Se indlæg|
Thailand: Her er området, turisterne endnu ikke har fundet vej til
|
|
| Asian Farmer |
Lagt på d. 06/01-2015 07:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 445 |
"Det er lige før, regntiden går i gang i Isan, det nordvestlige hjørne af Thailand og landets største region, og udplantningen af ris kan begynde." Sakon Nakhon...... Imponerende at smide en artikel om varme og regntid.... netop nu hvor det har været så pissekoldt i lang tid! Tvivler stærkt på at "journalisten" overhovedet ha været i Thailand! http://politiken....%20seneste |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 06/01-2015 07:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Asian Farmer skrev: "Det er lige før, regntiden går i gang i Isan, det nordvestlige hjørne af Thailand og landets største region, og udplantningen af ris kan begynde." Sakon Nakhon...... Imponerende at smide en artikel om varme og regntid.... netop nu hvor det har været så pissekoldt i lang tid! Tvivler stærkt på at "journalisten" overhovedet ha været i Thailand! http://politiken....%20seneste Ud fra som jeg læser artiklen kan jeg også konstatere at ser ud som junalisten ikke har været der.Det er vist en der mangler noget at lave. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/01-2015 08:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Her kan du stoppe op ved en af de utallige madboder langs vejen og bestille gai yang, grillet kylling, khao niaw, klisterris,og den allestedsnærværende som tam, en salat lavet af revet umoden papayafrugt vendt i en dressing af chili, limejuice, fiskesauce, palmesukker, tomater, tørrede rejer og ristede jordnødder. Skal vi nu lige have med, at der i Som Tham også er Plaa Raa og Puu Dårng, fermenterede fisk og ferskvandskrabber, noget som ville kølne begejstringen hos journalisten en kende, den dag hun får den tvivlsomme fornøjelse at lægge smagsløg hertil. Er du så heldig at blive budt på en frokost eller en middag, så skynd dig at sige ja tak. Ja, men bliv ikke overrasket hvis du finder et halsbånd med navnet Fido i suppen. Retter fra Isan som tilberedt i en restaurant smager godt, men prøv lige at spis sammen med en fattig bondefamilie i Isan. Her består maden af det de nu engang har kunnet skrabe sammen af ærgerligt knald, mestendels ude fra markerne, søerne og de få tilbageværende skove. Der venter journalisten en seriøs øjenåbner. der højst sandsynligt vil efterlade vedkommende på en lille bambushytte ude i gården uden træk og slip. |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 06/01-2015 09:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
Her kan du stoppe op ved en af de utallige madboder langs vejen og bestille gai yang, grillet kylling, khao niaw, klisterris,og den allestedsnærværende som tam, en salat lavet af revet umoden papayafrugt vendt i en dressing af chili, limejuice, fiskesauce, palmesukker, tomater, tørrede rejer og ristede jordnødder. Skal vi nu lige have med, at der i Som Tham også er Plaa Raa og Puu Dårng, fermenterede fisk og ferskvandskrabber, noget som ville kølne begejstringen hos journalisten en kende, den dag hun får den tvivlsomme fornøjelse at lægge smagsløg hertil. Er du så heldig at blive budt på en frokost eller en middag, så skynd dig at sige ja tak. Ja, men bliv ikke overrasket hvis du finder et halsbånd med navnet Fido i suppen. Retter fra Isan som tilberedt i en restaurant smager godt, men prøv lige at spis sammen med en fattig bondefamilie i Isan. Her består maden af det de nu engang har kunnet skrabe sammen af ærgerligt knald, mestendels ude fra markerne, søerne og de få tilbageværende skove. Der venter journalisten en seriøs øjenåbner. der højst sandsynligt vil efterlade vedkommende på en lille bambushytte ude i gården uden træk og slip. dagens goe griner, en fornøjelse at læse når du skriver... ![]() |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 06/01-2015 09:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Christina Lund Sørensen og Sofie Lisby skrev i 'Politiken': Er du så heldig at blive budt på en frokost eller en middag, så skynd dig at sige ja tak. Det ærede TP medlem Rinpoche skrev: Ja, men bliv ikke overrasket hvis du finder et halsbånd med navnet Fido i suppen. ![]() M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 06/01-2015 10:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg har rent faktisk skrevet til "journalisten" i den nævnte artikel, og blot påpeget et "par" (læs: mange) aktuelle fejl, som de ærede medlemmer herinde på TP også har været inde på. mvh rinpoche |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 06/01-2015 10:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
"Jeg har lyst til at være landmand og dyrke jorden. Det er her, jeg hører til«, siger den ingeniøruddannede Knight." tror jeg hun skal længere ud på landet med ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 06/01-2015 15:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
rinpoche skrev: Jeg har rent faktisk skrevet til "journalisten" i den nævnte artikel, og blot påpeget et "par" (læs: mange) aktuelle fejl, som de ærede medlemmer herinde på TP også har været inde på. Det kan være interessant at se svaret, hvis de svarer. Med hensyn til årstid og om de har været der, så bemærk lige, at besøget fandt sted i maj måned. Og de har ganske givet være der. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.