Se indlæg|
ændring af bevis på indkomst til visa?
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 21/11-2014 07:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Hej. Jeg er pt. i danmark...er blevet opereret nogle gange og skal have et nyt visa hvorfor jeg sendte alle papirer osv. til den Thailandske ambasade. De ringede så igår og meddelte mig at det kan jeg ikke få da jeg med min netto indtægt på førtids pension ikke har de 65.000THB. der kræves. Jeg var selvfølgelig rystet og målløs da jeg altid er blevet vurderet ud fra brutto indkomsten...som også den danske ambasade altid har sagt er det de går efter ved visa ansøgning.Men damen jeg talte med holdt hårdnakket på sin fortolkning og chefen var selvfølgelig ikke tilstede på forespørgsel. Jeg har skrevet til den danske ambasade i Bangkok og forklaret dem sagen for at se om ikke de kan hjælpe med dette. Jeg syntes blot at I andre her skulle vide at dette åbenbart er holdningen på ambasaden i København så I ikke står uforberedt ved evt. visa ansøgning...kunne da meget nemt forestille mig at jeg ikke er den eneste dette vil få betydning for...men lad os nu se om den danske ambasade kan udrette noget med hensyn hertil - skal nok vende tilbage med opfølgning når jeg hører fra dem igen. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 21/11-2014 09:00
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Yonok skrev: Hej. Jeg er pt. i danmark...er blevet opereret nogle gange og skal have et nyt visa hvorfor jeg sendte alle papirer osv. til den Thailandske ambasade. De ringede så igår og meddelte mig at det kan jeg ikke få da jeg med min netto indtægt på førtids pension ikke har de 65.000THB. der kræves. Jeg var selvfølgelig rystet og målløs da jeg altid er blevet vurderet ud fra brutto indkomsten...som også den danske ambasade altid har sagt er det de går efter ved visa ansøgning.Men damen jeg talte med holdt hårdnakket på sin fortolkning og chefen var selvfølgelig ikke tilstede på forespørgsel. Jeg har skrevet til den danske ambasade i Bangkok og forklaret dem sagen for at se om ikke de kan hjælpe med dette. Jeg syntes blot at I andre her skulle vide at dette åbenbart er holdningen på ambasaden i København så I ikke står uforberedt ved evt. visa ansøgning...kunne da meget nemt forestille mig at jeg ikke er den eneste dette vil få betydning for...men lad os nu se om den danske ambasade kan udrette noget med hensyn hertil - skal nok vende tilbage med opfølgning når jeg hører fra dem igen. Det er en uheldig situation at staa i at blive ramt af en misforstaaet fortolkning af reglerne som naevner "income which must not be less than THB 65,000 per month". Ganske vist staar der intet naevnt om det er brutto eller netto. Ambassaden i mit brev til immigrationen skriver som foelger: "Mr. XXX receives a yearly income from Denmark amounting to DKK zzzz before deduction of an income tax. These amounts are equivalent to THB yyyyyyy". Jeg tvivler paa at den danske ambassade kan vaere behjaelpelig. Jeg ville kontakte Udbetaling Danmark og bede dem om at bekraefte din foertidspension (brutto) og ikke naevne spor omkring skat. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 21/11-2014 09:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Tænk hvis thaierne fandt ud af, at penge der kommer til deres land kun kommer fra netto indtjeningen, ja så var sgu mange der skulle tage flyveren hjem... |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 21/11-2014 09:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Nu er det nogle år siden, jeg selv har gjort det, men jeg mener, at det stadig er muligt at ankomme til Thailand på et turist visum og siden konvertere til et non-immigrant "O", som du så siden kan få forlænget med et år af gangen. Så hvis din pension før skat er højere end de 65.000 Baht, vil jeg foreslå, at du bare får et turist visum i Danmark og klarer resten i Thailand, så slipper du for at bøvle med de uvidende medarbejdere på ambassaden i Danmark. Eneste ulempe er vel, at der evt. løber lidt flere gebyrer på. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 21/11-2014 10:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
OleH du har ret, men dette her kan måske blive noget der får interesse i fremtiden... Hvis man er bekendt med de thailandske forhold, hvorfor så hulen søge i Danmark. |
|
|
|
| uan |
Lagt på d. 21/11-2014 10:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Du kan jo også have bank konto med 800.000 thb indestående...?
Please note:
I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining |
|
|
|
| HansW |
Lagt på d. 21/11-2014 16:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Jeg forespurgte her den 19/11 da jeg fik forlaenget mit retirement extention, de sagde at hvis jeg ville bruge indtaegt kombineret med pension skulle jeg vise bankbog med disse indbetalinger, samt differancen paa den bankbog jeg har her i Thailand, som skal staa der i mindst 3 maaneder ved forlaengelse, saa maaske de har aendret? kender ikke til det gamle system og har stadigt et par aar endnu til pensionen
MVH Hans
|
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 24/11-2014 10:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Den danske ambasade i Bangkok svarede således på min henvendelse...hvilket jeg selvfølgelig følger. Ambassaden har ikke kendskab til hvorvidt der skulle være lavet ændringer ift. hvilket beløb der anvendes. Når ambassaden udsteder attester til brug for de thailandske immigrationsmyndigheder, er det korrekt at vi bruger bruttobeløbet. På den thailandske immigrations hjemmeside samt på den thailandske ambassade i Københavns hjemmeside, oplyses det ikke om det er brutto eller netto beløbet, der anvendes. Hvis ambassaden i København har oplyst at de bruger nettobeløbet, er det desværre det du må følge. Det vil eventuelt være en mulighed at ansøge om turistvisum på den thailandske ambassade i København og når du så er kommet til Thailand og dit visum er ved at udløbe, tage til Laos eller et andet land og ansøge om en Non-immigrant visum. Ambassaden kan selvsagt ikke tage ansvar for om du kan få udstedt et non-immigrant visum i Laos eller et andet land. Med venlig hilsen Michael Madsen |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.