Se indlæg
 Udskriv debat
Refundering af billet....
mcpdk
Vi har fået bestilt billetter med Thai til Bkk. men det ene familiemedlem må desværre melde fra .:-(
Ringede til Thai og forhørte omkring afbestilling, men de kunne ikke hjælpe da billeterne er købt via rejseoperatør på nettet... så skulle kontakte dem...
Imidlertid læser jeg på deres hjemmeside at flyskat ikke refunderes samt der beregnes et gebyr samt kr. 500,- ved refundering... så er der ikke mange penge tilovers...

Er der nogle brødre som har haft lignende oplevelser eller kender til hvordan det skal tackles?

Alternativt ville måske være at ændre navn... er dette mon muligt, og til hvilken pris...

Pft.
Smile

jh
mcpdk skrev:

Vi har fået bestilt billetter med Thai til Bkk. men det ene familiemedlem må desværre melde fra .:-(
Ringede til Thai og forhørte omkring afbestilling, men de kunne ikke hjælpe da billeterne er købt via rejseoperatør på nettet... så skulle kontakte dem...
Imidlertid læser jeg på deres hjemmeside at flyskat ikke refunderes samt der beregnes et gebyr samt kr. 500,- ved refundering... så er der ikke mange penge tilovers...

Er der nogle brødre som har haft lignende oplevelser eller kender til hvordan det skal tackles?

Alternativt ville måske være at ændre navn... er dette mon muligt, og til hvilken pris...

Pft.

mener ikke de kan kan undgå at betale tilbage,se link.

http://www.forbru...8FC0718488

milex
Det eneste du kan få refunderet er skatterne.
Gebyret lyder voldsomt jvf. jh's link.

Mht. navneændring kan kun din rejseoperatør svare.

Det er forskelligt fra operatør til operatør hvad prisen er - og om det overhovedet kan lade sig gøre.

Bade-Dyr
Da min Mor og 2 andre i familien skulle til Thailand i August 2013.
Og den ene af de 3 blev syg inden afrejse, kom de jo ikke afsted.

De fik deres penge tilbage på købt flybillet og hotel på nær 300 eller var det 500 dkr pr person.
De havde tegner den der afbud rejseforsikring eller hvad pokker den hedder når de bestiller. Men ved godt mange vælge den fra for at spare de få dkr.

jh
Ang afbestillings forsikring har man jo også en på nogle MasterCard jeg har det på min så bestiller aldrig det ved udbyderen.Men uanset hva sælgeren skriver skal de vel udbetale skatterne tilbage, så har man fået en billig billet går det jo ikke helt galt men træls alligevel.

mcpdk
jh skrev:

Ang afbestillings forsikring har man jo også en på nogle MasterCard jeg har det på min så bestiller aldrig det ved udbyderen.Men uanset hva sælgeren skriver skal de vel udbetale skatterne tilbage, så har man fået en billig billet går det jo ikke helt galt men træls alligevel.

Rejsen er bestilt med Mastercard og vi har travel+ forsikring, men som jeg læser det dækker den kun min familie, og ikke min mor som der må melde afbud....
Smile

jh
Ja ok der kan måske være noget der men prøv da at kontakte dem der har udstedst Mastercard og den anden,måske er der håb der.

hiks
Min ven måtte aflyse en flytur, han fik skatten tilbage hos internet agenten, men først sagde de nej, først dage han truede med retsforfølge sagde de ok og udbetalte pengene, skatten kan godt være ret høj 2500kr, men svinger meget fra billet til billet.
man ikke få pengene igen for billetten, hvis man køber en økonomi billet er man bundet til datoen. måske du kan ændre navn for et mindre beløb og sælge den.

jh
hiks skrev:

Min ven måtte aflyse en flytur, han fik skatten tilbage hos internet agenten, men først sagde de nej, først dage han truede med retsforfølge sagde de ok og udbetalte pengene, skatten kan godt være ret høj 2500kr, men svinger meget fra billet til billet.
man ikke få pengene igen for billetten, hvis man køber en økonomi billet er man bundet til datoen. måske du kan ændre navn for et mindre beløb og sælge den.

Og hvor har du lige det fra,min kamerat fik det da sidste år tilbage på en økonomibillet og ja de er ikke nemme at snakke med bagefter.Og det var da heller ikke godt at det kun var velhavere og forretningsfolk der bare kunne få skatten tilbage

hiks
Der er enkelte undtagelser, blandt andet egyptair kan dato ændres gebyr frit. hvis du har købt direkte hos thai kan den måske ændres.

Kim Ludvigsen
jh skrev:

Og hvor har du lige det fra,min kamerat fik det da sidste år tilbage på en økonomibillet og ja de er ikke nemme at snakke med bagefter.Og det var da heller ikke godt at det kun var velhavere og forretningsfolk der bare kunne få skatten tilbage

Fik han penge tilbage for billetten eller for skatter/afgifter? Sidstnævnte har du ret til, dog kan de kræve et gebyr, som det også fremgår tidligere i tråden - og også af det indlæg, du svarer på.

Selve billetten er derimod ikke noget, man nødvendigvis har krav på at få tilbagebetalt. Det afhænger helt af de betingelser, der var gældende for billetkøbet. På økonomibilletter kan man typisk ikke få penge tilbage, men der kan være forskelle fra selskab til selskab. Hvis det er for selve billetten, så spørg din kammerat, hvilket selskab det var,, måske andre vil være interesserede i at bruge det selskab.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
jh
Gik ud fra det var skatter og afgifter hiks skrev om så det var også det jeg svarede på.Nej selve billet kan man vel kun få det hele refunderet tilbage hvis det drejer sig om sygdom.Selskabet han købte billet ved var Seat24 men de var ikke nemme at have med at gøre bagefter,da de endelig gav dem ventede han længe på beløbet han skulle have tilbage.

Spring til debat: