Se indlæg
 Udskriv debat
Prepaid Sim kort - Nye regler
Fotofreak
Fra 1. februar skal nyudstedte prepaid Sim kort registreres.

'Gamle' prepaid Sim kort skal registreres inden d. 31 juli.

http://www.bangko...tion-alert

M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 22/01-2015 06:07

cesse
det har de snakket om i mindst 7-8 år nu

handy
ja den har vi været på en gang med alle kort der blev taget i brug som efterfølgene ikke blev registeret inden en uge eller måned ville blive lukket fis i en hornlygte som 90 procent af alt andet her....Shock

jc
Der var jo engang for 10-12 år siden, hvor alle som købte taletidskort skulle registreres. Det var efter 11/9 i New York, men det opgav man efter et par år.

Det er, synes jeg, lidt bemærkelsesværdigt, at man nu vil registrere, men ikke oplyser en hjemmeside man kan registrere sig på. Det ville alt andet lige være smart, samtidig med at det vil aflaste manuelle registreringssteder. Men der er jo Thailand
Boet i Bangkok 1980-1983.

Kim Ludvigsen
jc skrev:
Det er, synes jeg, lidt bemærkelsesværdigt, at man nu vil registrere, men ikke oplyser en hjemmeside man kan registrere sig på. Det ville alt andet lige være smart, samtidig med at det vil aflaste manuelle registreringssteder. Men der er jo Thailand

I så fald skulle de vel lige først have indført NemID eller lignende, før det ville virke efter hensigten.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
John
Jeg registrerede hos AIS i Suvarnabhumi og de skulle bruge billed ID.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
vandango
John skrev:

Jeg registrerede hos AIS i Suvarnabhumi og de skulle bruge billed ID.

Har selv købt simkort der for et par år siden, men der skulle man ikke registreres.

John
Jeg udtrykte mig ikke helt klart, det var ikke et nyt simkort jeg købte.
Jeg har haft det SIM kort de sidste 9-10 år, og ville bare aktivere mit internet, og det var der jeg fik besked på at jeg skulle registrerer.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Bade-Dyr
Efter vi forsøgte ved de små afd af True / D-Tac, som alle sagde vi skulle tager over i den store i Central plaza og gøre det.

Så Vi har i dag været over og register vores mobil nummerer.

Først ved D-Tac (Happy), De skulle bruge en kopi af forsiden af mit pas, Mit sim card, Billede ID (kan ikke bruge mit pas), Så brugte mit Thai kørekort, Da dette skal kopi med ind på den formular man udfylder.

Udfyldte en formular, De spurgte ind til om vi blev på vores adresse eller ?
Da vi skal flytte inden for et år tid, Synes de det var bedst at give konen forældre adresse, Da jeg ellers skulle komme igen når vi flytter.

Konen skulle fremvise hendes Thai Id, Og hende Sim Card, Udfylde samme formular, og brugte også hendes forældre adresse.

Ved True var der mega lang ventetid !!!!
Men de skulle kun bruge mit mobil nummer, samt min mobil telefon, og ca 30 sek. Var det i orden.

Bare hvordan det gik her ved os.

jc
Bade-Dyr skrev:

Efter vi forsøgte ved de små afd af True / D-Tac, som alle sagde vi skulle tager over i den store i Central plaza og gøre det.

Så Vi har i dag været over og register vores mobil nummerer.

Først ved D-Tac (Happy), De skulle bruge en kopi af forsiden af mit pas, Mit sim card, Billede ID (kan ikke bruge mit pas), Så brugte mit Thai kørekort, Da dette skal kopi med ind på den formular man udfylder.

Udfyldte en formular, De spurgte ind til om vi blev på vores adresse eller ?
Da vi skal flytte inden for et år tid, Synes de det var bedst at give konen forældre adresse, Da jeg ellers skulle komme igen når vi flytter.

Konen skulle fremvise hendes Thai Id, Og hende Sim Card, Udfylde samme formular, og brugte også hendes forældre adresse.

Ved True var der mega lang ventetid !!!!
Men de skulle kun bruge mit mobil nummer, samt min mobil telefon, og ca 30 sek. Var det i orden.

Bare hvordan det gik her ved os.

Det eneste billede ID, os der bor i Danmark har, er jo vort pas og danske kørekort, så de kan næppe få mere fra dem som bor udenfor Thailand, men jeg tror næppe de vil bruge et dansk kørekort som ekstra billede ID. Er der nogen som har erfaring med dette?
Boet i Bangkok 1980-1983.

Girobank
genopfriskning bl.a. til Vandango:

Fra 1. februar skal nyudstedte prepaid Sim kort registreres.

'Gamle' prepaid Sim kort skal registreres inden d. 31 juli.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Dagbogen
Her i Chumpon foregik det på denne simple måde..

Jeg gik ind i en Televiz shop medbringende mit pas og selvfølgelig telefon, fortalte hvad jeg ville og lagde begge dele på skranken.

Pigen indtastede noget på min telefon, tog et billede af resultatet samt et billede af mit pas med relevante informationer og sagde at jeg ville modtage en sms inden for 24 timer der bekræftede at jeg var blevet registreret.

Den sms kom i løbet af ti minutter, og jeg er nu registreret :-D

Pen.

Bade-Dyr
Fik idag en sms med beskeden om at mit Sim card ikke var register ved Happy (D-Tac) og det skulle jeg havde gjort hvis jeg ønsker at bebeholde mit nummer.

Så konen ringer til hotline, og forklaret vi havde register ved Happy (D-Tac) udfyldt formular med mere. Men det var ikke i deres system.

Så konen spurgte om hendes sim card var registeret, Men hendes registrering var heller ikke i deres system.

Så nu skal vi over i den shop igen i næste uge, og høre hvad der er sket, og nok udfylde alle de papir igen.

Samme dag vil jeg lige går ind ved True shop, og sikker mig at min sim card ved dem er registeret.

Vil bare dele den oplysning, Da der åbenbart her i området er gået ged i den for "nogle" !!!

handy
Bade-Dyr skrev:

Fik idag en sms med beskeden om at mit Sim card ikke var register ved Happy (D-Tac) og det skulle jeg havde gjort hvis jeg ønsker at bebeholde mit nummer.

Så konen ringer til hotline, og forklaret vi havde register ved Happy (D-Tac) udfyldt formular med mere. Men det var ikke i deres system.

Så konen spurgte om hendes sim card var registeret, Men hendes registrering var heller ikke i deres system.

Så nu skal vi over i den shop igen i næste uge, og høre hvad der er sket, og nok udfylde alle de papir igen.

Samme dag vil jeg lige går ind ved True shop, og sikker mig at min sim card ved dem er registeret.

Vil bare dele den oplysning, Da der åbenbart her i området er gået ged i den for "nogle" !!!

jeg måtte også klare min af 2 omgange hos Ais men det tog ingen tid...kan selv tjekke om det er i orden hos dem med at taste stjerne 151 firkant og kald op....god søndag

Spring til debat: