Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Turist visum til Thailand
 Udskriv debat
visum
kirsten64
Håber i kan hjælpe. Jeg ved at jeg får 30 dage når vi ankommer til Thailand, men jeg er i tvivl om hvordan de regner det ud.
Vi skal flyve fra Krabi den 5 februar kl 20 og med Thai fra Bangkok med flyet over midnat altså den 6 februar.
Så er spørgsmålet hvilken dag kan vi ankomme, for ikke at få overstay?

Amagerdreng
Så længe du/i er tjekket ind i Bangkok lufthavn den dag jeres 30 dages visum udløber så sker der ikke noget.
I ankommer feks d 5 til Bangkok tjekker ind og befinder jer indenfor i afgangs området inden d 6 så er alt ok..
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.

natty
kirsten64 skrev:

Håber i kan hjælpe. Jeg ved at jeg får 30 dage når vi ankommer til Thailand, men jeg er i tvivl om hvordan de regner det ud.
Vi skal flyve fra Krabi den 5 februar kl 20 og med Thai fra Bangkok med flyet over midnat altså den 6 februar.
Så er spørgsmålet hvilken dag kan vi ankomme, for ikke at få overstay?

Har du hermed allerede købt de billetter, som du spørger til 10 minutter efter dette indlæg, i den anden tråd?.
For hvis du har, har jeg nemlig spildt min tid på at svare.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

kirsten64
Hej Natty

Vi har ikke bestilt billetter endnu, vi ved bare hvornår vi skal hjem, så derfor vi jeg hører hvilken dag vi skal bestille afrejsedagen. Vi håber stadig at Thai kommer med et tilbud, derfor har vi ikke bestilt endnu og deres tidspunkt passer bedst, da vi skal videre fra Krabi. Så du har ikke spildt din tid, jeg er meget taknemmelig for det. Mvh kirsten

zapper
kirsten64 skrev:

Hej Natty

Vi har ikke bestilt billetter endnu, vi ved bare hvornår vi skal hjem, så derfor vi jeg hører hvilken dag vi skal bestille afrejsedagen. Vi håber stadig at Thai kommer med et tilbud, derfor har vi ikke bestilt endnu og deres tidspunkt passer bedst, da vi skal videre fra Krabi. Så du har ikke spildt din tid, jeg er meget taknemmelig for det. Mvh kirsten

Thai kommer ikke med noget tilbud nu. Når De kommer med deres kampagner er det længere ud i fremtiden.

men PS der er masser af andre billige tilbud bare ikke med Thai.

natty
kirsten64 skrev:

Hej Natty

Okay Kirsten
Men som Zapper skriver kommer Thai 99% sikkert ikke med noget specialtilbud nu, med afrejse i januar 2015.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Anonym Bruger
imigration kræver ikke betaling for overstay hvis det kun drejer sig om 1 dag, men efter 2 dage må du betale for den første dag også, 500 baht pr dag max 20000 baht men har overstay på mere end 90 dage, risikerer du at blive forbudt indrejse til thailand i 1 år, men de håndhæve vist stadig ikke de nye regler endnu, selvom de skulle træde i kraft fra d 29 september i år.
generelt anbefaler jeg at folk sørger for at have et vise fra ambassaden hjemme vfed længere ophold i thailand de slår hårdt ned på de gentagne visaruns nu og har hørt flere der er strandet i laos og nægtet indrejse til thailand igen da de havde mange visaruns.

hugoboerge
De 30 dage begynder den dag i checker ind i Thailand dvs den dag i faar stemplet pas og arrival/departure card.

Under den forudsaetning at i checker ud den 5. februar og tager flyet 6. februar saa kan i rejse fra Kbh 6. januar med ankomst Thailand 7. januar.

God tur.

Anonym Bruger
Spørgsmålet er vel egentlig om immigration stempler passet ud i Krabi (d. 5) el. i Bkk efter 00.00 (dvs. d. 6). Man lander vel i 'international zone' i Suvarnabhumi, så teknisk set kunne de godt afslutte visummet i Krabi.

Uanset hvad ville jeg satse på d. 5 Feb. og derfor satse på at lande i Thailand d. 7 Januar. Så er man fri for bekymringer...og én dag fra el. til er vel lige fedt.

Men har ikke selv prøvet den tur, så der må jeg melde 'pas' hoho..

Bare husk at tjekke hvad immigration skriver i passet når du lander i BKK, for det er den dag der tæller uanset hvad og de laver rigtig tit fejl. Sidste år stemplede gutten forkert, havde jeg ikke opdaget det ville jeg have haft 1 måneds overstay.

Husk også at tælle antal dage (på en kalender) og ikke regne med 5. jan > 5. feb = 1 måned.
Redigeret af Anonym Bruger d. 10/11-2014 07:09

kirsten64
Mange tak for svar, så kan vi bestille nogle billetter 😃

Spring til debat: