Se indlæg|
Hvilken strækning er kønnest med tog
|
|
| thaikai |
Lagt på d. 04/01-2015 04:11
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Hvilken strækning er kønnest hvis man vil opleve thailand fra et tog? Kai |
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 04/01-2015 10:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Bangkok - Chiang Mai i mine øjne ingen tvivl.... Lang tur men meget smuk - kræver dog du står tidligt op og lurer ud af vinduet........ Måske får du andre svar i tråden men kun måske for om dette kan vi da ikke smide mudder efter hinanden.. Men lad os se... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 04/01-2015 10:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
det kræver sgu os stor mod at køre med tog i thailand, med alle de afsporinger der finder sted hygge viggo vax |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 04/01-2015 10:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
enig med amargerdrengen,men også dne sydgående er sjov især når man kører ud af bangkok hvor man kommer helt tæt på folk som reelt bo op af banen. jeg mener det er et must at prøve en lang tur med tog og gerne et nat tog,hvor man have en masse sjov hvis man rejser flere,har kun positive oplevelser med tog i Thailand. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 04/01-2015 11:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg synes, at toget mellem Bangkok og Chiang Mai er drønkedeligt. Måske fordi, jeg har rejst alene. Naturen er meget flot lidt syd for Chiang Mai, men jeg ville nok vælge et tog om dagen i stedet for et nattog. Så vidt jeg husker, er der ikke "langsomme", 3. klasses tog på den rute, det ville ellers være det bedste. Langsomme i gåseøjne, for de er jo alle langsomme - eksprestoget kører blot med gennemsnitligt 62 km/t på ruten - og det er kun, hvis det for en gangs skyld skulle lykkes at overholde fartplanen. Turen på 3. klasse til Hua Hin er en større oplevelse. Naturen er ok, men det bedste er det leben, du oplever, når toget stopper på de enkelte stationer. Det vrimler ind med sælgere af mad, slik, drikkelse, aviser m.m. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 04/01-2015 11:48
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Har kørt med tog flere gange fra Bangkok til Surat Thani med nattoget- nemt og billigt. Men også fra Surat Thani til Hau Hin om dagen, dejlig tur og en masse at se. Kører man med tog, der stopper ved alle stationer, får man en masse sjove oplevelser- sælgere der kommer ind og vil sælge at muligt. Lokale der får transporteret alt muligt i en kasse fra station til station f.eks. en kamphane der galer under hele turen. Flere oplevelser på en togtur end på en bustur. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 04/01-2015 11:50
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
For utrolig mange aar siden var det med nat "ekspressen" til Hatyai. SRT's khao pad er jo verdensberoemt saa med den og adskillige Singha beers gik turen nemt og behageligt i et flyversaede. Der var ikke meget at se naar man forlader Bangkok ved 17-tiden for det bliver moerkt rimelig hurtigt. |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 04/01-2015 11:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
Bangkok Chang Mai... utroligt flot... sørg dog for ikke at købe en Monkey Class bilet da det var træ sæder da jeg var afsted ![]() |
|
|
|
| kisser |
Lagt på d. 04/01-2015 13:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
Hvis det bliver muligt og der ikke er oversvømmelse mere, vil vi prøve at køre med tog fra Hua Hin til Kuala Lumpur midt eller sidst i januar. Og derefter Penang og retur til Hua Hin. Er der nogen der har prøvet den tur? |
|
|
|
| maprao |
Lagt på d. 04/01-2015 13:53
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 60 |
Tilbage i midten af 90'erne (20 år siden, når jeg tænker over det!) var nattoget til Penang en smuk tur. Udover den spændende by Penang i Malaysia, husker jeg fra den tur en vidunderlig opvågning i det sydligste Thailand, hvor toget kørte gennem grønne gummiplantager, og man fra toget så lyset fra gummitappernes pandelamper i det tidlige morgengry. Jeg er ikke opdateret på sikkerhedssituationen i det sydligste Thailand, så det bør man lige undersøge, også selv om der kun er tale om gennemkørsel. Hvis man bare rejser for at rejse, betragter jeg tog som den ønskværdigste rejseform og, uden at jeg kan underbygge det med statistik, føler jeg mig i Thailand mere tryg på et tog, fremfor bus eller fly. Begge dele har nok noget med hastigheden at gøre. Turen til Chiang Mai har jeg vist kun prøvet med de to sidste transportformer, så jeg kan ikke udtale mig om den togtur. Hvis man læser engelsk, kan jeg foreslå Charles Nicholl's "Borderlines", der rummer en fin beskrivelse af turen og i det hele taget det at køre med tog i Thailand. Hvis du har tiden, vil jeg anbefale at bryde togrejsen op i mindre strækninger på 2-5 timer. Så er 3. klasse heller ikke så fysisk krævende, og det er her man oftest møder mest liv. Jeg husker en gang at have haft ståplads på 3. klasse de 11 timer fra Ubon til Bangkok. Masser af afsvedet Isan-landskab og søde mennesker, men nogen match landskabmæssigt for den sydgående strækning er den ikke, og ophold undervejs havde klart været at foretrække. Togturen Bangkok-Nam Tok, i Kanchanaburi, er smuk. Jeg har prøvet Bangkok-Aranyaprathet (ved grænsen til Cambodia), uden at det er selve togturen, der står klart i erindringen. Sikkert også en del rismarker - afsvedne eller grønne, afhængigt af årstiden. En anden strækning er Bangkok-Nong Khai overfor Vientiane i Laos. Den har jeg ikke prøvet, bortset fra den første del til Khorat, men sikkert også en del Isan-landskab på den. Og det er ikke uden charme. God tur - bare det var mig! :-) Redigeret af maprao d. 04/01-2015 13:58 |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 04/01-2015 14:09
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Hvis det blot drejer sig om at køre med tog i Thailand kan man også nøjes med en mindre tur med ’dødens jernbane’ fra Kanchanaburi via broen over floden Kwai og til Namtok. Turen er ganske smuk (som maprao nævner ovenfor)og varer så vidt jeg husker to-tre timer.
|
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 04/01-2015 15:33
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
det er fedt at køre tog i Thailand og ville være dumt ikke at prøve det udsigten kan jeg ikke sige meget om vi tager altid nat toget men det betyder bestemt ikke man keder sig, der er altid masser at tale og hygge med |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 04/01-2015 17:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Bangkok - Chiang mai vil jeg ikke anbefale, du ser ikke meget andet end busk og planter, hverfald hvor jeg sad i venstre side - det tager ca 14 timer i sneglefart samt en masse larm og dårlige siddepladser. Du får serveret en kattebakke med noget hundeæde og en klam kage, så husk proviant. 1 gang og aldrig mere - 1 fly koster nogenlunde det samme når man regner mad, drikke osv med og tager kun 1 time - der er som regel stuardesser at kigge på som er langt flottere end kratbuskas Togene i Esaan er langt mere oplevelsesrige. Jeg tog den 8-12 timer (husker ikke præcis tid) lange tur fra Surin til Bkk. Den stopper ved alle stationer og der er rig mulighed for at købe mad, pilsnere, frugt, juice mm af de sælgere som hopper af og på ved hvert stop. Folk fra Esaan er normalt også langt mere interessante og imødekommende at være i vogn med end resten af landet (min opfattelse), men måske en god ide at undlade at kalde en sovende munk for Kwai |
|
|
|
| thaikai |
Lagt på d. 06/01-2015 13:46
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Det var nogle meget interessante indlæg jeg fik på mit spørgsmål. Tak skal I ha alle sammen. Jeg vil læse lidt om områderne, og støtte mig til "seat61.com" , som der bliver henvist til andetsteds. TRUT TRUT far Kai |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.