Thailand til han blev 30 som vidst er maks alder for militærtjeneste i Thailand. |
|
|
|
| bellizzy |
Lagt på d. 21/05-2014 11:05
|
Hej alle, Tak for alle svarene! Det var rigtig sødt af jer. Jeg har ubegrænset opholdstilladelse, ja. Jeg burde have sagt dansk statsborgerskab da jeg fyldte 18, men jeg har absolut ingen anelse om hvorfor jeg ikke gjorde det. Tror mest af alt det var fordi jeg havde alt for meget imellem ørene dengang(skole osv). Jeg taler ikke thai, er 1.60 høj og er forholdsvis spinkel er bygning. Denne dag i dag er jeg 21 år gammel. HVIS, og kun hvis jeg tog til Thailand, tror i så jeg ville kunne betale mig for ikke at skulle i militæret? Taget i betragtning af ovenstående ting, ville de så overhovedet have mig derinde? Jeg har prøvet at kommunikere så godt jeg kan med min onkel, og sendt ham nogle familie papirer(stamtræ osv...). Så jeg håber han kan fixe det på enten den ene eller den anden måde, om jeg så skal betale en formue for det(skal jeg egentlig det?). Det er bare noget røv. Min kæreste og jeg har allerede betalt for flybilletterne(ikke refunderbare) og reserveret hoteller. En rejse vi har sparet op til i jeg ved ikke hvor lang tid. Men hvis dette ikke kan gå i orden, ender det nok med vi ikke tager afsted. Ved i hvor lang tid sådan en sag typisk vil tage at behandle? |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 21/05-2014 13:27
|
|
Du kan godt tage på din ferie. ![]() Det er nemlig som 21 årig man selv skal melde sig til session. Det er først som 22 årige de begynder at lede efter dig og 10 år efter går du fri. |
|
|
|
| bellizzy |
Lagt på d. 21/05-2014 13:49
|
Gamba skrev: Du kan godt tage på din ferie. ![]() Det er nemlig som 21 årig man selv skal melde sig til session. Det er først som 22 årige de begynder at lede efter dig og 10 år efter går du fri. Pis også. Fylder 22 d. 18 juli og tager afsted d. 20 |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 21/05-2014 13:55
|
|
De er nok ikke så hurtig på aftrækkeren. Tager sikkert god tid at få det registreret i systemet. Måske. ![]() |
|
|
|
| bellizzy |
Lagt på d. 21/05-2014 14:03
|
Gamba skrev: De er nok ikke så hurtig på aftrækkeren. Tager sikkert god tid at få det registreret i systemet. Måske. ![]() Kan man betale sig fra ikke at tage til session? Eventuelt hvor meget? |
|
|
|
| Gamba |
Lagt på d. 21/05-2014 14:38
|
|
bellizzy skrev: Gamba skrev: De er nok ikke så hurtig på aftrækkeren. Tager sikkert god tid at få det registreret i systemet. Måske. ![]() Kan man betale sig fra ikke at tage til session? Eventuelt hvor meget? Du skal ikke bevæge dig derhen uden grundig forarbejde med hjælp fra din familie i TH. Som jeg skrev er det ikke ligetil og tager tid. Hvis du vil beholde dit TH pas skal du enten vente 10 år eller tage action nu inden du bliver efterlyst. |
|
|
|
| bellizzy |
Lagt på d. 21/05-2014 19:50
|
Gamba skrev: bellizzy skrev: Gamba skrev: De er nok ikke så hurtig på aftrækkeren. Tager sikkert god tid at få det registreret i systemet. Måske. ![]() Kan man betale sig fra ikke at tage til session? Eventuelt hvor meget? Du skal ikke bevæge dig derhen uden grundig forarbejde med hjælp fra din familie i TH. Som jeg skrev er det ikke ligetil og tager tid. Hvis du vil beholde dit TH pas skal du enten vente 10 år eller tage action nu inden du bliver efterlyst. Hmn okay. Nu er der nyt i sagen. Min mormor(åbenbart en bitch) vil ikke lade min onkel gøre det for mig. Hun vil heller ikke selv gøre det. Der er åbenbart opstået en konflikt i hele familien og ingen af dem vil hjælpe mig(jeg aner ikke hvorfor.. det er min mor der snakker med dem dagligt). Hvad fanden er alternativet så? Lige nu snakker vi om, at min kæreste og jeg må betale en flybillet til min mor for, at hun kan tage derhen og ordne det(på 10 dage) inden vi drager afsted. Er det virkelig den eneste løsning? |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/05-2014 22:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
1,60 og spinkel - du vil passe fint ind i geleddet ![]() Spørgsmålet er, om din mor kan gøre fra eller til. I risikerer meget nemt at smide penge ud til en ekstra billet til ingen verdens nytte. Prøv at læse denne tråd i Thaivisa: http://www.thaivi...thai-army/ Bemærk, at det er Thailand, så intet er 100 procent sikkert. |
|
|
|
| bellizzy |
Lagt på d. 10/06-2014 10:08
|
Nyt i sagen! Min mor betalte selv sin flybillet og er dernede. Hun har snakket med en person dernede som sidder som leder for udtagelse til militæret nede på kommunen. Han siger, at fordi jeg ikke kom op på kommunen som 15 årig og "selv-registrerede" mig, skal jeg ikke i militæret. Min mormor har åbenbart gjort det da hun fik brevet da jeg var 15 år. Jeg aner ikke hvordan det hænger sammen, men umidbart lyder det da fornuftigt i mine ører. Ham manden tjekkede mig op i systemet og sagde der ikke ville være nogle problemer hvis jeg rejste derned. Ville i anbefale mig, at jeg rejste derned? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.