Se indlæg|
Uansvarlig kørsel
|
|
| energy |
Lagt på d. 14/09-2014 03:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Jeg har oplevet mange farlige situationer i forbindelse med kørsel i Thailand men det jeg oplevede i går var godt nok det værste. Hvis det kan lade sig gøre, så flyver jeg hellere rundt men det er jo som sagt ikke altid muligt og slet ikke på korte ture I går skulle konen, jeg og vores baby til en anden by som ligger ca 65 km fra Sisaket. Vi blev tilbudt kørsel af venindens mand, som skulle dertil. Det skal tilføjes at konen og deres tvillinger på 1 år også skulle med. Nå men jeg sætter mig ind på forsædet og manden sidder med den ene dreng. Jeg tilbyder selvfølgelig at holde ham men han begynder at græde. Så manden, han gør åbenbart som han plejer.. Kører med drengen på skødet og nøjes med at bruge en arm til rattet. Og så gik det ellers derud af på ensporet hovedvej med kun 1 arm på rattet hele vejen, uden sele og jeg vil skyde på han kørte et sted mellem 130-150 km i timen i regnvejr noget af tiden. Han skulle selvfølgelig også lige kigge og tale lidt med drengen engang i mellem. Hasarderet overhalinger, opbremsninger i sidste øjeblik mens jeg lukkede øjnene, bad mit fadervor og håbede det bedste. Fuldstændigt uansvarligt og som min kone sagde....selv blandt thaier, siges det han kører stærkt. ![]() Så jeg kunne godt tænke mig at høre ? Hvad er det værste i har prøvet ? Energi |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 14/09-2014 07:26
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
hvorfor sage du ikke bare at han skulle slappe lidt af...ville aldrig køre med såen type og så med jeres barn
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 14/09-2014 08:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Hvis han i forvejen er kendt for at køre hensynsløst mener jeg du er den mest uansvarlige ! Fremover bør du køre selv,hvis du eller din kone ved at chaufføren køre døds / jabba-kørsel ![]() |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 14/09-2014 09:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Ja, jeg burde have talt med store bogstaver og bedt ham om at have 2 hænder på rattet og sænke farten. I det taget vil jeg hellere tage en taxa, fremfor nogen man kender, for så kan man som regel selv bestemme hvad hastigheden skal være. Vedr om han var kendt for køre stærkt, så fik jeg det først at vide bagefter. Dette var første og sidste gang, nogen får lov til at køre sådan med mig og jeg tog det her op,så andre kan sige fra, hvis de skulle blive udsat for noget lignende. Vil nu stadig gerne høre andres historie, for er sikker på jeg ikke er den eneste, der har været udsat for noget som det her. Ha en god dag
Redigeret af energy d. 14/09-2014 10:07 |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 14/09-2014 10:20
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Har da været med passager i en bil hvor der sad 2 børn bagi, ham der kørte havde godt nok ikke noget kørekort, men det var nu ikke hans skyld for det var den anden bil der kørte frontalt op i os, vi holdt for rødt og skulle lige til at køre da den anden kørte ind i os. Det var sgu godt nok heldigt der ikke skete mere end der gjorde, ok den mindste på 3 eller 4 år røg op i forruden, det var sgu synd og den største pige på 13 år fik lidt ondt i brystet, og det gjorde jeg også men det var på grund af selen. Men det mest komiske af det hele var at min dame dengang måtte kalde efter en som havde kørekort, så de kunne få forsikringen til at dække TIT. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/12-2014 08:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Endelig en der gør oprør mod Lanesplitting ! http://bangkokpos...ral/448489 |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 09/12-2014 10:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja sidste år kørte jeg med en Taxa midt på dagen fra Pattaya til Air port, jeg sad bag og halv sov medens det gik der ud af med 120 - 150 jeg halv sov men det opdagede jeg at chaufføren også gjorde så da jeg hav skubbet til ham 2 gang, så råbte jeg højt og forlangte at han kørte ind til side og slog sædet ned så fik vi lige en god ½ tim. på øjet, så klarede han resten af turen, men ingen drikkepenge. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 09/12-2014 11:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Fint med lidt oprør, men det burde foregå på en lidt mere voksen måde. Tilsvarende opførsel i Danmark havde nok kostet en mindre bøde + klip i kørekortet. Jeg gætter (håber) på, at der i Thailand findes en 'hold til venstre' regel som modsvarer vores 'hold til højre' regel. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/12-2014 13:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Det er svært a være "voksen" når den slags opførsel fra utålmodige bilister bliver ved med at køre over på ens vejside. Jeg ser det selv ske hver eneste dag i Chiang mai ved myldre tid. 2 sporet baner bliver til 3 sporet som ved lyskrydset danner en flaskehals. Det resulterer i at endnu mindre biler kører igennem end hvis bare de hold sig i rækken.... Men det fatter de jo ikke - de kører bil som om om det er på landet. Det dummeste er at det virker som om at lyskrydsene er reguleret til at du kommer til at holde for rødt ved næste lysregulering - hvis man altså holder en fart på de 60-80 km/t - Det er helt håbløst. Holder man sin venstre side af gode hensigter for sine med billister så åbner du blot for Snot-Somchai med sin rustne og osende pickup. Han gør det naturligvis i god mening fordi der er plads - det ligger ikke i hans tankegang at tænke strategisk således at både han, jeg og de modkørende har bedre plads til at flyde med strømmen. (Beklager den hårde tone, men jeg har netop lige oplevet ovenstående) ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 09/12-2014 18:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Stort set alle Thailændere der har tilhørt min familie eller vores vennekreds har kørt pænt. Det skyldes måske også stort set, at hvis du giver den gas, bruger køretøjet meget mere brændstof. Ofte når vi har været på tur, har jeg givet et fast beløb til brændstoftanken. Hvad der er sparet er jo tjent, og det ved thailændere jo også. ![]() Trafikken i Thailand er jo farlig, det har vi jo drøftet i årevis, nogen gange er der måske også en af os der komer til skade? Tror vist at Danmark har den bedste traffiksikkerhed i verdenen, det kan vi så omvendt glæde os over. Redigeret af vandango d. 09/12-2014 18:39 |
|
|
|
| Mc laren |
Lagt på d. 09/12-2014 20:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 120 |
var oppe at besøge kærstens familie 9 timer den ene vej og 9 timer hjem, tror det var kevin eller hamilton der var chauffør værste dag i mit liv siden manchester united flystyrt i 1958 har lovede mig selv aldrig mere at forlade pattaya der er der så dejligt trygt og det holder jeg![]() |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 09/12-2014 20:08
|
Bob bob bob van. I dk køre de sgu også med hovedet under armen mange Gør i hvert fald. I dk får du måske en større straf for at køre for stærkt men hvis du køre en i hjel får man ikke nogle straf nærmest. Men de køre godt nok sygt heri Thailand utroligt der ikke sker flere ulykker. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 09/12-2014 22:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
sony skrev: Bob bob bob van. I dk køre de sgu også med hovedet under armen mange Gør i hvert fald. I dk får du måske en større straf for at køre for stærkt men hvis du køre en i hjel får man ikke nogle straf nærmest. Men de køre godt nok sygt heri Thailand utroligt der ikke sker flere ulykker. Jyllands-Posten har kreeret en lille video og stiller spørgsmålstegn ved danskernes kørekultur: Kører vi sådan i Danmark? Giver dig ret i at der (til tider) køres sygt i Thailand, men jeg synes faktisk at kørekulturen på nogle områder er bedre i Thailand end i Danmark. Jeg synes, at danske trafikanter lidt for ofte har en tilbøjelighed til at holde på deres ret, og måske glemmer at de selv kunne stå i samme situation i morgen. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 10/12-2014 00:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Alle de taxi og minibus jeg har kørt med i Thailand køre med de evner de nu har..altså ligesom alle de andre derude der heller ikke kan køre ordentligt. De er livsfarlige...den værste situation herfra var da vi på motorvej oplever at "chaufføren" med 130-140 km/t pludselig bremser hårdt op da han vil dreje fra vejen...biler bag ved dytter helt vildt og må undvige..en livsfarlig situation, det var ikke noget "chaufføren" tog notits af overhovedet...satme ikke særlig sjovt at side på bagsædet i sådan en bil.
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 10/12-2014 03:57
|
THansen skrev: sony skrev: Bob bob bob van. I dk køre de sgu også med hovedet under armen mange Gør i hvert fald. I dk får du måske en større straf for at køre for stærkt men hvis du køre en i hjel får man ikke nogle straf nærmest. Men de køre godt nok sygt heri Thailand utroligt der ikke sker flere ulykker. Jyllands-Posten har kreeret en lille video og stiller spørgsmålstegn ved danskernes kørekultur: Kører vi sådan i Danmark? Giver dig ret i at der (til tider) køres sygt i Thailand, men jeg synes faktisk at kørekulturen på nogle områder er bedre i Thailand end i Danmark. Jeg synes, at danske trafikanter lidt for ofte har en tilbøjelighed til at holde på deres ret, og måske glemmer at de selv kunne stå i samme situation i morgen. Ja det har du ret i det nok også fordi man skal vænne sig til trafikken her. Men for satan når man køre rundt på cykel her skal man godt nok have øjnene alle veje. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 10/12-2014 10:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Jeg cykler her som de filippinske Taxaer se kun fremad aldrig på den anden trafik. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

har lovede mig selv aldrig mere at forlade pattaya der er der så dejligt trygt