Se indlæg
 Udskriv debat
Ny alkolhold lov i Thailand
Mukke
Dette er da en lov der vil noget.. Bliver sjovt at følge alle barpigernes færden nu..

http://www.thaivi...paign=news

GAMBIT
Som-om.com

Det kommer aldrig til at ske - Skulle det alligevel ske ville jeg miste alt for landet og finde andre lande at leve i - så fantastisk er Thailand heller ikke. Det bliver vel det nye Malaysia

Hej Laos, Hej Cambodia

maik
Mon ikke turistområderne bliver undtaget for loven - det drejer sig trods alt om penge til landet.
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Anonym Bruger
Jeg kan se hvor de gerne vil hen med denne lov. Alkohol er et kæmpe problem for Thailand, især i disse tider hvor thaierne inkl. ungdommen rent faktisk har råd til at købe store mængder.

Det meste af loven handler især om markedsføring af produkterne, som i dag er mega liberal. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke at mærker som Singha, Chang osv. jo også sælger vand med samme logo?? Så mon ikke de finder på noget.

Anyway, hvor meget det kommer til at påvirke 'os' er svært at sige, men disse love kan da ramme turister og barmiljøet ret voldsomt:

- No drinking is allowed after midnight in bars or restaurants, even though sales have ended.

- No sales are allowed to anyone aged under 20 years, or anyone who is obviously drunk.

- No sales of alcoholic beverages are allowed by automated machines, non-location-specific sales are banned (ie. no mobile bars or wandering around selling).

...og så er det slut med Singha øl t-shirts.

= If you wear a T-shirt or apparel with an alcohol logo on it and happen to be serving in a bar at the same time, it is considered an advertisement, and that is illegal.

men men men! lad os nu ikke male fanden på væggen før vi ved mere....måske finder de på noget mht. dispensationer i turistområderne osv (det plejer de jo) med mindre det er en del af en strategi med netop at komme af med 'øl, fisse og hornmusik segmentet' og flere kedelige 'hi-so' quality turister.
Redigeret af Anonym Bruger d. 26/08-2014 15:12

hugoboerge
Mukke skrev:

Dette er da en lov der vil noget.. Bliver sjovt at følge alle barpigernes færden nu..

http://www.thaivi...paign=news

1. april ? Det maa og kan kun vaere en joke.

birkedhoj
Det lader til de skal reformere det hele. På Phuket, har jeg læst, strand barerne og strand stolene er væk.
Der må være en mening med galskaben, Thai´s galskab er dog ofte svær at se logikken i for os europæere.
Flyver PE med THAI altid

natty
Som jeg læser artiklen er det en gammel lov fra 2008 og som Thaksin vist fik indført som er gravet frem.

Men, men, men lad os lige tage det roligt, kan godt huske fra dengang hvordan mit favorit disco i BKK lukkede kl 24, så var det kl. 1, 2 3, 4 osv.

Det er da muligt at det ikke er så let at bribe sig ud af lukketiderne nu som dengang, men selv dengang fandt jeg da et par smugkroer, men man skulle vide hvor de var, bogstaveligt talt kravle ned under deres næsten lukkede metalgitter og helst ankomme med thaiere.
De var ret sjove, men klientellet var måske ikke det som tiltaler en gennemsnitbruger her på siden, ihvertfald var det ret lokalt, uden beer girls og deres beundrere Grin

Iøvrigt lidt pudsigt at nyheden endnu ikke er nået til Bangkok Post eller The Nation.
Redigeret af natty d. 26/08-2014 18:36
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Nirvana
Der var også et tids punkt vår man ikke matte købe carlsberg
Come As You Are

hugoboerge
Nirvana skrev:

Der var også et tids punkt vår man ikke matte købe carlsberg

Man maatte godt, hvis man kunne finde Carlsberg paa hylderne, men saa var daasen maaske over 2 aar gammel. Carlsberg trak sig paa et tidspunkt ud af Thai markedet, jeg mener at kunne huske at aarsagen var at deres samarbejdspartner lancerede sin egen Chang.

Bade-Dyr
Carlsberg trak sig ikke ud.

De dumme sig og betalte prisen på mange mange mange mill baht.
Samt et forbud imod alt salg i X antal år.

Deres forbud er over idag.

Men det lyder nok bedre at sige trak sig ud, he he Cheers

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Carlsberg trak sig ikke ud.

De dumme sig og betalte prisen på mange mange mange mill baht.
Samt et forbud imod alt salg i X antal år.

Deres forbud er over idag.

Men det lyder nok bedre at sige trak sig ud, he he Cheers

Det lyder bedre. Man maa sige at whisky kongen er utrolig smart. Mig bekendt fik han ogsaa en andel af bryggeriet i Malaysia i forbindelse med afviklingen af Carlsberg Thailand.

natty
Mig bekendt har der aldrig været en lov som forhindrede nogen i at drikke Carlsberg Smile
Det var vist mere business-orienteret.

Nå, men er der noget nyt om den "nye" lov? Jeg har ikke set noget i de store engelsksprogede medier, kun dette fra Phuket, som ikke nævner noget med forbud af udskænkning efter midnat:

http://www.thephu...-48063.php
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

hugoboerge
natty skrev:

Mig bekendt har der aldrig været en lov som forhindrede nogen i at drikke Carlsberg Smile
Det var vist mere business-orienteret.

Nå, men er der noget nyt om den "nye" lov? Jeg har ikke set noget i de store engelsksprogede medier, kun dette fra Phuket, som ikke nævner noget med forbud af udskænkning efter midnat:

http://www.thephu...-48063.php

Gad vide om det ikke er fordi at der er nogen der vil bevise overfor juntaen at nu begynder man at udfoere sit arbejde ? Mange af de ting som staar i den opgivne lov opretholdes den dag i dag bl.a. omkring alkoholfrie dage ved buddhisthelligdage. Reglerne omkring annoncer for spiritus lader ogsaa til at fungere selv om der er nogle smuttere ind i mellem.

Spring til debat: