Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Visa Run og forlængelser
 Udskriv debat
Førtidspensionist i Krabi/Phuket
Anonym Bruger
Jeg går med en tanke om evt at flytte til Krabi eller Phuket og bo, men vil gerne høre om hvordan immigrationen spiller dernede, er det besværligt eller hvordan, har jo hørt at det svinger fra sted til sted?
Bor lige pt i Bangkok og der syntes jeg bare at tingene spiller optimalt mht 90 dagesrappotering og forlænge det årlige ophold!
Hvis man bor i Syd,Nord,Øst,eller Vest er man vel også nød til at sende div papirer til ambassaden i forbindelse med den årlige forlængelse og der skal jo også betales, for dokumentet som bekræfter ens indkomst????

Mvh
Michael

1viggovax
hvis du har 80000 b i banken skal du ikke bruge ambasadenAngel

handy
Michael Andersen skrev:

Jeg går med en tanke om evt at flytte til Krabi eller Phuket og bo, men vil gerne høre om hvordan immigrationen spiller dernede, er det besværligt eller hvordan, har jo hørt at det svinger fra sted til sted?
Bor lige pt i Bangkok og der syntes jeg bare at tingene spiller optimalt mht 90 dagesrappotering og forlænge det årlige ophold!
Hvis man bor i Syd,Nord,Øst,eller Vest er man vel også nød til at sende div papirer til ambassaden i forbindelse med den årlige forlængelse og der skal jo også betales, for dokumentet som bekræfter ens indkomst????

Mvh
Michael
...

Det klares vel med en årlig udflugt til Phuket og få legaliseret pensionopgørelse på konsulatet.

Anonym Bruger
Men det har jeg ikke desværre!

handy
Phuket
Konsulatet blev 1. februar 2014 lukket indtil ny konsul er udpeget.
(information fra Ambassaden i Bangkok -
Midlertidig lukning af konsulatet i Phuket pr. 1. februar 2014)

læste lige det her efterfølgene de må da snart åbne igen

Bade-Dyr
Nu er der altså ingen problemer med at få den Danske Ambassade til at lave indkomst erklæring uden at man skal der ind forbi.

Man sende det hele pr E-Mail til dem, Kan også sendes i brevform til dem, og indbetale gebyret samt 40 baht ekstra til EMS. Nemt og hurtige.

hugoboerge
1viggovax skrev:

hvis du har 80000 b i banken skal du ikke bruge ambasadenAngel

THB 800,000.-

Anonym Bruger
Mange tak for svarene, det var brugbart!
Hvordan er Phuket mht 90 dages rapportering, skal man møde op på et bestemt immigrations kontor, eller kan det ordnes elektronisk, som jeg har læse at man kan nogle steder?
Rigtig god mandag til alle!

Conrad
Om du bor i Bangkok eller et andet sted, saa koster pensionistbrevet fra ambassaden 1.000 baht + ca 40 baht til returporto.
Nu om dage kan man maile en kopi af ens aarsopgoerelse fra SKAT som dokumentation paa indtaegten.

En ny konsul paa Phuket, ser ud til at traekke ud.

Paa Phuket er der 2 Immigrationskontorer, et i Saphan Hin i Phuket Town, som kan klare det hele. Her er der nogle frivillige udlaendinge, der virker som informationsskranke og her kan man faa opklaret de spoergsmaal man evt. har.
Normalt er der en rimelig hurtig ekspeditionstid. Ved ansoegning om extension skal man komme inden kl. 10 da der kun udleveres koe nr. til ca 30 om dagen.
90 dages rapportering foregaar hurtigt.
I Patong er der et servicekontor der kan udfoere 90 dages rapportering, men hvad de ellers kan ved jeg ikke.
Jeg ved heller ikke om man kan 90 dages rapportere pr. brev.

hugoboerge
Med hensyn til 90 dages rapportering behoever man ikke at moede op personligt. Man kan sende en repraesentant med ens pas og underskrevet 90 dages formular.

johnhelt
Vedr. 90 dages rapportering, saa synes jeg stadig ikke at man skal tage det for "tungt". Var i sidste uge ude af landet for forste gang siden Maj og der blev ikke stillet nogle sporgsmaal ved ud- eller indrejse...og saadan har det vaeret for mig i over 10 aar.
Men kan sagtens forstaa dem som korer det helt efter bogen. Det var bare en oplysning, hvis man skulle glemme en enkelt rapportering tror jeg altsaa ikke at det bliver et kaempe problem.

hugoboerge
johnhelt skrev:

Vedr. 90 dages rapportering, saa synes jeg stadig ikke at man skal tage det for "tungt". Var i sidste uge ude af landet for forste gang siden Maj og der blev ikke stillet nogle sporgsmaal ved ud- eller indrejse...og saadan har det vaeret for mig i over 10 aar.
Men kan sagtens forstaa dem som korer det helt efter bogen. Det var bare en oplysning, hvis man skulle glemme en enkelt rapportering tror jeg altsaa ikke at det bliver et kaempe problem.

Tvivler paa at man ved udrejse interesserer sig for 90 dages billetten. De kigger vel bare paa departure card og stempler een ud af landet. Ved tilbagekomst starter 90 dage forfra igen.

Hvordan immigrationen reagerer hvis man er for sent paa den med rapportering ved jeg ikke. Man har op til 7 dage efter udloeb. Der er sikkert nogle boeder involveret

Anonym Bruger
Igen mange tak for hjælpen!
Det med at man i visse byer/immigrations kontore kunne gør det elektronisk, det har jeg læst herinde og det var bare en Forspørelse?

hugoboerge
Michael Andersen skrev:

Igen mange tak for hjælpen!
Det med at man i visse byer/immigrations kontore kunne gør det elektronisk, det har jeg læst herinde og det var bare en Forspørelse?

Den elektroniske rapportering er vist under overvejelse. Dvs man kan sidde hjemme i dagligstuen osv.

Det du sikkert har laest om er at man visse immigrationskontorer har dine oplysninger i deres system saa de slaar dig bare op og saa spytter maskineriet 90 dages billetten ud.

Boes
Jeg boede i Ao Nang - Krabi i 11 år og har aldrig oplevet nogle problemer ved 90dages rapportering ved Immigration i Krabi Town.
Ved forlaengning af B visa skulle der dog medbringes en lille diskret kuvert indeholdende 5000 THB for at der overhovedet skulle ske noget. Flere på retirement har oplevet noget lignende - taksten her var dog kun 3000 THB.Sad
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Spring til debat: