Se indlæg|
Thailands infrastruktur skal forbedres for milliarder
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 24/11-2014 21:49
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Thailands infrastruktur skal forbedres for milliarder
Thailand vil sætte ind mod trafikkaos i flere storbyer og forbedre forbindelserne mellem de mindre byer. Planerne giver muligheder for, at dansk ekspertise kan komme på banen. Thailands transportminister, Prajin Juntong, skyder cirka 145 milliarder kroner i en 10 års plan, der fra 2016 skal forbedre infrastrukturen i landet. Forbedringerne skal løse de trafikale problemer i de større byer, forbinde den offentlige transport i landsbyerne og effektivisere logistikken i forbindelse med handel med nabolandene. Højhastighedstog til Kina En indsats i jernbanenettet indebærer blandt andet planer om højhastighedstog, der med 160 kilometer i timen skal forbinde landet med Kina og booste handel med verdens andenstørste økonomi. Udover forbedringerne af jernbanenettet, står Mass Rapid Transit Authority for planerne om seks nye elektriske toglinjer i Bangkok, der skal skabe værdi for både pendlere og virksomheder. Mulighed for nye lufthavne Som et led i forberedelsen til ASEAN Economic Community (AEC) foretager transportministeriet også en undersøgelse af mulighederne for seks nye lufthavne, der skal forbinde Thailand med nabolandene Malaysia, Indonesien, Myanmar, Laos, Vietnam og Cambodia. I forbindelse med ovenstående, ser ambassaden gode muligheder for danske rådgivende ingeniører samt leverandører af materiel. Danske eksportvirksomheder med fokus på lufthavnsbyggeri og lufttransport har ligeledes stærke forudsætninger for forretningsmuligheder i Thailand. Yderligere information Den danske ambassade i Bangkok Asbjørn Overgaard Christiansen Tlf: +66 892049098 E-mail: http://thailand.u... Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| thaibertel |
Lagt på d. 25/11-2014 01:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 106 |
det er da rigtigt godt MEN Hvornår begynder den siderne regering og tage sig af land folket de skal sælge billigt og købe dyrt jeg ved godt det moske er lidt farligt og blande sig i sådan en debat efter 15 år her har man set meget og jeg er nok ikke den eneste tag bare gummi priserne 19.5 B kg Gødningen dertil er sku ikke blevet billiger men ja lad os få nogle flere flyvepladser og nogle tog baner fra Kina det rykker er ellers glad for Thailand men må sige de sidste år her har været lidt turbolens af den slags man oplever oppe i luften når det er værst |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/11-2014 01:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
thaibertel skrev: det er da rigtigt godt MEN Hvornår begynder den siderne regering og tage sig af land folket de skal sælge billigt og købe dyrt jeg ved godt det moske er lidt farligt og blande sig i sådan en debat efter 15 år her har man set meget og jeg er nok ikke den eneste tag bare gummi priserne 19.5 B kg Gødningen dertil er sku ikke blevet billiger men ja lad os få nogle flere flyvepladser og nogle tog baner fra Kina det rykker er ellers glad for Thailand men må sige de sidste år her har været lidt turbolens af den slags man oplever oppe i luften når det er værst der er vist noget du endnu ikke har fattet benni, den fattige landbefolkning skal holdes under kontrol, så de skal ikke have tilgang til at tjene penge og de skal ikke have gode uddannelses muligheder, for tænk om de kommer til penge og uddannelse, og begynder at tænke kreativt, da vil de jo blive trussel for de store firmaer som CP betagro og andre som jo tjener på at udnytte farmerne, tænk om bønderne dannede en andelsbevægelse som vi kender, da vil CP`s fiser hurtigt være kolde, og de tilhører jo eliten i samfundet her, og din rolle som udlænding her er ikke at være innovativ og give folk gode ideer, du er her kun for bruge dine penge fra udlandet, og når pungen er tom, så skal du skrubbe hjem og tjene nogle flere, eller blive væk, for tænk om du sate griller i hovedet på landfolket om at samarbejde og sælge deres produkter selv uden om de store firmaer, det ville blive for farligt for eliten, for det er jo nok slut med at politikerne kan købe deres stemmer for en 25 øre og så ellers skide dem et stykke og fedte dem ind i smålån til ågerrenter samt bruge statens midler på at købe deres produkter og putte penge fra videresalg i egne lommer, men det er jo politik og det er farligt især hvis man er i politik for egen vindings skyld |
|
|
|
| thaibertel |
Lagt på d. 25/11-2014 02:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 106 |
number1kk skrev: thaibertel skrev: det er da rigtigt godt MEN Hvornår begynder den siderne regering og tage sig af land folket de skal sælge billigt og købe dyrt jeg ved godt det moske er lidt farligt og blande sig i sådan en debat efter 15 år her har man set meget og jeg er nok ikke den eneste tag bare gummi priserne 19.5 B kg Gødningen dertil er sku ikke blevet billiger men ja lad os få nogle flere flyvepladser og nogle tog baner fra Kina det rykker er ellers glad for Thailand men må sige de sidste år her har været lidt turbolens af den slags man oplever oppe i luften når det er værst der er vist noget du endnu ikke har fattet benni, den fattige landbefolkning skal holdes under kontrol, så de skal ikke have tilgang til at tjene penge og de skal ikke have gode uddannelses muligheder, for tænk om de kommer til penge og uddannelse, og begynder at tænke kreativt, da vil de jo blive trussel for de store firmaer som CP betagro og andre som jo tjener på at udnytte farmerne, tænk om bønderne dannede en andelsbevægelse som vi kender, da vil CP`s fiser hurtigt være kolde, og de tilhører jo eliten i samfundet her, og din rolle som udlænding her er ikke at være innovativ og give folk gode ideer, du er her kun for bruge dine penge fra udlandet, og når pungen er tom, så skal du skrubbe hjem og tjene nogle flere, eller blive væk, for tænk om du sate griller i hovedet på landfolket om at samarbejde og sælge deres produkter selv uden om de store firmaer, det ville blive for farligt for eliten, for det er jo nok slut med at politikerne kan købe deres stemmer for en 25 øre og så ellers skide dem et stykke og fedte dem ind i smålån til ågerrenter samt bruge statens midler på at købe deres produkter og putte penge fra videresalg i egne lommer, men det er jo politik og det er farligt især hvis man er i politik for egen vindings skyld jo jeg har fattet det det var bare lidt luft der skulle ud og så se hvordan vi fik en debat i gang |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/11-2014 03:57
|
hvis de derude på somchai tyndskids rismark kunne lægge deres brødnid og jalousi til side og samarbejde ville de stå meget stærkt, og de kan skide de platfirmaer der snyder og bedrager dem et stykke og selv sælge direkte til supermarkeds kæderne og andre retailers,og putte hele profitten i egen lomme, med det kræver at de virkeligt forstår filosofien bag en andelsbevægelse og ikke går og er bange for at naboen skal få 3 baht mere end dem selv, hvis en klog stærk man gider at rejse rundt og fortælle dem hvordan det kan gøres, ville han jo nok blive i overhængende livsfare her i landet, men han kunne måske så et par korn så de får noget at tænke over, i stedet for at sidde og glo på thai soaps hele tiden, men igen her er det den manglende uddannelse der spiller ind, og landsby skolerne lærer ikke ungerne noget brugbart,her tænker jeg på engelsk læreren i min tidligere landsby som ikke var i stand at udtale et eneste ord på forståeligt engelsk, det var lidt som at komunikere med en neanderthaler uden sprog, jeg ved at et firma som CP betaler en kyllinge bonde 3,5 baht pr kg kylling der går til slagtning, og et kg kyllinge bryst koster i makro idag 78 baht pr kg så der 74,5 baht der ryger i lommen på mellemhandlere og andet, disse penge kunne jo nok gøre mere gavn i bondens lomme istedet for i lommen på en halvkineser. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/11-2014 04:08
|
og når de gælder traffik kaos, så er der nokikke meget at gøre så længe folk ikke kan færdselsloven, her i khon kaen betyder grønt lys kør. gult lys betyder kør og rødt lys betyder kør men helst lidt hurtigere, alt imenns somchai politimand står på hjørnet med hovedet oppe i røven og ryger tobak eller læser avis. og yingluck det kloge hovede skulle jo købe stemmer så nu har alle en bil som de slider med at betale ned på, alt i mens byplanlægning og vedligehold af veje er ikke eksisterende her i landet, og ppenge er der ikke til det fordi de blev brugt til subsidier for rådden ris og nye biler til folk som i forvejen ikke har en potte at pisse i,det kaldes vist populisme, give med den ene hånd og samtidig sætte folk i endeløs gæld med den anden hånd, men hvad ved jeg jeg er jo en alien der bare skal bruge min pension her, og helst så hurtigt som muligt, mens de samtidigt gør de vanskeligere at komme tilbage med nye penge på lommen, hvis man altså ikke lige er kineser eller russer. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/11-2014 07:19
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Thai'erne forstaar ikke at prioritere og planlaegge. Mht infrastruktur ja saa koerer SRT (State Railways of Thailand) med gammelt maskinel der loeber af sporet naesten paa daglig basis. Skinner er daarligt vedligeholdt, saa det var maaske en ide at faa sat fut i SRT foer man gaar i gang med high-speed osv. SRT forestaar ogsaa lufthavns koerslen og har overset at der skal bruges reservedele samt at maskinel osv skal vedligeholdes regelmaessigt. Det har resulteret i store forsinkelser paa linien og reservedelene kommer foerst engang til naeste aar. Planlaegning: Faktisk stod Skytrain forlaengelsen fra On-Nut til Soi Bearing klar 2 aar foer indvielsen. Det eneste man havde glemt i planlaegningsfasen var signalsystemerne. Den ansvarlige person stod foerst frem senere og forklarede at han var bange for at miste sit job hvis han havde fortalt det noget foer. Ellers er jeg enig i at de THB 100,000.- rabat til foerstegangs bilkoebere kunne vaere brugt bedre bl.a. til forbedring af infrastrukturen. Dem der drog fordel af det scheme var dem med penge som benyttede lejligheden til at koebe en dyt til boernene. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 25/11-2014 12:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Det er da en masse negative indlaeg paa Webmasters infrastuktur oplaeg. Hvis et land ikke har en god infrastruktur, saa gaar det kun langsomt fremad og moderne dobbeltsporede jernbaner med en bredde paa 1435 mm vil hjaelpe godt paa vej, saa maa vi haabe at de kan vedligeholde det godt Den nuvaerende midlertidige regering har siddet i et halvt aar, saa det er vel begraenset hvad den har kunnet naa at udfoere/faerdiggoere. Naar efterspoergslen paa verdensmarkedet falder, saa er det vel ikke unaturligt at gummiprisen falder, men der er maaske nogen som vil oenske sig en ny "rice-pledging scheme"? Den forrige regering var hovedsageligt valgt med stemmer fra "landet" saa de fik hvad de valgte. At mange ting ikke er eller fungerer som hvor vi kommer fra, det synes jeg er OK, ellers kunne jeg jo bare skifte adresse. Hvis thaier'ne tog noget mere initiativ ogsaa i faelleskab, saa kunne de komme videre, men mange taenker kun paa at det er dem selv som skal vaere rige, saa pyt med de andre. Men jeg ser fremskridt, i min thai familie pukler foraeldrene haardt for at boernene kan faa en uddannelse, saa der er lys forude. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/11-2014 12:59
|
Well Conrad, om mit indlaeg er negativt ? ja maaske, men det er saamaend fakta at SRT ikke vedligeholder noget som helst og SRT bliver kritiseret soender og sammen i pressen, men alligevel sker der intet. SRT lader til at vaere mere interesseret i deres profitable ejendomsbesiddelser. Man skulle tro det var en stat i staten. Chefen for SRT lovede for adskillige maaneder siden at han ville gaa af hvis endnu et tog koerte af sporet. Der er mange som er koert af sporet og han sidder der endnu. Airport Link administreret af SRT - jeg mener halvdelen af togstammerne staar stille, reservedele har de glemt at koebe saa de "kannibaliserer" de eksisterende togstammer for reservedele. Nu naevner jeg at maaske skulle man faa det eksisterende banenet til at fungere 100% foer man kaster sig ud i high-speed eventyret. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 25/11-2014 15:32
|
Ja, hugoboerge at SRT ikke er gode til drift og vedligehold, kan du ogsaa se i mit indlaeg, med mit oenske om at de kan vedligeholde de nye jernbaner. Det nuvaerende smalsporede jernbanenet er ud over sidste vedligeholdelsesdato og burde scrappes og materiellet er ikke bedre. Saa hvis dette skulle vaere i 100 % fin tilstand foer man gaar i gang med de nye jernbaner, saa vil der gaa mange aar. Men mon ikke regeringen kunne finde paa at oprette et nyt selskab til at drive de nye jernbaner. Med negative indlaeg mente jeg mere at naesten ingen var positive over at der nu kom et meeeget stort beloeb til ny infrastuktur, som virkeligt mangler i dette land. Der vil altid vaere nogen som vil oenske noget andet end det der kommer og at kritisere er altid lettere end at vaere positiv. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 25/11-2014 18:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Og det er også helt utroligt at det nye styre ikke har droppet det højhastighedstog og i stedet valgt at bruge pengene på at få nye tog/ skinnenet ud til de forskellige dele af Thailand. Det højhastighedstog vil jo blive så dyrt at bruge, at det aldrig vil kunne konkurrere med lavprisflyselskaberne. Men en helt anden ting er hvor meget mere gæld Thailand kan tåle at optage set i lyset af den væksten næsten står stille. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/11-2014 19:42
|
|
Højhastighedstoget er et tog som er planlagt til at køre op til 160 km/t - altså langt fra et reelt højhastighedstog. Kina har i hvert fald smidt en del af pengene til jernbanen indtil Vientiane i Laos. Om de så også siden hen har haft pungen oppe direkte eller inddirekte til linieføringen derfra og videre ned mod Singapore ved jeg ikke. Læs nærmere her: Kina vil bygge 480 km ‘højhastighedsjernbane’ gennem Laos In Thailand
On November 19, 2013, the Thai Senate passed a bill that authorized the government to borrow $69.5 billion to fund high-speed rail and other infrastructure projects in Thailand without going through the annual government budgeting process. The opposition Democratic Party challenged the spending bill in court and a judge expressed doubt about the necessity of high-speed rail for Thailand. The ensuing political protests in Bangkok, which began in December 2013 and continued through February 2014, has paralyzed the Thai government and prevented further decision-making of the rail project. On July 30, 2014, Thai army chief General Prayuth Chan-ocha, whose forces seized control of the government through a bloodless coup in May, announced plans to build two high-speed rail lines as part of a 741.4 billion baht transportation program. The Nong Khai to Map Ta Phut line, 737 kilometres (458 mi) in length, would run from the Laotian border near Vientane to the Gulf of Thailand. The Chiang Khong to Ban Phachi line, 655 kilometres (407 mi) in length, would run from Chiang Rai near the northern tip of Thailand to Ayutthaya just north of Bangkok. The two lines would allow trains to travel at a top speed of 160 km/h. Construction is scheduled to begin in 2015 and will be completed in 2021. Man kan læse nærmere om Kunming–Singapore planen HER. Kina har også investeret enorme beløb i infrastruktur i Afrika og over Himalaya. Uanset hvad så har Danmark næppe, med alle de IC4-problemer med videre, noget at lære nogle som helst andre om tog-drift. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 26/11-2014 05:14
|
Ja tog-driften er en drift der er svaer at styre og isaer naar politikere blander sig, som de jo gerne vil i Danmark. Men der hvor Ambassaden i Bangkok mener Danmark kan have muligheder er: citat fra OP I forbindelse med ovenstående, ser ambassaden gode muligheder for danske rådgivende ingeniører samt leverandører af materiel. Danske eksportvirksomheder med fokus på lufthavnsbyggeri og lufttransport har ligeledes stærke forudsætninger for forretningsmuligheder i Thailand. og det er jo ikke tog-driften, men indsats i anlaegsfasen og for levering af materiel. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/11-2014 10:35
|
Conrad skrev: Ja tog-driften er en drift der er svaer at styre og isaer naar politikere blander sig, som de jo gerne vil i Danmark. Men der hvor Ambassaden i Bangkok mener Danmark kan have muligheder er: citat fra OP I forbindelse med ovenstående, ser ambassaden gode muligheder for danske rådgivende ingeniører samt leverandører af materiel. Danske eksportvirksomheder med fokus på lufthavnsbyggeri og lufttransport har ligeledes stærke forudsætninger for forretningsmuligheder i Thailand. og det er jo ikke tog-driften, men indsats i anlaegsfasen og for levering af materiel. Mon ikke "toget er koert" ? for danske firmaer. Projektet var ogsaa paa banen tidligere men ambassaden goer vel det den mener er deres arbejde ved at goere opmaerksom paa det. Det bliver garanteret kinesere og eller japanere som kommer til at styre det hele. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 26/11-2014 15:48
|
Hej hugoboerge, Ja du kan have ret i at "toget er koert", men der er flere danske raadgivende ing. firmaer, der maaske kunne blive under raadgivere paa nogle af projekterne. Og der skal bruges en masse materiel og materialer til disse projekter og her var der da ogsaa en mulighed for at nogle danske firmaer kunne komme i betragtning. Der er trods alt ikke kun tog i disse projekter. Men maaske er jeg bare for optimistisk paa danske firmaers vegne ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/03-2016 10:11
|
|
Der er vist lidt uenigheder i projektet: - Thailand Delays Construction Start for Rail Line to China Med venlig hilsen
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 25/03-2016 12:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Det er svært at handle med kinesere, mon ikke generalerne har mødt nogle der er mere snu og udspekulerede end dem selv? "China also wanted rights to land along the rail line, which Thailand was not prepared to grant, Arkhom said." Det koster at lave deals med kinamanden.. ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 25/03-2016 16:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Glæder mig enormt til togforbindelsen Bangkok - Korat. Læser mange steder på nettet at det bliver realiseret, min hustru begynder også at tro på det. Der bliver i forvejen investeret vildt meget i Korat i disse år. Redigeret af vandango d. 25/03-2016 17:07 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 25/03-2016 17:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Hvorfor er den forbindelse til Korat så vigtig? Havde Toxin startet sådan et projekt var han blevet beskyldt for populisme og fedteri for folk i Isaan. Men nu er det vel anderledes når "silkeskjorterne" går igang, så er det nationen/fædrelandet, patriotisme og den slags ævl det handler om.. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.