Se indlæg
 Udskriv debat
Planlægning af kloak-afløb fra hus.
OleH
Hej,

Jeg vil lige høre, om der er nogle her, der har erfaring med kloak-afløb.

Min kæreste har et hus på 150-200 m2 på ca. 800 m2 grund.
Som jeg forstår det, er de to toiletter lige nu koblet til en sivebrønd på grunden.
hun har lige fået installeret tagrender på huset, men de er ikke forbundet til noget afløb endnu
Men nu vil hun have bygget en mur rundt om ejendommen, så jeg tror, det bliver nødvendigt med et afløb, så regnvandet kan komme væk fra grunden.

Men hvordan klarer man det bedst og billigst, er det tilstrækkeligt at lave en sivebrønd til regnvandet, eller skal man lave et afløb med forbindelse til offentlig kloak, som findes 100-150 meter fra grunden ?

lung
lav evt. en faskine, det er nemt og virker....

lung

TG950
der er både fordele og ulemper ved faskine, se venligst link :
http://www.bolius...ine-19268/

som udgangspunkt vil jeg nok etablere til offentlig kloak når der ikke er længer end du beskriver, for hvem skal vedlige holde faskinen ( dig Smile )
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

OleH
Tak for svarene.

Nu fik jeg i går nogle oplysninger, som jeg ikke havde, da jeg oprettede tråden.

Hendes hus ligger ved en jord/grusvej, som jeg indtil nu ikke har vidst noget om.

Men hun fortalte mig i går, at hun har fået at vide på "kommunen", at de om ca. 2 år vil lave grusvejen i orden og samtidig lave kloakering forbi hendes hus, hvilket så betyder, at hvis hun nu laver en tilslutning til offentlig kloak, vil den tilslutning blive fjernet om ca. 2 år, hvorefter hun så kan tilslutte afløbet til det nye system.
Set i det lys vil det nok være bedst (billigst) at lave faskiner her og nu, og håbe på, at de kan tage regnvandet, indtil offentlig kloak bliver lagt i vejen forbi hendes hus.

Asian Farmer
Du skriver der allerede er en septictank til toiletterne. Saa du laver bare en mere, 3-4 cementringe og med overloeb. Overloebet kan vaere et roer der gaar ud under muren. Det er en lovlig loesning for spildevand og regnvand.
Husk blot at placere den nye spildevands tank adskillige meter fra septic tanken. Vores septic tank loeb fuld hver anden uge med vand fra spildevands tanken, fordi de er placeret med kun en meters mellemrum. Og selvom det kun koster 100 bath per tank at faa toemt, saa er det alligevel traels den dag eller 2 man venter paa slamsugeren.

OleH
Asian Farmer skrev:

Du skriver der allerede er en septictank til toiletterne. Saa du laver bare en mere, 3-4 cementringe og med overloeb. Overloebet kan vaere et roer der gaar ud under muren. Det er en lovlig loesning for spildevand og regnvand.
Husk blot at placere den nye spildevands tank adskillige meter fra septic tanken. Vores septic tank loeb fuld hver anden uge med vand fra spildevands tanken, fordi de er placeret med kun en meters mellemrum. Og selvom det kun koster 100 bath per tank at faa toemt, saa er det alligevel traels den dag eller 2 man venter paa slamsugeren.

Det lyder som en god idé.
Jeg skal lade den gå videre til min kæreste.
Som jeg skrev tidligere er det min kærestes hus, og da jeg i øjeblikket er på ferie udenfor Thailand er det umuligt at yde praktisk hjælp til projektet, jeg må nøjes med at give mit besyv med pr. telefon.

lek
Det er en lovlig loesning for spildevand og regnvand.

Ja regnvand.
Men spildevand er der faktisk regler for, selvom de sjældent følges.

Spring til debat: