Se indlæg
 Udskriv debat
Hua Hin Tur / retur !!!
Bade-Dyr
Hej der ude.

En smut tur til Hua Hin pga min Danske ved der var her Julen over (Han er rejst videre idag)
Vi har fundet Guest house Aree's house i Hua Hin til 1100 baht pr dag uden morgenmad.
Hotel er gammel og slidt, og det meste i de 2 værelse vi havde lejet var ved at faldet ned, fra hinanden.
Air Con på min ven værelset larmet så meget at han ikke kunne sove når den var tændt, og det var for varmt uden !!!!

Vi spiste kun morgenmad en gang, da det ikke var værd at æde var vi alle enige om.

Da vi havde planlagt vi ville ud og se Phraya Nakhorn Cave

[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q495/Willy_No_One/Huahin.jpg[/img] is not a valid Image.

Spurgte vi på guest house om transport der ud til, og de ville havde 2.500 baht for at køre os der ud og hjem, og KUN det.

Aldrig i livet var mit svar

Så vi fandt en person og lejet ham fra kl 09:00 til 18:00 for 1.500 baht. til at køre os der ud, samt nogle steder mere.
Vi blev kørt ud til stedet, købte billet 200 baht, leje en båd til at sejle os, 400 baht for en båd, så jo flere jo billiger !!!
7 min senere var vi på en meget smuk strand.
Vi gik lidt rundt på stranden, Men ikke så meget at se, og da der var røde flag sprang vi svømmeturen over.

Så starte "opstigning" af bjerget !!
For mig var det kanon hårdt, de dårlige ben, ryg med mere, var på overarbejde på hele turen.
Vi havde 1.5L væske med hver, som vi i starten tro var for meget, Det var lige det vi alle havde brug for, Så heldig vi ikke som så mange andre på turen der halvvejs oppe ikke havde mere vand.
Mine sneakers blev ødelagt af turen, både siderne, bunden, og lidt på toppen af dem var kaput. men heldig de holdet hele vejen.

Er meget glad for jeg klaret turen, Men aldrig mere.
De andre stop på vejen havde jeg set før, så dem sprang jeg over, og blev ved bilen, Mens min ven jo skulle se de steder også.

Vi var også en dag nede ved stranden, og alt er som det var i April 2014 da vi var der sidst.(Da vi havde andet besøg hjemmefra)
Ja nogle at liggestolen var rykket lidt, lavet lidt afstand imellem dem.
Der var store parasol skærm ved næsten alle.
Heste på stranden, en hav af strandsælger der kom hvert 2-3 min og lige skulle høre igen om man ikke skulle købes deres XXXX de kom med, Så på den strand er alt "normalt"

Tjekket vægten da vi kom hjem, smidt 2 kg efter sådan en tur, Så Julen mad er smidt nu !!!!!
Så nu er jeg klar til nytår maden. Cheers Guitar LOL LOL

Godt nytår til jer alle sammen der ude i verden.

rinpoche
Wa faen? Skal man nu købe en billet for at komme dertil?

Du kan spare bådturen og blot gå hen over bjerget inden du starter den beskedne opstigning til grotten. Der er en fin gangsti (henover bjerget)
Selv min gamle svigerinde klarede den i fin stil i flip flop sandaler.

Min hjemtur fra grotten blev gjort lidt besværlig, da junior 2 "punkterede" og jeg måtte bære ham hele vejen retur siddende på mine skuldre.
Mine sandaler led dog ingen overlast, blot mit skrøbelige korpus Smile

Godt Nytår til dig også.

Kim Ludvigsen
De har flyttet billetkontoret til foden af trappen, så man slipper ikke for at købe en billet. Jeg prøvede at få billet til thai-pris, men det lykkedes ikke.

Med tanke på Bade-Dyrs dårlige ben, ryg med mere, så er det måske meget godt, han sparede den første bjergtur. Grin

Jeg kan godt lide din beskrivelse af bjergturene, men for dem som ikke har været der: Man skal lige tage "beskedne opstigning til grotten" og "fin gangsti" med et gran salt eller ti. LOL LOL
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Bade-Dyr
Jeg kunne forstå at prisen før var 20 baht for Thai og 100 baht for os Fa-Rang.
Men at område var blandt dem i den nye stigning til disse område, jeg læste om tidelig i år, et sted på nettet.

Så nu var prisen 40 baht for Thai, og 200 for os.
Thai kørekorte hjælp mig ikke !!!

Vi ville tage den lille sejlturen, Så den er fin nok.
Og på vej tilbage, var jeg nu glad for jeg slap for at gå tilbage, der var ingen power i Badedyret.Sleeping good

John
Jeg kørte gennem Sam Roi yot sidste år, jeg kom syd fra til check pointet ved reje farmene, efter lidt parlementeren med park betjenten, skulle jeg intet betale.

Men mit argument var at jeg intet skulle se men bare skulle igennem og ud ved det nordlige check point. Og det var også sandt :-)
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
rinpoche
Kim Ludvigsen skrev:

Jeg kan godt lide din beskrivelse af bjergturene, men for dem som ikke har været der: Man skal lige tage "beskedne opstigning til grotten" og "fin gangsti" med et gran salt eller ti. LOL LOL

Okay, Kim. Point taken Smile

Jeg synes nu der er en fin gangsti fra stranden op over en bakke og hen til opstigningen til grotten.
Mit ordvalg "beskeden opstigning" synes jeg nu er fair nok, med mindre man er oppe i alderen eller døjer med motoriske handicaps.

Det er i hvert fald ikke Phu Kradung, som det tager ca. 4 timer at mase sig op ad Wink

Spring til debat: