Se indlæg|
Emirates eller Qatar Airways ?
|
|
| mudi |
Lagt på d. 15/01-2015 13:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
Hej til rejsefolket Hvilken selskab er bedst, Qatar er lidt billigere end Emirates ? Nogen som har kendskab til Lufthansa ? På forhånd tak Mvh Mudi |
|
|
|
| jh |
Lagt på d. 15/01-2015 14:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 700 |
Hvem der bedst ved jeg ikke men har rejst med Qatar Airways det var godt nok borset fra ventetiden i Doha.Lufthansa har jeg fløjet med mange gange servicen er vel ok ombord men har sku haft mange problemer med dem.2 gange forsinket,min bagage kom først et døgn efter til Thailand en gang men da vidste intet om kompation den gang og fik intet af dem.En gang kunne de ikke flyve fra Frankfurt fordi flyveren gik i stykker og vi overnattede på hotel og det var dårligt angeret,jeg søgte kompation og fik det et år efter med møge og besvær.Forstår ikke sådan et luftselskab ikke har et andet fly at indsætte på ruten den er da ellers nok fly der står Lufthansa på i Frankfurt lufthavn. |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 15/01-2015 14:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
emirate er best og god lufthavn i dubai, doha er kedelig i forhold. hygge viggovax |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 15/01-2015 17:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Vi plejer at flyve med emirates fra Hamborg og har gjort det mange gange efterhånden og de har ikke været forsinket en eneste gang. Og generelt er vi tilfredse med servicen som er super ifht prisen, den eneste anke er de lidt smalle sæder i deres B777. Men vi plejer altid at reserverede bagerste sæder hvor der kun er 2 i ydersiderne, og så er det ikke noget problem og sædeafstanden er til gengæld den bedste der findes. Mht qatar var jeg så dum at købe billetter med dem forrige sommer, da jeg ikke havde is i maven til at vente på tilbudspriser fra Emirates. Tænkte det måtte være godt når de flere år i træk var kåret til verdens bedste flyselskab, det er så absolut ikke pga deres økonomiklasse. Det var så fra københavn hvor de lige var begyndt at flyve med deres nye B787, som virkelig er en nightmareliner. Det er de smalleste flysæder jeg nogensinde har oplevet, de har åbenbart regnet armlænene med i sædebredden- Iflg seatguru skulle de være bredere end emirates i B777, det er bestemt ikke sådan i virkeligheden der er de markant smallere. Dertil kan du så lægge en noget mindre sædeafstand, så man sider som sild i en tønde( det er nok også derfor de nu køber A350 med 18" sædebredde istedet for B787) Men dråben der fik bægeret til at flyde over var at bæsætningen formåede at bruge først 2,5 timer på et servere drikkevarer og derefter lige så lang tid på at servere maden som de så ikke nåede at servere noget at drikke til. Denne øvelse gik så lidt bedre på strækningen fra Doha til Bangkok, og der var også god plads i deres B777. Og Doha lufthavn var også en oplevelse for sig, det var så den gamle. Ingen steder at få noget mad andet en noget der lignede et kedeligt dansk cafeteria, hvor en portion mad med cola kostede over 130kr. Også kan man ikke købe alkohol i Doha lufthavn, så en øl eller et glas rødvin kan man ikke få. Der er så alligevel taxfree med øl og spiritus. Og det er heller ikke de store roser den nye lufthavn i doha får. http://www.airlin...m/doha.htm Så som du nok kan regne ud holder vi os til emirates fremover, da det altid fungere r og Dubai lufthavn er den direkte modsætning til Doha med masser af god mad og mulighed for at få en øl eller rødvin. Det eneste plus Qatar har er at en tur er nok til at stige i deres bonusprogram, så man må have 40kg bagage med. Men de har vi normalt ikke behov for, 30kg er rigeligt. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 16/01-2015 11:39
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg har ikke fløjet med hverken Emirates eller Qatar, men hvis jeg skulle flyve med en af deres Boing 777, ville jeg have med i mine overvejelser at Emirates smider 10 sædder på tværs ind i kabinen, mod Qatar og iøvrigt Thais kun 9 sæder. Det ville gøre en forskel for mig mht valg, selvom jeg ikke er speciel bred. Jeg har da også hørt en del brokke sig over de mange sæder. Lufthansa har jeg brugt et par gange, selvom det er et par år siden, hvad er der at sige om dem andet end de normalt er pålidelige og driftsikre. Tænk på det som at flyve fra A til B, og jeg har aldrig haft problemer med dem. En af gangene satte de et andet og større fly ind på FRA-CPH-FRA, fordi der var problemer med det planlagte fly. Der var en del passagerer som skulle videre oversøisk fra FRA og afsted kom vi. så de lod os ihvertfald ikke i stikken. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Druwor |
Lagt på d. 19/01-2015 19:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 208 |
Jeg har i de sidste par år rejst med Emireats og har aldrig haft problemer. Har lige købt billet med afrejse 1/5 og hjemrejse 31/5, pris 3937kr. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
|
| Wangtan |
Lagt på d. 19/01-2015 20:20
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 89 |
Vi har prøvet Qatar 2 gange, mest fordi min Kones veninde er hostess på Qatar og hun så var på arbejde på afgangene fra Doha til BKK. Men synes nu ikke at det var det værd. Nok mest fordi flyene var fyldt med araberne som var totalt ligeglade med andre passagere. Det var en lang tur med konstant brok og højt råbende arabere som ville have alt. Undskyld hvis jeg er negativ og det kan da godt være at andre har en anden positiv opfattelse. Men foretrækker nu Thai. Det er lidt dyrere men du kan trods alt slappe af og det er non stop. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 19/01-2015 21:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Og jeg har heller ikke noget problem med sædebredden på Emirates b777, som tidligere skrevet. Og som jeg skrev er sæderne i Qatars B787 væsentlig smallere i virkeligheden og servicen er elendig på economy. Har til gengæld aldrig oplevet uvorne arabere med Emirates. Vi flyver bl.a. Med Emirates pga pausen lige præcis på halvvejen da ingen af os kan klare mere end de ca 6 timer i et fly af gangen. Så hellere bruge 3-4 timer mere på flyrejsen. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 20/01-2015 12:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
jens skrev: ....Og jeg har heller ikke noget problem med sædebredden på Emirates b777, som tidligere skrevet. Og som jeg skrev er sæderne i Qatars B787 væsentlig smallere i virkeligheden og servicen er elendig på economy. Har til gengæld aldrig oplevet uvorne arabere med Emirates. Vi flyver bl.a. Med Emirates pga pausen lige præcis på halvvejen da ingen af os kan klare mere end de ca 6 timer i et fly af gangen. Så hellere bruge 3-4 timer mere på flyrejsen. konen og jeg selv fløj til Danmark i sommers med Qatar med 2 timers ventetid der halvvejs i Doha og 2 timer og 40 min retur rigtig nok lidt smallere sæder på dreamlineren men jeg kan sagtens være der vejer 110 kg og 185 god plads på 777 og servicen kunne vi heller ikke sætte en finger på ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.