Se indlæg|
multiple visa
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 08/11-2014 22:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Jeg vil lige høre om nogen herinde har erfaring med dette visa da jeg skal have visa til kæresten igen ! Hun har været i Dk 3 gange så det burde vel være en "smal" sag at få dette visa ? Mvh,
Nahm |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 08/11-2014 22:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Jeg vil ja, og du kan nok også få et visa på et år til hende ,hvis du søger det, når hun nu har været hos dig tre gange før. så sparer hun en tur til BKK, hvis hun skal på besøg hos dig igen inden for det år. |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 09/11-2014 03:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
Multiple-entry visas valid for a period of between 6 months and 5 years can be issued under the following conditions: You can document the need to visit Denmark and the other Schengen countries often and/or regularly, particularly in connection with business or a personal relationship, and You can prove your integrity and reliability. You will be considered to have a need for a multiple entry visa if you are: A businessperson, A public official in regular contact with EU member states and institutions, A representative of a NGO travelling for educational purposes or attending seminars and conferences, A family member of an EU citizen, A family member of a non-EU citizen legally residing in an member state, or A seaman Ifølge ovenstående gælder det ikke for en kæreste.. |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 09/11-2014 18:37
|
|
Ja det er en smal svag at få turistvisa ( 3 mdr.) til din kæreste. kryds af i felt 24 multi på hendes ansøgning. i din VU2 spørger du så om at få et 1 års visa hvilket du får ,og så hvis din kæreste indenfor det år ønsker en ny 3 mdr periode, så sparer hun en tur til BKK og du sparer en tusse på udgifterne. Dette er, hvad jeg selv har gjort på et tidspunkt. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 09/11-2014 20:40
|
zapper, ok, tak for det, jeg vil da prøve dette visa til hende, det er jo en supernem løsning for alle. Mvh,
Nahm |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 09/11-2014 20:49
|
|
Nahm skrev: zapper, ok, tak for det, jeg vil da prøve dette visa til hende, det er jo en supernem løsning for alle. Ja det er det nemlig. Når du så første gang har fået det i et år, så vil du kunne få længere tid næste gang. Jeg er oppe på visalængde i 3 år nu. Selvfølgelig stadig kun med max 90 dage i 180 dage. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 23/11-2014 11:54
|
zapper skrev: Nahm skrev: zapper, ok, tak for det, jeg vil da prøve dette visa til hende, det er jo en supernem løsning for alle. Ja det er det nemlig. Når du så første gang har fået det i et år, så vil du kunne få længere tid næste gang. Jeg er oppe på visalængde i 3 år nu. Selvfølgelig stadig kun med max 90 dage i 180 dage. Kan jeg ikke bare søge 2 eller 3 års visa med det samme ? hvis det ikke godtages må man vel gå ud fra at de som modsvar bare giver 1 år ? Mvh,
Nahm |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 23/11-2014 22:42
|
|
Nahm Jo jo det kan du sagtens, men du får kun 1 års i første runde( de kan selvfølgelig have ændret kutyme). Du har ret i at hvis du søger 3 år så giver de dig pr automatik 1 års. Det skete i mit tilfælde, jeg prøvede så at ringe til ambassaden for at høre, og de oplyste ,at det var kutyme kun at give 1 års den første gang man søgte. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 24/11-2014 05:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
zapper skrev: ....Nahm Jo jo det kan du sagtens, men du får kun 1 års i første runde( de kan selvfølgelig have ændret kutyme). Du har ret i at hvis du søger 3 år så giver de dig pr automatik 1 års. Det skete i mit tilfælde, jeg prøvede så at ringe til ambassaden for at høre, og de oplyste ,at det var kutyme kun at give 1 års den første gang man søgte. Ved godt jeg selv ringe osv men ganske kort min kone har også 3 år"s multi i passet vi bor i Thailand og drager til DK om sommeren på ferie men kan hun indrejse på enkelt billet, ville være dejligt ikke at være fastlåst som vi tidligere har været....god dag Handy ![]() |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 24/11-2014 09:38
|
|
Handy din kone kan desværre ikke rejse ud af Thailand på en enkelt billet. Det har jeg selv prøvet, men min kæreste kun ikke længere end til bagageindleveringen( så jeg blev ringet op og en venlig person fra flyselskabet hjalp mig med at købe en retur, som var hamrende dyr), for det er rejseselskabernes ansvar, at alt er korrekt. Så du må ofre lidt ekstra og så lade hjemrejsen være mere fleksibelt. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 24/11-2014 11:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
zapper skrev: ....Handy din kone kan desværre ikke rejse ud af Thailand på en enkelt billet. Det har jeg selv prøvet, men min kæreste kun ikke længere end til bagageindleveringen( så jeg blev ringet op og en venlig person fra flyselskabet hjalp mig med at købe en retur, som var hamrende dyr), for det er rejseselskabernes ansvar, at alt er korrekt. Så du må ofre lidt ekstra og så lade hjemrejsen være mere fleksibelt. mente også det var sådan men der var en der fortalte det kunne hun sagtens...men takker for hjælpen.... |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 24/11-2014 20:54
|
Idag er så 2.dag at udlst.dk hjemmeside ikke virker når vi skal søge visa VU2, det er jeg faktisk meget meget træt/skuffet over- det skal da bare virke, Jeg har ringet til dem idag, og deres svar var det kunne de ikke gøre noget ved ! så har jeg skrevet til deres it-support...i formiddags...men det virker stadigvæk ikke ! det er da en "lidt" ringe service, ! mon ikke mange danskere er i problemer der nu.?..jeg har ringet til udlst 2 gange idag og intet er sket...hvad fanden laver de ?????????
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.