Se indlæg
 Udskriv debat
Turistvisum spørgsmål
Hep
Hejsan allesammen,

Jeg har i dag lige fået en bekræftelse fra udlændingestyrelsen på at det turist visum jeg har søgt til min kæreste er gået igennem og at de har givet ambassaden i Bangkok besked om det.

Fantastisk.. det var godt nok en dejlig besked at få i dag!

Det er egentligt gået ganske stærkt fordi vi søgte på ambassaden i BKK den 27 Januar så det er helt perfekt.

Jeg har dog lige et spørgsmål til Jer som før har fået et turistvisum til Jeres kæreste.

Vi skulle jo skrive hvornår hun skulle komme her til og hvornår hun skulle hjem igen og hvor mange dage visument skulle gælde. Det er jo heller ikke noget problem, men jeg syntes at have læst at et visum gælder i 3 måneder fra dagen hun ankommer i DK uanset hvad.

Er det rigtigt eller gælder det kun i det tidsrum som man specifikt har søgt om?

Vi søgte om at hun skulle komme fra den 24/4-06 til 08/06-06 og det regnede jeg ud til at være 46 dage. (har talt både den 24/04 og den 08/06 med som dage)

I mailen fra udlændingestyrelse står det følgende:

Tilladelsen er gyldig fra den 24. april og 6 måneder frem, og den giver ansøgeren ret til et ophold på 45 dage i Schengenområdet.

Vil helst ikke rode mig ud i at miste bankgarantien hvis jer har talt forkert på dagene, men hvis visument alligevel gælder i 3 måneder er der jo ingen ko på isen.

Står der specifikke datoer i sådan et visum?

På forhånd tak!

falang yao
Hej Hep,
<Tilladelsen er gyldig fra den 24. april og 6 måneder frem, og den giver ansøgeren ret til et ophold på 45 dage i Schengenområdet.>
Hendes visa vil være gyldig i max. 90 dage i perioden fra mellem den 24-4 og 6 mnd. frem. (kun 5mnd.frem hvis I fx. venter til den 24-5).
Der er åbenbart sket en ændring, m.h.t. schengenområdet, før i tiden var det 30 dage i schengenområdet og resten kun i DK (eller alle 90 dage i DK).
Jeg mener at "startdatoen" vil blive skrevet i hendes pas(på visaen) når hun fremviser sin flyvebillet, og gyldigheden ifølge jeres ansøgning.(14-30-60-og max.90dage) som IKKE kan forlænges yderligere.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Redigeret af falang yao d. 16/02-2006 22:55
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

Hep
Ok det lyder fint - tak for svaret.

Jeg var bare lidt i tvivl når nu man læste udlændingestyrelsens formulering og vil jo helst ikke rode mig ud i noget snavs med dem Shock)

Spring til debat: