Se indlæg
 Udskriv debat
Giftes i Thailand eller Danmark
Tand
Hej jeg har et enkelt spørgsmål som jeg håber nogen kunne hjælpe mig med.

Min forlovet og jeg gennem 8 år vil flytte til dk og nu er det så om det er en fordel vi gifter os i Thailand inden vi rejser til dk eller vente til vi kommer til dk.

På forhånd tak

Tand

vandango
Jeg ved godt at det er et åndsvagt svar.
Men er det ikke nemmere at blive skilt,
hvis i gifter jer i Danmark?
Særeje og alt det juridiske m.m.?

Tand
vandango

Jo det kan du måske have ret i, men det var nu ikke det jeg spurgte om, men tak for svaret.

FarangDingDong
Check hvilke forholdsregler mht papirarbejde der passer jer bedst og sørg for de er iorden.
Reglerne er vist lavet om i DK mht skilsmisse. Som de var før ville jeg anbefale Thailand for der kan man blive skilt på 20 minutter i stedet for alt det der med med separation. Jeg har hørt at man nu kan blive skilt ved et click på nettet. Hvis dette er rigtigt vil jeg sige at så er DK bedst.
Livet er for kort til lange underbukser

Kim Ludvigsen
Det er så smukt med gamle romantikere. Et spørgsmål om at blive gift efter 8 år besvares med råd om skilsmisse. Ak.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Klovn
Efter 8 år, sammen burde man vide om,man skal blive gift her eller i Thailand !
Bor du i Thailand eller i Danmark ?
Er din "Thaipige"i Thailand eller Danmark ?

Er selv blevet gift i Danmark....No Problemo...
Om der er fordele ved at være gift , tvivler jeg på 😎

Tand
Jeg bor 3x2 mdr om året i Thailand og resten i Dk.

Jeg er træt af at rejse alle de gange frem og tilbage så det for at vi skal bosætte os i dk at jeg spørger.
Vi ville hellere blive i Thailand end rejse til Dk men nu er det sådan at jeg er kronisk syg og jeg har ikke råd til og blive ulandsdansker da mit medecin her i thailand vil koste mig ca 11.000 dkr hver mdr.

så det er ikke noget med hvad der er bedst ang skilsmisse. det er om det er lettes for mig og få min forlovet med til Dk hvis vi gifter os i Thailand eller Danmark.

vandango
Kan du forsørge hende her i danmark?
Stille bank garanti m.m.?

hugoboerge
Tand skrev:

Jeg bor 3x2 mdr om året i Thailand og resten i Dk.

Jeg er træt af at rejse alle de gange frem og tilbage så det for at vi skal bosætte os i dk at jeg spørger.
Vi ville hellere blive i Thailand end rejse til Dk men nu er det sådan at jeg er kronisk syg og jeg har ikke råd til og blive ulandsdansker da mit medecin her i thailand vil koste mig ca 11.000 dkr hver mdr.

så det er ikke noget med hvad der er bedst ang skilsmisse. det er om det er lettes for mig og få min forlovet med til Dk hvis vi gifter os i Thailand eller Danmark.

Medicin forbrug paa DKK 11,000 per maaned. Det lyder voldsomt, men muligheden for at bosaette sig i Thailand er vel lig nul paa grund af den kroniske sygdom eftersom man ikke kan faa forsikring.

Maaske en god ide at blive gift i Thailand paa Amphur og faa papirarbejdet i orden foer indrejse til Danmark.

I har kendt hinanden i lang tid men ifm evt skilsmisse kan en sagfoerer hjaelpe med en pre-nup. Hvis i bliver gift i Thailand skal den registreres paa Amphur.

Held og lykke og haaber i faar et godt liv sammen.

FarangDingDong
Kim Ludvigsen skrev:

Det er så smukt med gamle romantikere. Et spørgsmål om at blive gift efter 8 år besvares med råd om skilsmisse. Ak.

Du oversaa den oeverste linie som var mit raad til at blive gift. At jeg saa kom med en tilfoejelse om skilsmisse var fordi at jeg synes den er meget aktuel/vigtig af masser af aarsager.
Redigeret af FarangDingDong d. 30/01-2015 14:53

Tand
Jeg så godt den første linie og jeg har alle parpier i orden til alt kan gå igennem i dk men de tendlige spørgsmål er
om det gør det lettere hvis vi gifter os i Thailand inden afrejsen til Danmark ang og få visum til hende eller er chancen det samme ?

Og ja jeg har den retter størrelse bolig og min økonomi er godkendt af staten efter gældende regler og pengegarantin har jeg også så jeg har hørt fordele og ulemper ved og gifte sig her i Thailand inden hjemrejsen for så kan det være at de ser det som der er en bagtanke med det.

Ved ikke hvad der er bedst for os.

Skilsmisse er ikke noget der skal tages hensyn til det er ikke derfor vi vil gifte os ved godt at sandsynligheden for det sker er stor men nu har vi været alt igennem så det vil ikke ske det tro jeg på ellers gik hveken hun eller jeg ind for det.

buick
Søg turist visum til hende det fået på en lille uge og når i så er i Danmark så gift jer og søg opholdstilladelse på denne måde må hun være i Danmark under ansøgningen 5-8-9 måneder
Bliver i gift her i Thailand så skal hun pænt vente her til opholdstilladelsen er godkendt

Men undersøg nu om du kan blive godkendt til familie sammenføring først
Opfylder du alle krav? Indtægt bolig tilknytning har du penge til garantien og har Du/i råd til at blive gift ? ( går her udfra du er pensionist og dermed får mindre den dag i bliver gift)

Tand
buick

Ja jeg har undersøgt det hele og ud fra alle de gældende regler opfylder jeg alle krav der nu er for at det skulle kunne lykkedes for os.

Få visum til hende og så gifte os i dk var også det jeg selv havde forestillet mig men det er jo altid godt og høre fra andre hvad de har oplevet og gjory af erfaringer.

buick
Så er det bare at hoppe ud i det Friends

Held og lykke ( og pas nu på med de forbandede thai piger i Danmark som uden tvivl vil gøre hvad de kan for at få den nye ind i deres spil osv)
Jeg har set det så mange gange at en sød fornuftig pige kommer til Danmark men pga pres så ender hun som de andre "x" ludere

Bo73
som jeg forstår det kan man godt få sine kone herop på turist visum og så søge fs uden hun skal forlade landet.

Har jeg misforstået noget?

farao54
Nej. Du har forstået det korrekt.
Turist visum 3 mdr. med nødvendige papirer oversat til engelsk.
Mens i er sammen i Danmark gifter i jer.
efter i er gift skal der oprettes en garanti konto.
derefter kan i søge fs.
sørg for at søge om fsfs inden udløb af visum.
held og lykkeWink

Tand
Tak for alle jeres svar og vi rejser til dk og bliver gift og søger der næst hvad der søges nu skal inden visum udløber og vi skulle have alle de krav der nu stilles til bolig osv på det rene.

farao54
Husk hendes papirer.
Civil stand og fødselsattest. Mindre end 3 mdr gamle, llegaliseret og oversat til engelsk, samt verificering af oversættelse på dansk ambassade eller konsulat. Uden disse papirer, intet ægteskab i Danmark.
Ikke svært, men sk.... tidskrævende.

FarangDingDong
farao54 skrev:

Nej. Du har forstået det korrekt.
Turist visum 3 mdr. med nødvendige papirer oversat til engelsk.
Mens i er sammen i Danmark gifter i jer.
efter i er gift skal der oprettes en garanti konto.
derefter kan i søge fs.
sørg for at søge om fsfs inden udløb af visum.
held og lykkeWink

Jeg har også hørt om det. Jeg tror det hedder prosexuelt ophold som der skal søges om i den forbindelse

FarangDingDong
farao54 skrev:

Husk hendes papirer.
Civil stand og fødselsattest. Mindre end 3 mdr gamle, llegaliseret og oversat til engelsk, samt verificering af oversættelse på dansk ambassade eller konsulat. Uden disse papirer, intet ægteskab i Danmark.
Ikke svært, men sk.... tidskrævende.

Jeg har hørt om nogen der tog til Danmark og troede at de skulle giftes. Der var lige et par detaljer de havde glemt/overset og det var surt

Spring til debat: