Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Familie, ægteskab og børn » Børnene
 Udskriv debat
Adoption.
vandango
Jeg vil gerne adoptere et af vores børnebørn i Thailand.
Moder er ikke interesseret i barnet, faderen smuttede da moderen var gravid, vel nærmest ukendt.
Barnebarnet er 7 år i dag, min hustru har haft hende de sidste 4-5 år.

Er der nogen der har været igennem det samme, og vil dele med mig, hvordan man administrativt gør det i Thailand?

Kan en sådanne adoption accepteres juridisk hos de danske myndigheder?

hugoboerge
vandango skrev:

Jeg vil gerne adoptere et af vores børnebørn i Thailand.
Moder er ikke interesseret i barnet, faderen smuttede da moderen var gravid, vel nærmest ukendt.
Barnebarnet er 7 år i dag, min hustru har haft hende de sidste 4-5 år.

Er der nogen der har været igennem det samme, og vil dele med mig, hvordan man administrativt gør det i Thailand?

Kan en sådanne adoption accepteres juridisk hos de danske myndigheder?

http://www.bangko...on-anxiety

http://www.bangko...eft-behind

@Vandango - lad mig sige det med det samme mht det juridiske saa aner jeg ikke en pind.

Men her paa det seneste har der vaeret en del skriverier omkring boern som bare bliver efterladt hos bedsteforaeldrene og det er saadan ca. 3 millioner boern i Thailand.

Eftersom din hustru nu har haft barnet i 4 - 5 aar hvorfor ikke lade hende adoptere barnet i foerste omgang ? og saa tage det derfra dvs saa adopterer du og giver barnebarnet dit efternavn. Saa vill jeg mene papirarbejdet i Thailand er bragt nogenlunde i orden.

Er barnebarnet inkluderet i din hustrus tabian baan (husbog) ? - det vil jeg tro er vigtigt som en begyndelse.

Vi har selv oplevelsen af at have et barnebarn boende. Han bliver snart 10 aar og har boet hos os i ca. 4 aar. Han er indregistreret i min hustrus tabian baan.

Lad os forudsaette at alt det juridiske i Thailand er bragt i orden, hvorfor skulle de danske myndigheder saa modsaette sig det ?

Det var mine tanker omkring emnet.

Spring til debat: