Se indlæg
 Udskriv debat
Den offentlige sygeforsikring i Thailand
Mukke
Hvordan er det gået med den forsikring, som var oppe i mange forums for 6 måneder siden.. Få en offentlig forsikring der dækker alt for en Farangs for tror det var omkring 2000.- baht om året..

Senere kom det frem at det var en misforståelse, og senere igen at det ikke var det..

Er der nogen der har den forsikring og hvordan får man den..

Kim Ludvigsen
Tjek denne tråd:

http://www.thaila...ost_219793

Jeg vil tro, at det er den forsikring, du tænker på.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Mukke
Hej Kim

Det kan godt være du tror det, men det er det ikke. Det er den forsikring som kom op for mere end et halvt år siden, hvor alle farangs kunne få en forsikring til de offentlige sygehuse, på samme vildkår som den 30 bahts forsikring som thailænderne havde..

Jeg ved at mange i Udon Thani og Chiang Mai fik den, men jeg ved også, at der pludselig blev sat spørgsmålstegn ved denne forsikring, så jeg efterlyser folk som har den, og om de stadig har den...

Den var slet ikke så dårlig efter hvad de kloge sagde...

hugoboerge
Mukke skrev:

Hej Kim

Det kan godt være du tror det, men det er det ikke. Det er den forsikring som kom op for mere end et halvt år siden, hvor alle farangs kunne få en forsikring til de offentlige sygehuse, på samme vildkår som den 30 bahts forsikring som thailænderne havde..

Jeg ved at mange i Udon Thani og Chiang Mai fik den, men jeg ved også, at der pludselig blev sat spørgsmålstegn ved denne forsikring, så jeg efterlyser folk som har den, og om de stadig har den...

Den var slet ikke så dårlig efter hvad de kloge sagde...

Det var oppe i aviserne og om det var her eller Thaivisa blev der vist den engelske tekst. Maaske var det Nielsens website, men den er lukket ned.

Her i Thailand har man det saakaldte "Gold Card" som ikke er noget card, men en ordning man kan registrere sig hos ved henvendelse til et statshospital. Gaelder kun for Thai. Tidligere paa aaret henvendte min kone sig paa et af hospitalerne her i provinsen og der er godt nok 3 luger/skranker der siger "Gold Card" eller "Bat Thong". Det der sker er at ID kort/personnummer bliver registreret som hoerende under "Gold Card" ordningen og ved hospitalsbesoeg viser man blot sit ID kort.

Bade-Dyr
Ja først lukket de for den "gammel" Gold card som mange Fa-rang har nydt godt af med et regering indgreb i 2012 så det ikke dækket Fa-Rang mere.

Så i 2013 starte de et nyt op med et forsikring selskab.
"Thai national health insurance scheme, Health Insurance for Foreigners"

[update 11th November 2013]
We've been told today that the "Health Card For Uninsured Foreigners" should apply to all foreigners living in Thailand. This includes also farang. Applicants should wait until the middle of next week before they go to their relevant state hospital to apply for the insurance as it will take the hospitals a while to implement the new order. Once we've found out that once again requests are processed in Udon Thani, we will report it here.

Og nu ser der ud til IGEN at det skal stoppes.

[update 16th July 2014]
The national health insurance scheme for foreigners will not be continued after the current policies expire, although immigrants from ASEAN countries will still be able to get government insurance.
[update 22nd November 2013]
Unfortunately, even after the specification issued from Bangkok, whom the state health insurance scheme for foreigners shall include this is still uncertain in Udon Thani. Today we learned Udon has as yet no rules as to who is entitled to have insurance, unlike in Chiang Mai, where the details have already been clearly identified. It seems that in Udon Thani everything is still in the dark.

Kunne ikke selv få den her i år, da det det er op til hver enkel offentlig (Public) hospital at siger ja eller nej, var på de 3 i mit område da alle sagde NEJ, og begrunde det med, Du er jo Fa-Rang, Så du har penge til et dyrt privat hospital !!!!

Så This Is Thailand i en nødeskal, er det ikke ??

Spring til debat: