Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Læger, hospitaler og klinikker
 Udskriv debat
Kontakt til dansk Læge
BS
Der findes en ny side, [url]LægeCheck.dk[/url], hvis koncept er at giver mulighed for at få kontakt til en dansk læge online (
https://LaegeChec...
).

Så sidder du i Thailand og er syg, har en bekymring eller blot ønsker dig en second opinion kan du her få en emailkonsultation og få svar fra en læge med dansk autorisation. Der svares typisk efter 3-6 timer, og koster 75 kr. for en konsultation online.

GAMBIT
Det er slet ikke en dårlig idé - er det din side/service ? går ud fra det er dig som er Bo.

Rigtig cool med Receptfornyelse til valgfrit apotek, men det bliver vel en smule svært hvis man er i udlandet og skal bruge medicinen ?

Mail frem og tilbage er måske lidt langsommeligt, måske en chat funktion efter indbetaling vil gøre processen mere flydende og kortvarig ?

Men i bund og grund rigtig cool concept som jeg ikke selv før har stødt på.

Wink

Bade-Dyr
Forstå skam godt hvis folk er bekymreret hvis de er på ferie her nede, og gerne vil havde en Dansk læge med ind over.
Men det bliver bare ikke det samme som hvis lægen havde en overfor sig, og kan aldrig bliver 100% som hvis man var i samme stue, og derved kan der måske opstå nogle misforståelser / fejl.
(det kan det jo også når man sider overfor sin Danske læge)

Står man med noget her og nu man skal tage stilling det, hjælpe det jo ikke hvis der er langt tid til før man kan få et svar osv.

Igen forstå det skam godt selv, var selv meget usikker i starten her nede, Og kontakte min egen Danske læge hver gang omkring en del ting, Som skift af medicin til Thai fremstille medicin, fremstille i Asien osv.
Da vi altid har været på god fod, klaret vi det igennem jeg skrev til en af pigerne der sider i modtagelsen over facbook book, eller skrev alt ned og fik min Mor til at ringe og snakke med min læge.

Men alt jeg har oplevet, prøvet at være tip top, Om det har været på privat hospital, som jeg brugte i starten da jeg lytte til de andre her nede omkring hvor dårlige public hospital / militær hospitaler er/var.
MEN idag ved jeg, at som med så meget andet er det bare bla bla bla sådan er det i Thailand !!!!
Er super glad for "Mit" Militær hospital.

Ang medicin i Thailand er det nu meget nemt, hvis man har navnet på det man skal bruge, Man kan bruge de mange apotek her nede, eller gå på et hospital.
Er den medicin man skal bruge ikke på "forbudt" listen, kan man så købe det.
Bare husk at prisen på et hospital er som regel en hel del dyre end ved de mange apotek rundt omkring.

ang Receptfornyelse til valgfrit apotek i DK
Synes jeg nu altid det har været super nemt og dejlige.
Ring til sygeplejerske ved lægen og siger hvad man mangler og hvor man vil afhente det (apotek) i området i ens postnummer.
Skal man bruge det her og nu, så kan man afhente Recepten ved lægehuset, eller de sende den på internet/fax til det apotek man vil havde det på.

Er det uden for post nummeret, ja så bede de om fax nummer til det apotek man vil afhente det ved, også har med det der, det er fint når man er på ferie i DK, og har glemt at få nok medicin med sig.

Kim Ludvigsen
Bade-Dyr skrev:

ang Receptfornyelse til valgfrit apotek i DK
Synes jeg nu altid det har været super nemt og dejlige.
Ring til sygeplejerske ved lægen og siger hvad man mangler og hvor man vil afhente det (apotek) i området i ens postnummer.
Skal man bruge det her og nu, så kan man afhente Recepten ved lægehuset, eller de sende den på internet/fax til det apotek man vil havde det på.

Er det uden for post nummeret, ja så bede de om fax nummer til det apotek man vil afhente det ved, også har med det der, det er fint når man er på ferie i DK, og har glemt at få nok medicin med sig.

Sådan var det i "gamle" dage. I dag sender lægen det direkte til receptserveren, og man kan hente medicinen på et hvilket som helst apotek med det samme.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Bare husk at prisen på et hospital er som regel en hel del dyre end ved de mange apotek rundt omkring.

Bumrungrad Hospital er i gennemsnit 84% dyrere med medicin end apotekerne med hensyn til den medicin vi er paa.

Der er nogle grelle eksempler paa hvor prisen er 733% og 315% dyrere end paa apotekerne.

Vil naevne at medicinen er noejagtig den samme fra apoteket og der er ikke tale om kopimedicin.

Bade-Dyr
Kim Ludvigsen.

Tak for oplysning, er godt klar over der er sket en del "nyt" i min tid væk fra lille Danmark.

Ja Huggoboerge man skal passe på, jeg spørger som regel læge jeg er ved på hospitalet om den medicin jeg skal havde, kan købes på et apotek, Og de plejer at være flinke til at sige ja eller nej, Og er det et ja, køber jeg som regel kun lige til et par dage ved hospitalet, og går forbi et apotek.

BS
Tak for gode input til mit indlæg.
Løsningen "receptfornyelse" på siden [url]Lægecheck.dk[/url] var ikke set eller tænkt som den den mest oplagte til personer i Thailand. Men mere rettet mod borgere i Danmark. Vi oplever her at folk finder dette brugbart og som et supplement til det etableret danske sundhedsystem. F.eks kan det være lægen har ferie lukket, du har glemt at forny din recept op til weekenden eller andet.

Derimod ses løsningen emailkonsultation (
https://laegechec...tation.php
) som en mulig hjælp hvis du sidder i Thailand og er syg, bekymret eller ønsker seccond opinion. Her vil du så kunne rådføre dig, eller få en dansk læge vurdering af din bekymring eller sygdom nemt og enkelt online via dette site.

BS
Vil gerne tilføje til mit tidligere indlæg omkring online dansk lægekontakt for alle i udlandet (
https://laegechec...
), at vi også samarbejder med Danes Worldwide for at give udlandsdanskere eller udstationeret en mulighed for dansk læge kontakt. Danes Worldwide er en almennyttig forening, stiftet i 1919, og med H.M. Dronningen som protektor for foreningen.

(
https://laegechec.../danes.php
)

Vi har har nu også indført pengene-tilbage garanti. Så skulle du mod forventning ikke være tilfreds med den service du modtage, så refundere vi naturligvis dit køb.

Håber I vil finde løsningen brugbar og som en hjælp og tryghed på jeres færden ude i verden.

Spring til debat: