Se indlæg
 Udskriv debat
myre problemer
handy
Har problemer med de små røde myre bor i lejlighed på 3 sal lige pt har de nu indvaderet min bærbare ellers er det mest på altanen og badeværelset der bliver gjort meget rent og er meget obs på ikke at krumme har sukkeret i køleskabet har sprøjtet mange gange med de grønne flasker myre dåser tegnet med kridt....det er total nederen nogen der har gode erfaringer med noget der helst ikke er for giftigt....

VH Handy

hugoboerge
handy skrev:

Har problemer med de små røde myre bor i lejlighed på 3 sal lige pt har de nu indvaderet min bærbare ellers er det mest på altanen og badeværelset der bliver gjort meget rent og er meget obs på ikke at krumme har sukkeret i køleskabet har sprøjtet mange gange med de grønne flasker myre dåser tegnet med kridt....det er total nederen nogen der har gode erfaringer med noget der helst ikke er for giftigt....

VH Handy

Nu var det godt nok i haven vi havde "fornoejlelsen" af myrerne. Men det blev klaret med knust kridt. Her er et link, haaber at det hjaelper. Mvh.

http://www.rd.com...of-ants/3/

vandango
handy skrev:

VH Handy

De er meget stædige de sataner.
Hjemme hos os er det rengøring, taber du bare en krumme kommer de igen og igen hele tiden.

handy
skal over og købe kridt så skal der tegnes hinkeruder.....Frown

men hvor giftigt er det er det til indendørs brug også har brugt det lidt tidligere udenfor

Bade-Dyr
Husk at tømme / skifte affald poser hele tiden.
Efter der er gjort klar til mad (rester med mere), pose efter maden er pakket ud fra gade shop med mere, efter i har spist is, slik, chips osv osv.

Det alene klaret mit problem hvor jeg bo for ca 2-3 år siden.

Lad ikke færdig lavet mad stå på bordet, som en del Thai gøre uden de der net ting.
Være sikker på de ting i skabet til madlavning er pakket ordenliget ind. I sær sukkerte !!!

Har i honning til at stå i skabet, på køkkenbordet, så husk at bruge en lille skål med vand i, og flasken oven i, da det gøre at myrene ikke kan "lugte" det, komme til det.

handy
her er mere sterilt en ortopæd kirurgisk så det skyldes ikke madrester m.m....ellers måske man skulle hælde honning ned af væggen til underboen han er nu eller sød han har ikke problemer med myre jeg bor på 3 sal og det er øverste etage..... Smile

Conrad
Alm. pudder som man bruger til kroppen, er et meget virksomt middel mod myrer af forskellige stoerrelser og farver.

Og saa er pudder til kroppen sikkert ikke giftigt.

Det virker effektivt mod myrer paa Phuket og i Kantharalak, Sisaket, saa virkningen er nok universal.

Desuden er det let at fjerne igen sammen med de doede myrer.

handy
Conrad skrev:

Alm. pudder som man bruger til kroppen, er et meget virksomt middel mod myrer af forskellige stoerrelser og farver.

Og saa er pudder til kroppen sikkert ikke giftigt.

Det virker effektivt mod myrer paa Phuket og i Kantharalak, Sisaket, saa virkningen er nok universal.

Desuden er det let at fjerne igen sammen med de doede myrer.

takker det skal prøves næ det kan ikke være giftigt konen trækker da vejret i nu....griner

Druwor
Jeg har med held fuldt min mormors gamle råd og det er kanel. men det kræver at man ved hvor de kommer ind, det drysses der og det er til at fjerne igen.
Hvis man bor I hus og de har deres bo I jorden, så hæld saltsyre ned til dem.
Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved...

Conrad
Saltsyre er skrappe sager, saa hvis det bruges, saa tag passende foranstaltninger for ikke at udoeve skade paa en selv eller ejendom. Shock

Pudder er mere uskadeligt at bruge, saa hvorfor ikke proeve med det foerst. Yo baby

buffalo
Rør en teskefuld Borax op i en kopfuld honning og læg så nogle småklatter der hvor myrene færdes , det slæber det hjem og fodre deres yngel med skidtet , i løbet af få dage er problemet væk
Stol aldrig på en prut
]

handy
Har også lige set på nettet at majs mel skulle være godt de kan ikke fordøje det og det kan man jo ikke sige er giftigt......

farao54
Prøvede her i DK et råd på nettet, og det virkede mod myrerne i haven:
Bland lige dele bagepulver med lige dele flormelis... Strø det ud et tørt sted hvor de færdes, og de vil dø pga maven angiveligt sprænges af bagepulveret..:-)

Spring til debat: