Se indlæg|
Immigrationen's stemple Suvarnabhumi???
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 26/12-2014 11:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
Jeg har et lille spørgsmål mht, at jeg har været en tur på besøg i DK, og så kommet tilbage og fået et stemple i passet, hvor det står admitted until 05-03-2015 men det er vel stadig efter 90 dage at jeg skal forny/bekræfte min adresse ikke? Jeg har desuden hørt en lille fugl synge om, at 90 dages anmeldelse kunne gøres via email er dette rigtigt???? Mvh Michael |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/12-2014 12:13
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Michael Andersen skrev: Jeg har et lille spørgsmål mht, at jeg har været en tur på besøg i DK, og så kommet tilbage og fået et stemple i passet, hvor det står admitted until 05-03-2015 men det er vel stadig efter 90 dage at jeg skal forny/bekræfte min adresse ikke? Jeg har desuden hørt en lille fugl synge om, at 90 dages anmeldelse kunne gøres via email er dette rigtigt???? Mvh Michael Huskede du at faa en "exit/re-entry" visa foer du rejste ud ? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 26/12-2014 13:05
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Den 05-03-2015 er det den dag dit 1 aars visa udloeber ? De 90 dage taeller fra den dag du er kommet tilbage til Thailand. Hvis de 90 dage er foer den 05-03-2015 skal du foerst rapportere de 90 dage og herefter soege om en et-aarig forlaengelse fra den 05-03-2015. 90 dages rapportering kan vist nogen steder lade sig goere via internet. Har ikke hoert om e-mail men kan arrangeres i nogle provinser per anbefalet post. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 26/12-2014 13:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Du skal taelle 90 dage incl. den dag du kom tilbage og saa skal du 90 dage rapportere den dag og indtil 15 dage foer og 7 dage efter den dato. 90 dage rapportering "koerer" uafhaengig af visa-extension mv. Stemplet med admitted until 05-03-2015 skulle gerne vaere i overensstemmelse med datoen for udloeb af din extension, saa den skal du forny inden d. 05-03-2015. Jeg har heller ikke hoert at man kan 90 dage rapportere pr e-mail, men nogle/mange steder per ems-post og med vedlagt frankeret svarkuvert. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 28/12-2014 05:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Jeg ved at nogle stykker herfra Chiang Rai mailer deres 90 dages rapport ind og det går smertefrit siger de men har aldrig selv prøvet det - og slet ikke nu hvor vi har vores eget imigrations kontor men har vist været ok for de der bor i yder distrikterne som bruger det. Orker ikke at lede efter tråden på ThaiVisa.com Chiang Rai forum - er lige kommet hjem efter endnu 4 dage på hospitalet så er lidt mat i sokkerne. |
|
|
|
| poulditlev |
Lagt på d. 24/02-2015 06:50
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 71 |
hej jeg har en spørgsmål omkring adresse hvis man rejser hjem til dk. og får ny adresse i Thailand når man kommer tilbage skal man så ændre kørekort og visum der står jo den gamle adresse håber der er nogen der ved det |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 24/02-2015 07:59
|
@poulditlev, Du skal ikke aendre thai koerekort. Naar du returnerer skal du skrive din nye adresse paa arrival card. Nu skriver du ikke hvilket visum du har, men hvorfor skulle det da aendres? Staar din adresse paa visumet? Naar du flytter skal "husvaerten registrere hos Immigration at du bor det nye sted og nogle Immigration kontorer vil ogsaa have at du selv meddeler dette. Hvis du er paa extension saa skal du registrere den nye adresse ved 90 dages rapportering, efter en tur til Danmark skal du 90 dages rapportere 90 dage efter at du er kommet tilbage, indtil 15 dage foer og 7 dage efter d. 90 dag, ankomstdagen er dag 1. |
|
|
|
| poulditlev |
Lagt på d. 24/02-2015 08:01
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 71 |
jeg siger mange tak jeg er på extension |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 25/02-2015 08:10
|
Poul, Husk at faa et genindrejsestempel - re-entry permit, inden du forlader Thailand. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.