Se indlæg
 Udskriv debat
Familiesammenføring fra Thailand.
Thongthai
Jeg skal ned og giftes næste måned og vil søge familiesammenføring
dernede fra.Jeg har 2 børn her i Danmark(særbarn).
Kan i hjælpe mig hvordan jeg bedst kan gøre det.
Redigeret af falang yao d. 19/02-2006 23:35

h
mortendue hvis du ikke er sikker i din sag så lad være at svare TAK

og som svar på spørgsmålet
det der betegnes som særbørn er ens egne børn under 18 år som man mindst har reglmæssig samkvem med, alt om de bor hos dig eller ej betyder intet, bare at du reglmæssig har besøg/besøger dem.

og høre du under dette så glæd dig du er en af de heldige
du skal ikke stille bankgaranti
du skal ikke leve op til forsørgelses kravet (Dog er der ingen socialhjælp til din kommende kone)
du skal ikke leve op til boligkravet
du er undtaget alderskravet (dette bør dog tjekkes da jeg ikke selv har det fra udls.)

så alt i alt tag du ned og bliv gift i god ro (husk at tjekke hvilkne papirer du skal medbringe til thailand) og søg så opholdstilladelse til din kone
jeg er selv gift på samme vilkår og for os var opholdstilladelsen der på 28 dage.

Robert Kronberg
henrikr skrev:
mortendue hvis du ikke er sikker i din sag så lad være at svare TAK

og som svar på spørgsmålet
det der betegnes som særbørn er ens egne børn under 18 år som man mindst har reglmæssig samkvem med, alt om de bor hos dig eller ej betyder intet, bare at du reglmæssig har besøg/besøger dem.

og høre du under dette så glæd dig du er en af de heldige
du skal ikke leve op til forsørgelses kravet (Dog er der ingen socialhjælp til din kommende kone)
du er undtaget alderskravet (dette bør dog tjekkes da jeg ikke selv har det fra udls.)

så alt i alt tag du ned og bliv gift i god ro (husk at tjekke hvilkne papirer du skal medbringe til thailand) og søg så opholdstilladelse til din kone
jeg er selv gift på samme vilkår og for os var opholdstilladelsen der på 28 dage.

Interessant. Kan du udybe det? Altså alle undtagelserne.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
sudsakhon

Ja. Jeg ville også være meget interesseret i detaljerne, da det ikke er den praksis jeg har set hidtil.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Kimpil
Jeg har kun set at der kan dispenseres fra reglerne. Og det kun hvis man har regelmæssig samkvem med barnet.

Det kan være vi kan lokke jesperfrb. til at komme med en kommentar, da jeg mener han har førstehånds viden om dette
Redigeret af Kimpil d. 01/03-2006 18:52
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på

www.pilegaard-christiansen.dk
h
jo jeg vil meget gerne uddybe bare spørg
reglerne er nu meget simple, men udls vil gerne glemme dem.
det det handler om er dit barns menneske rettighed til at se begge sine forældre og så er det så simplet at udls ikke kan nægte dig en tilværelse i dk med din udenlandske kone uden at bryde dit barns menneske rettighed til at se dig

h
Kimpil skrev:
Jeg har kun set at der kan dispenseres fra reglerne. Og det kun hvis man har regelmæssig samkvem med barnet.

Det kan være vi kan lokke jesperfrb. til at komme med en kommentar, da jeg mener han har førstehånds viden om dette

ikke kan skal.
jeg har nu også førstehånds info da min kone er her på samme præmisser. jeg har ikke betalt/garanteret 5 flade øreGrinGrin

Kimpil
henrikr

Jeg havde også fået det samme at vide af jesperfrb. På ægteskab uden grænsers hjemmeside skriver de dog "kan" derfor brugte jeg den formulering. De plejer at være ret velinformeret angående disse emner.

sudsakhon
Jeg fatter ikke en lyd. Taler vi om ægtefællesammenføring eller familiesammenføring med børn fra Thailand.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Kimpil
sudsakhon

Det er ægtefællesammenføring. Dommen fra Strasbourg siger, at man ikke kan tvinge en person til at forlade landet for at leve sammen med sin partner, når man som i dette tilfælde har børn i hjemlandet med hvem man har samkvem

MortenDue
Det er nu rart at lære noget nyt. Jeg var ikke opmærksom på reglerne omkring børn og samkvemsret ifm familiesammenføring mm.
Gælder det så også den ANDEN vej til Thailand. Min hustru har 2 børn i Thailand (ikke papir-ægteskab, børnene har faders efternavn).
Kan jeg få opholdstilladelse i Thailand på baggrund af dette????
Chance favours the prepared mind

www.mjdue.dk
clydehaumann
Hej Morten.
Svaret er en klart NEJ.
Du ville heller ikke kunne faa opholdstilladelse dersom boernene var dine.
Du ville kunne faa et " O " visa dersom du er Thai gift, men dette giver dig kun ret til ophold og ikke til at arbejde. Der vil ogsaa blive stillet krav om penge paa kontoen for at du vil kunne opholde dig her i laengere tid. Jeg mener det er 400000 Baht.
At kin kones boern ikke har hendes efternavn er ligegyldigt. Da hun aldrig har vaeret lovformeligt gidt med faderen er boernene hendes 100% og faderen har ikke nogen myndighed over boernene. Nu vil ioevrigt meget nemt kunne faa efternavnet endret.
Clyde.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

xxxx
Hej
Clyde du har ikke helt ret.
Det med at faa ungernes navn aendret er altsaa ikke bare saa ligetil, jeg har vaeret turen igennem og opgav, da det viste sig at konen ikke var vaerd at samle paa.
Visa.. yes det er 400.000 paa kontoen hvert aar naar der skal soeges om nyt 1 aars visa paa emigration. Men bor man i naerheden af en graense, er det spild af energi. Og i tilfaelde af skilsmisse staar man alligevel uden visa.
Boernene har altid faderens efternavn, med mindre moderen laver svindel med foedsels attesten. Naa nej det goer de vist ikke...GrinCool
Det kraeves ganske enkelt for at faa udstedt attesten, som alle skal have.
Det er heller ikke korrekt at boernene er hendes ubetinget, det Shock kraever at faderen afgiver foraeldre myndigheden.. Der er masser af eksempler paa at en moder har afleveret ungerne hos faderen, for at han kan afholde udgigten, for saa naar de bliver faerdige med skolen etc. Sagt paa en anden maade naar de ikke laengere kraever tid og penge.....kraever hun at faa ungerne og faar det. Thai egoisme af vaerste slags...

le-si

Moldam
Hej allesammen
Det er ingen tvivl om at henrikr har ret, jeg har heller ikke betalt noget som helst, med den begrundelse fra udlændingestyrelsen at jeg har to børn sammen med min ex som jeg har regelmæssigt samkvem med, og det gik helt automatisk min ex og jeg selv fik et skema tilsendt kort tid efter at vi søgte opholdstilladelsen, som vi skulle udfylde ang. hvor tit og hvor regelmæssigt jeg har samkvem med dem, og 1½ måned efter vi søgte var tilladelsen i hus.
Hilsen Clemme

rinpoche
Boernene har altid faderens efternavn, med mindre moderen laver svindel med foedsels attesten. Naa nej det goer de vist ikke...

nej, overhovedet ikke. Kender een thaikvinde i samme by som jeg. Hun har en datter på 12 år der bor i thailand hos bedstemoderen.
Da hun fødte kunne hun ikke lige overskue at passe pigen, og istedet blev datteren registreret som værende født af hendes veninde.

Nu kunne hun så godt tænke sig at få datteren herop, da hun har fundet sig en solid sponsor, men der er jo lige det problem, at officielt er barnet en andens og faderens opholdssted er ukendt.
Sad

rinpoche

xxxx
Hejsa Rinpoche..

Ja ja den udgave kender jeg ogsaa godt, det er faktisk slet ikke saa unormalt at andre har .. den saakaldte foraeldre rolle. Min foerste Thailandske kone havde en datter som papiret var hendes soesters, men for alle som er foedt paa hospital er det ikke saa nemt, for sygehuset kraever en fader for at udstede foedselsattesten....
At det saa langt fra altid er faderen, det er en helt anden historie, det kan en pose penge jo goere meget ved....

desto mere man forsoeger at finde ud af her ude, desto mere rodet bliver det hele...

Le-si

clydehaumann
Jo Leif jeg har helt ret og det endda 100%. Det er som jeg siger i mit indlaeg ifoelge Thailandsk lovgivning. Er der ikke indgaaet lovformeligt aegteskab er det moderen der 100% har foreldreretten. At faderen's navn skal staa paa foedselsattesten er da helt rigtigt, men jo noget helt andet.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

Spring til debat: