Se indlæg
 Udskriv debat
Seperation/skilsmisse hjælp?
Anonym Bruger
Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej, jeg er ikke 100% men det ser ikke for lovende ud!
Jeg tror at jeg skal separeres/skilles og nu lyder mit spørgsmål, der er vel en masse ting der skal ordnes konens fradrag/grænsegænger/pension Danmark adresse mm?
Håber desværre på at der er en førtidspensionist boende i Thailand som har prøvet det samme, og vil være mig behjælpelig?
Eller om det måske er bedst at få en snak med Ambasade

Mvh
Michaels

hugoboerge
Michael Andersen skrev:

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej, jeg er ikke 100% men det ser ikke for lovende ud!
Jeg tror at jeg skal separeres/skilles og nu lyder mit spørgsmål, der er vel en masse ting der skal ordnes konens fradrag/grænsegænger/pension Danmark adresse mm?
Håber desværre på at der er en førtidspensionist boende i Thailand som har prøvet det samme, og vil være mig behjælpelig?
Eller om det måske er bedst at få en snak med Ambasade

Mvh
Michaels

@Michael - det er kedeligt med en skilsmisse. Jeg har selv vaeret igennem een i Danmark.

Naa men for at hjaelpe dig lidt paa vej. Jeg formoder at du er blevet gift her i Thailand paa Amphur ? Saa her er lidt laesestof. Hvis ellers man er enige lader det til at vaere ret ligetil.

Der hvor det bliver vanskeligt det er hvis der er oekonomiske interesser involveret med hensyn til jeres aktiver osv. - bodeling.

Men hvis du mener at i skal skilles saa ville jeg faa fat i en sagfoerer som kan guide dig igennem regler og procedurer.

Kontakt med de danske myndigheder i form af SKAT, Udbetaling Danmark mener jeg du foerst skal kontakte naar skilsmisse er overstaaet for der er ingen grund til at goere det nu.

Med hensyn til visa saa pas paa hvis du er her paa et "extension visa based on marriage" for gyldigheden af det visa ophoerer i det ojeblik i bliver skilt og saa har du 7 dage til at komme ud af vagten.

Mvh

http://www.thaila...vorce-law/

http://www.thaila...agreement/

Spring til debat: