Se indlæg|
visum til dk
|
|
| Thaidreamer |
Lagt på d. 27/11-2014 22:42
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 183 |
hvor ska man booke hotel i Bangkok , for at bo så tæt på hvor man ska søge om visum til sin thai veninde , som ska på besøg i dk ? navnet på visum stedet og adressen ? evt. sted for fornuftig pris : rejse forsikring tæt på visum stedet ? har lavet pas til hende samt udfyldt en invitation flybilletter er der også styr på. hvilke andre ting ska man sørge for ? håber at høre fra nogen der af erfaring ved noget om dette , ikke fra de der tror de ved eller har hørt ... på forhånd tak |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 27/11-2014 23:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Google er din ven http://thailand.u...friend.pdf |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 28/11-2014 14:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Hej Thaidreamer Thaidreamer skrev bl.a. : hvilke andre ting ska man sørge for ? Det ærede TP medlem Bjarke85 oprettede d. 08-04-2013 en tråd han kaldte "Guide til at søge boyfriend/girlfriend visa" Her er et link til tråden: http://www.thaila...rowstart=0 Det er særligt indlæg #1 + #156 + #157 der måske kan have din interesse (indlæg #156 + #157 er hhv. tilføjelser/ændring) Men har Du tid kan Du jo tygge hele tråden igennem ![]() Med venlig hilsen Fotofreak |
|
|
|
| Thaidreamer |
Lagt på d. 28/11-2014 21:36
|
tak for svarene , må studere lidt nærmere .. hvilket område ligger det visa sted i , eller tæt på , kender jo kun sukhumvit , patpong , og soi cowboy ![]() er godt klar , hvis jeg begynder at læse bjarkes guide igennem , at jeg så ka finde location, men det var lige et hurtigt svar på området jeg søgte :-) |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 29/11-2014 07:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Thaidreamer skrev bl.a. : er godt klar , hvis jeg begynder at læse bjarkes guide igennem , at jeg så ka finde location, men det var lige et hurtigt svar på området jeg søgte :-) Danish Visa Application Centre, 12th Floor, Alma Link Building, Soi Chidlom, Lumpini, Pathumwan, Bangkok, 10330 Indtast 13.745156, 100.544409 i Google Earth's søgefelt, og Du får positionen på VFS (Danish Visa Application Centre. (For at Du ikke skal fare vild i Din søgen efter VFS, har jeg også indsat markeringer for Soi Cowboy + NEP (Nana Entertaintment Plaza) + Pat Pong på Google Earth kortet) ![]() Her er et link til kortet på VFS's hjemmeside: http://www.vfsglo...090113.JPG VFC (Danish Visa Application Centre) ligger tæt på Chidlom BTS (Skytrain) stationen, så jeg foreslår at I finder Jer et hotel i nærheden af en BTS (Skytrain) eller MRT (Metro) station. Klik på kortet for større billede (brug derefter zoom muligheden hvis nødvendigt) [img]http://wikitravel.org/upload/shared//3/35/Bangkok-transit-map.png[/img] is not a valid Image. Med venlig hilsen Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 29/11-2014 07:35 |
|
|
|
| Thaidreamer |
Lagt på d. 28/12-2014 22:40
|
takker så varer det ikke længe inden det ska afprøves godt nytår |
|
|
|
| Thaidreamer |
Lagt på d. 15/02-2015 12:04
|
printede alle papirer hjemmefra lavede forsikring 2700baht ( 90 dage ) og billet booking 200baht i soi 5 i jomtien ved et lille rejse bureau og tog så en taxi ind til visa centret i Bangkok , her kostede det 3570 baht , der gik ca 10 dage så modtog vi damens pas med visa i , med posten i jomtien soi 7 , hvor vi boede .. nemt |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 22/02-2015 15:53
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 47 |
Thaidreamer skrev: printede alle papirer hjemmefra lavede forsikring 2700baht ( 90 dage ) og billet booking 200baht i soi 5 i jomtien ved et lille rejse bureau og tog så en taxi ind til visa centret i Bangkok , her kostede det 3570 baht , der gik ca 10 dage så modtog vi damens pas med visa i , med posten i jomtien soi 7 , hvor vi boede .. nemt Bestilte du forsikring på nettet, eller kan jeg det? Hvad med flybillet, jeg er i den specielle situation, at jeg tager til Thailand den 1. april og hjem den 13. april (dvs. visum-ansøgning skal sendes inden jeg kommer), og hun skal så med hjem, vi vil selvfølgelig med samme fly til DK. Spurgte hos et rejsebureau her i DK om jeg bare kan købe en enkeltbillet til Thailand, og så booke billet sammen i Thailand når/hvis visum blev godkendt, men det siger rejsebureauet at det kan man ikke, man kommer ikke ud af Danmark til Thailand på en enkeltbillet. Så derfor skal jeg booke en billet nu her og efterfølgende kan jeg så booke en billet til hende med samme flyselskab og evt. rykke tidspunkt på min hjemrejse hvis der ikke er plads til hende, så mit spørgsmål er, den reservation hun laver på billet, er hun på nogen måde bundet til den når/hvis visum går igennem? (ved godt at hvis jeg nu havde penge nok, kunne jeg bare booke en billet i samme selskab som hendes reservation, men er ikke rig) |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 22/02-2015 15:58
|
Glemte at spørge sådan helt generelt, da jeg selvfølgelig er nervøs for om hendes visum bliver godkendt, sker det ofte at det ikke godkendes, eller godkendes det næsten altid. Jeg mødte hende i Pattaya i januar og vi var sammen de 14 dage jeg var der, er det nok til visum eller? |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2015 16:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jydekrebsen Det er der ingen her, som kan svare på, da vurderingen foretages på konkret og individuelt grundlag. Det er også et forhold, du vil støde på, hvis du gider læse den gamle tråd igennem. Teknisk set er den nævnte "køreplan" helt korrekt, men problematikken gik på, at det tidligere medlem ikke helt forstod, at køreplanen naturligvis ikke tager højde for lige netop det spørgsmål, som du rejser her Der er nogle retningslinjer, som myndighederne anvender som udgangspunkter for sagsbehandlingen De er trykt i det såkaldte "Praksisnotat" https://www.nyida...012013.pdf Prøv at vurdere hendes og dine private forhold i forhold til dette notat. Er du i tvivl om noget, så bare spørg. Er det af privat karakter, er du velkommen til at smide en PM Redigeret af sudsakhon d. 22/02-2015 16:11 |
|
|
|
| zapper |
Lagt på d. 22/02-2015 16:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Jydekrebsen skrev: Glemte at spørge sådan helt generelt, da jeg selvfølgelig er nervøs for om hendes visum bliver godkendt, sker det ofte at det ikke godkendes, eller godkendes det næsten altid. Jeg mødte hende i Pattaya i januar og vi var sammen de 14 dage jeg var der, er det nok til visum eller? Medmindre at der er noget i din kærestes fortid, der kan skade hende, er det i dag en ren ekspeditionssag at få et turistvisum til DK. |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 22/02-2015 16:20
|
Er selvfølgelig godt klar over at der ikke er nogen her som kan give en garanti, mit spørgsmål går mere på hvad andre har erfaring med, hvis nu en har oplevet at han kun kendte hende fra et besøg, altså lignende mit tilfælde, ville det være interessant at vide om visum blev godkendt eller ej. En lang skrivelse du henviser til, men jeg vil læse den igennem. |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 22/02-2015 16:24
|
zapper skrev: Jydekrebsen skrev: Glemte at spørge sådan helt generelt, da jeg selvfølgelig er nervøs for om hendes visum bliver godkendt, sker det ofte at det ikke godkendes, eller godkendes det næsten altid. Jeg mødte hende i Pattaya i januar og vi var sammen de 14 dage jeg var der, er det nok til visum eller? Medmindre at der er noget i din kærestes fortid, der kan skade hende, er det i dag en ren ekspeditionssag at få et turistvisum til DK. Tak det var mere sådanne oplysninger jeg søger, og hvis nogen har oplevet det modsatte vil jeg selvfølgelig også gerne høre om det (selv om det selvfølgelig er negativ :-\ ) Og hvis nogen kan svare på mit første spørgsmål vil det også være supert. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2015 16:43
|
|
Medmindre at der er noget i din kærestes fortid, der kan skade hende, er det i dag en ren ekspeditionssag at få et turistvisum til DK. Nej, det er direkte forkert. Læs mit indlæg. Det er lidt bekymrende, at du skriver sådanne noget sludder, når reaktionen er: Tak det var mere sådanne oplysninger jeg søger Din mening er naturligvis vigtig, men at formidle direkte forkert information er problematisk. Især, da du allerede inden du skrev dit indlæg kunne læse ovenfor hvorledes der sagsbehandles. Jydekrebsen: Da visumudstedelsen er udelukkende afhænger af dine og hendes personlige forhold, er det ikke muligt at referere til "lignende situationer" Der kan være en enkelt detalje, der ændrer hele billedet. Jeg ved godt, at det hele virker uoverskueligt, og man hellere vil "høre" om en let snuptagsforklaring, uanset om det er noget sludder. Men det ændrer jo ikke på dit spørgsmål, at du får bundet en ammestuehistorie på ærmet. Forholdet, som du søger oplysning om eksisterer stadig. Nu er du måske bare ikke opmærksom på detaljerne. For du har jo fået af vide, at det er en "ren ekspeditionssag" Lige netop dette blev der spildt megen skøn spalteplads med i sommer, jf. den refererede tråd. Det nu tidligere medlem forstod heller ikke problematikken. Selv ikke efter at være blevet oplyst om hvordan myndighederne sagsbehandler Men er du i tvivl, så send endelig en PM Redigeret af sudsakhon d. 22/02-2015 16:52 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 22/02-2015 17:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Fotofreak skrev: Hej Thaidreamer Thaidreamer skrev bl.a. : hvilke andre ting ska man sørge for ? Det ærede TP medlem Bjarke85 oprettede d. 08-04-2013 en tråd han kaldte "Guide til at søge boyfriend/girlfriend visa" Her er et link til tråden: http://www.thaila...rowstart=0 Det er særligt indlæg #1 + #156 + #157 der måske kan have din interesse (indlæg #156 + #157 er hhv. tilføjelser/ændring) Men har Du tid kan Du jo tygge hele tråden igennem ![]() Med venlig hilsen Fotofreak DÈR var den tråd som jeg havde ledt efter til svar på mine egne spørgsmål - og inde i denne. TP emnerne kan virke en smule uoverskuelige. Noget som jeg vil spørge om er; Når man har fået Visumet er der så ikke en indrejse dato på således at man er tvunget til at tage fly til DK den dag ? Her tænker jeg i forhold til at kunne fiske efter gode priser EFTER kæresten har fået visumet. Hvordan fungerer det helt præcist ? |
|
|
|
| Jydekrebsen |
Lagt på d. 22/02-2015 17:50
|
sudsakhon skrev: Medmindre at der er noget i din kærestes fortid, der kan skade hende, er det i dag en ren ekspeditionssag at få et turistvisum til DK. Nej, det er direkte forkert. Læs mit indlæg. Det er lidt bekymrende, at du skriver sådanne noget sludder, når reaktionen er: Tak det var mere sådanne oplysninger jeg søger Din mening er naturligvis vigtig, men at formidle direkte forkert information er problematisk. Især, da du allerede inden du skrev dit indlæg kunne læse ovenfor hvorledes der sagsbehandles. Jydekrebsen: Da visumudstedelsen er udelukkende afhænger af dine og hendes personlige forhold, er det ikke muligt at referere til "lignende situationer" Der kan være en enkelt detalje, der ændrer hele billedet. Jeg ved godt, at det hele virker uoverskueligt, og man hellere vil "høre" om en let snuptagsforklaring, uanset om det er noget sludder. Men det ændrer jo ikke på dit spørgsmål, at du får bundet en ammestuehistorie på ærmet. Forholdet, som du søger oplysning om eksisterer stadig. Nu er du måske bare ikke opmærksom på detaljerne. For du har jo fået af vide, at det er en "ren ekspeditionssag" Lige netop dette blev der spildt megen skøn spalteplads med i sommer, jf. den refererede tråd. Det nu tidligere medlem forstod heller ikke problematikken. Selv ikke efter at være blevet oplyst om hvordan myndighederne sagsbehandler Men er du i tvivl, så send endelig en PM Som jeg kan læse mig til i det link du sendte, burde det ikke gi problemer med visum "8.5.3.2 Gruppen af personer, der som udgangspunkt kan få visum For lande placeret i immigrationslandegruppen uden referencebegrænsning gælder det, at der som udgangspunkt gives Schengenvisum til ansøgere fra disse lande, uanset hvem de ønsker at besøge, herunder også for at besøge venner og bekendte." (Thailand er i nævnte gruppe) Men selvfølgelig er det stadig ikke en garanti, men jeg er ret sikker på at hun er en helt almindelig pige uden lig i lasten, så kan ikke se at hun ikke skulle høre ind under dem som får visum uden problemer, når ellers ansøgningen og de andre ting som b.la. er nævnt i den fine guide som Bjarke85 har lavet, er på plads. Så tror det var svar nok på det spørgsmål. Nu er jeg mere interesseret i om nogen kan svare på mit første spørgsmål med hensyn til reservation af flybillet. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2015 18:31
|
|
Jydekrebsen Det er helt korrekt, og du har fundet hovedbestemmelsen. Thailand er placeret i den "milde" immigrantgruppe, der betyder at der ikke er referencebegrænsning. Men sagsbehandlingen, eller rettere sagt de hensyn myndighederne ligger til grund for at en visumansøger opfylder kravene er beskrevet lidt længere nede under 8.5.3.3 (Formodningsvurderingen ) Her tager du de nævnte forhold, skriver dem evt. ned punktvis, og holder Jeres personlige forhold op mod det, som har myndighedernes interesse at få afklaret. Så har I et godt udgangspunkt for at (hun) indsender en ansøgning og er afklaret med svar på evt. spørgsmål der måtte komme. Som du kan se, er et væsentligt hensyn, at hun tager hjem igen, dvs. ikke tager ulovligt ophold i Danmark. Dette betegnes "svag tilknytning til hjemlandet" Hvis I oplyser at I er kærester, og agter at indgå ægteskab, ændres myndighedernes fokus fra "ulovligt ophold i Danmark" til en dokumentation af at I har etableret et forhold, der kan kategoriseres som "fast kæresteforhold" Her er det ikke nødvendigt, at have en "stærk tilknytning til hjemlandet" fordi visum i så fald skal vurderes en anden lov. I har jo mødt hinanden, om end det er kort tid. Hvis hun endnu ikke er skilt, kan I have været kærester i 10 år, og vil stadig være afskåret fra at hun søger "kærestevisum". Det er derfor vigtigt, at I får skrevet ned, punktvis, hvilke elementer i Jeres forhold der kan have indvirkning på ansøgningen. har hun været i Schengen før eller er det første gang. Har du før inviteret en række piger, har dette betydning. Ovenstående er bare eksempler. Med hensyn til bestilling af billet, er både det officielle og mit personlige råd at købe en "åben billet" der kan ændres og refunderes. GAMBIT: Når der udstedes et visum, vil der være to datoer af interesse. Den ene er opholdets længde og den anden er den tidsperiode at opholdets længde kan placeres i. (gyldighedsperioden) Opholdets længde afgøres af den konkrete ansøgning, og kan for et turist visum højest være 3 mdr. og vil under normale omstændigheder have den gyldighedslængde. I langt de fleste tilfælde gives de 3 måneder, men afhængigt af den konkrete situation kan der gives en kortere periode, f.eks. hvis visum kun er ansøgt for en uge. man skal huske, at der er 1000000 begrundelser til at søge visum. De, vi ser her på DTW vil for de flestes vedkommende være den maksimale periode. Du kan således godt, indenfor det udstedte visums gyldighedsperiode "shoppe" den bedste pris på transport. Dvs. UDEN at "miste" dage ved at vente med køb af billet i X antal dage efter visumudstedelsen ;-) |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 22/02-2015 18:42
|
|
Tak Sudsakhon - Vi går efter de 3 mdr med dansk sommer! God aften. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2015 18:56
|
|
Bed til, at sommeren bliver god, så.. ;-) Sidste år havde vi en fantastisk ferie rundt omkring i DK, som turister. Min kones lillesøster kom på besøg. Vi har snakket om at tage hendes storebror og lillesøster på en tur til DK igen i år. Det glæder jeg mig faktisk til. På en eller anden måde har jeg tonset rundt i hele verden, men kun været på Bornholm én eneste gang i februar i forbindelse med mit gamle arbejde. Og kun for at undervise lokalt i en uge, hvor betingelsen var, at min kone måtte komme med. Det er lidt pinligt, at jeg aldrig har været på Bornholm om sommeren, for der var ikke meget grin ved den ø i februar |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 22/02-2015 19:14
|
|
sudsakhon skrev: Bed til, at sommeren bliver god, så.. ;-) Sidste år havde vi en fantastisk ferie rundt omkring i DK, som turister. Min kones lillesøster kom på besøg. Vi har snakket om at tage hendes storebror og lillesøster på en tur til DK igen i år. Det glæder jeg mig faktisk til. På en eller anden måde har jeg tonset rundt i hele verden, men kun været på Bornholm én eneste gang i februar i forbindelse med mit gamle arbejde. Og kun for at undervise lokalt i en uge, hvor betingelsen var, at min kone måtte komme med. Det er lidt pinligt, at jeg aldrig har været på Bornholm om sommeren, for der var ikke meget grin ved den ø i februar Jeg talte lige med den gamle om at vi måtte håbe at sommeren bliver ligeså god som sidste år, men med disse klima ændringstider så er jeg sten sikker på den bliver mindst ligeså god (håber x´er fingrer) Jeg har ikke været hjemme i 3 1/2 år ved afrejse og min kone har aldrig været udenfor Thailand -ved ikke hvem der glæder sig mest, hehe. Da jeg talte med den gamle kom Fanø på tale hvor vi før har haft sommerhus så det vil jeg se helt vildt meget frem til at vise hende. Og så er jeg jo fra Sydfyn (Danmarks Provence) så hun får hverfald øje på naturen og stranden ![]() Cyklen rundt i KBH osv bliver også en ting hun skal opleve -tja det bliver jo som turister, som du selv nævner det, rundt om i Danmark - Det bliver vildt fedt at vise hende hvordan vi holder sommer i DK - nyslået græs, grill og lange lyse aftener. - og en tur på bæverdingen ! ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.