Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Naturen, dyrelivet og miljøet » Andet i naturen
 Udskriv debat
Husk at klemme balderne sammen når.......
vandango
du skal lave stort...

Anonym Bruger
Lol

Klovn
Forsent.....når den kysser skjorten....umf

vandango
Denne gang skal vi kigge op.

1viggovax
så er der slange menu til aften velbekommenEating Fast

hugoboerge
Toilet Snake

They even seem to have a dedicated response team to handle just this type of incident.

Check twice before dropping anchor in Thailand~Smile

hugoboerge
1viggovax skrev:

så er der slange menu til aften velbekommenEating Fast

Mon ikke den bliver sluppet loes igen ?

Getting a Huge Snake Down from Power Lines

Down ? How the hell did it get up there ?

Men hvad med at tage til Lamphun og faa en dille fra grillen:
http://www.bangko...o-its-menu

1viggovax
jeg har spist ribben fra diller i on milion stone parks resturant, kan spises men længes ikke efter det

hugoboerge
1viggovax skrev:

jeg har spist ribben fra diller i on milion stone parks resturant, kan spises men længes ikke efter det

Det siges at diller smager som kylling ?

Conrad
Jeg har spist krokodille 1 gang og goer det aldrig igen.

Om natten blev jeg saa syg at jeg kun laa og ventede paa at doe, det gjorde ondt alt over.

Jeg fik ikke diaree eller lignende og naeste formiddag var jeg frisk igen.

Slange har jeg ikke faaet endnu, men i aftes og her til frokost stod menuen paa aal fra rismarken. I aftes thai style med div. krydderurter og til frokost stegte aal med agurkesalat og rugbroed

buffalo
de der ål ligner de dem vi fanger her hjemme
Stol aldrig på en prut
]

Conrad
@buffalo,

Ja, det er ikke til at se forskel og anatomien er ogsaa ens, da jeg maatte "ordne" dem.
Hustruen ville ikke, den slags "fisk" ville hun hverken roere ved eller spise.

Men saa fik jeg lov til rigtigt at smovse i aal. Eating FastCheers

Paa det lokale friskvare marked var der mange som havde aal, baade til stegte aal og ogsaa store og tykke til kogte aal i karry.
Tum siger at nu hvor der er vand i rismarkerne, saa er der mange aal og de er bedst paa denne aarstid og ogsaa dyrest, men jeg har nu ogsaa koebt aal paa andre aarstider og synes de var udmaerkede.

1 kg kostede 120 baht, hvis jeg husker rigtigt.

1viggovax
conrad har du prøvet at rygge dem, men kone ville heller ikke røre dem eller spis dem, men da jeg fik en ryget ål fra dk. spise hun hel godt af den

Conrad
@1viggovax,

Nej, jeg har ikke proevet at ryge aal i Thailand, men naar vi maaske faar solgt huset paa Phuket - er der nogen koebere her? - saa flytter vi til Kantharalak, Sisaket og saa vil jeg bygge en rygeovn i baghaven.

Roeget aal er jo en dejlig spise.

buffalo
familien tror jeg lyver når jeg fortæller dem at vi spiser ål og drikker Rød Aalborg , så tror jeg godt nok jeg skal prøve at fange ål næste gang vi er i Thailand.
Brændevinen har de prøvet og fatter ikke vi drikker det skidt uden at fortynde med en hulens masse is og vand...........der må flækkes en røge-ovn sammen hjemme hos svigermor
Stol aldrig på en prut
]

Conrad
Roed Aalborg smager da bedre end Lao Khao Cheers

1viggovax
og det gør ik noget at glasne er små til akavit , bare de kommer som en haglbyge, det er sgu blevet dyrt i taxfree i cph. 139 for 1 l. skam at supermarkedet ikke føre dem mere, da jeg drev den lille cafe kunne jeg købe rød aalborg, jubilæum og gl. dansk

vandango
Conrad skrev:

@1viggovax,

Nej, jeg har ikke proevet at ryge aal i Thailand, men naar vi maaske faar solgt huset paa Phuket - er der nogen koebere her? - saa flytter vi til Kantharalak, Sisaket og saa vil jeg bygge en rygeovn i baghaven.

Roeget aal er jo en dejlig spise.

Det er en rigtig OK ting, at gå og hygge sig med.

Du kan jo prøve at ryge forskellige fisk samt kød (røget flæsk/sennep og brunkålWink )

vandango
Måske gemmer aftensmaden sig under sengen. Wink

buffalo
der er da mad til et par dage
Stol aldrig på en prut
]

Spring til debat: