Se indlæg
 Udskriv debat
Død i Thailand og hvad så!
John
Fandt denne artikel, måske læseværdig for nogen fastboende.

http://scandasia....-unwanted/
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
chaingmai
hvorfor gøre mere ud af det end højst, bliv brændt på thai maner .................hvem siger man skal til dk...jeg bliver............LOL LOL

Bade-Dyr
Er enige med Chaingmai.

Det er også min plan.
Synes da ikke det lyder slemt dem der bliver brændt med andre og spredt ud over floden. Det er faktiske det jeg ønsker når den dag kommer, ud over floden eller i havet.

Lidt sjovt det der udtales omkring "testamente" og hvordan det dækkes i Danmark og Thailand, det er ikke det svar man får, eller ikke det svar jeg fik da jeg kontakte flere advokater her nede inden jeg blev gift.

Hvor jeg fik at vide jeg skulle lave 2 testamente.
1 til at dække det i Danmark
1 til det i Thailand.

Men hvad ved jeg, men det var det svar jeg fik.

Conrad
Jeg synes nu at der er flere gode raad fra konsulen i den artikel.

Conrad

John
chaingmai skrev:

hvorfor gøre mere ud af det end højst, bliv brændt på thai maner .................hvem siger man skal til dk...jeg bliver............LOL LOL

Der er jo mange flere spørgsmål en blot at blive brændt (måske ikke for dig, men for andre)

Der kan være pårørende i Dk lige så vel som i thailand, der kan være arv der skal deles mm.

Det er forbavsene så få der tilrettelægger hvad der skal ske når man dør, på trods af at, det skal vi alle.

For mig personligt er det vigtigt at vide at ingen slås eller bliver uvenner pga. jeg stiller træskoene.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Klovn
Hvis alle ting er på plads er der ingen grund til bekymring,og man kan dø i fredDead
Men det er rigtigt hvad John skriver....

chaingmai
nu mener jeg, at spørgsmål om hvad der skal ske når man dør skal være afklaret med familien, jeg var enkemand da jeg giftede mig igen og i den forbindelse, skiftede jeg med mine børn og min nuværende kone og jeg har særeje,så det lille hus vi har her i thailand er hendes..............resten der er tilbage og det er lidt, hygger jeg mig for................og ja jeg har talt tingene igenmen med mine børn og der er fuld forståelse .....................LOL LOL

hugoboerge
Ikke noget saerligt rart emne omkring det uundgaaelige. Men man kan lave en aftale f.eks. med Chulalongkorn Hospital om at man testamenterer sit afdoede legeme til hospitalet. De vil saa bruge liget til uddannelse og efter en uge vil man aflevere liget til et tempel efter oenske. Ingen omkostninger involveret.

milex
hugoboerge skrev:

Ikke noget saerligt rart emne omkring det uundgaaelige. Men man kan lave en aftale f.eks. med Chulalongkorn Hospital om at man testamenterer sit afdoede legeme til hospitalet. De vil saa bruge liget til uddannelse og efter en uge vil man aflevere liget til et tempel efter oenske. Ingen omkostninger involveret.

En sådan disposition er selvfølgelig prisværdigt.

Men, det bør også aftales med efterkommerne!.

Har selv - i Danmark - været ude for at daværende svigerfar havde lavet aftale om at stille sit legeme til rådighed for Rigshospitalet.

Der gik lang tid før alt var klar til kremering etc.

Det medførte mange tanker/traumer hos de efterladte.

hugoboerge
milex skrev:

hugoboerge skrev:

En sådan disposition er selvfølgelig prisværdigt.

Men, det bør også aftales med efterkommerne!.

Har selv - i Danmark - været ude for at daværende svigerfar havde lavet aftale om at stille sit legeme til rådighed for Rigshospitalet.

Der gik lang tid før alt var klar til kremering etc.

Det medførte mange tanker/traumer hos de efterladte.

Inden for en uge ifoelge mine informationer.

milex
Nu skrev jeg netop at min oplevelse var i Danmark.

Her kan der gå op til 2 år inden legemet 'frigives'.

Spring til debat: