Se indlæg|
Sundheds projekt for de fattige.
|
|
| vandango |
Lagt på d. 04/02-2015 17:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Havde en glad hustru i røret idag, hun har været med i et sundhedsprojekt, som er tilbagevendende hvert år. Min hustru deltager hvert år i hendes lokalområde. Projektet går ud på, at Kongen har opfordret læger og sygeplejesker, at tage ud i fattige områder og give gratis behandling. Det omfatter 10 pensionerede læger fra Bangkok og 50 sygeplejersker. Min hustrus virksomhed er repræsenteret i hele Thailand, står for logistik - transport og bespisning. Sidste år tog min hustru blodtryk på patienterne, i år har hun delt mad ud til de fattige. Der har været 600 i konsultation og behandling idag, ligesom hun har bespist et tilsvarende antal fattige. Hun har fået hundredevis venlige hilsner af taknemmelige fattige medborgere, så hun havde hårdt brug for at dele denne oplevelse med mig. Det gør jo ikke noget videre indtryk på os danskere, men for min hustru var det stort, og jeg er stolt af hende. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 04/02-2015 18:53
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
thumbs up, +1
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 05/02-2015 15:37
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
det er da fint at der er nogle som gør en forskel og tak for det, men kunne han ikke selv have delt lidt ud af posen det er jo ikke fordi han mangler noget... http://ekstrablad...321390.ece Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 05/02-2015 16:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
dutling68 skrev: det er da fint at der er nogle som gør en forskel og tak for det, men kunne han ikke selv have delt lidt ud af posen det er jo ikke fordi han mangler noget... http://ekstrablad...321390.ece Dette har jeg også forespurgt min kommende kone om, hvortil hun begynder at remse alle de godgørende projekter op, som han deler ud til... Jeg har ikke nok forstand på disse projekter, men det ser ud til for mig, at Thai'erne falder en smule på halen over et par promiller af formuen går til godgørende formål... Jeg kan sagtens fornemme at jeg bevæger mig på tynd is, når jeg lufter mine holdninger om at netop hans kæmpe formue måske kunne gøre ret så megen forskel i de fattige dele af Thailand... |
|
|
|
| wheelie66 |
Lagt på d. 05/02-2015 17:10
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 44 |
Vi kan alle gøre en forskel, man behøver ikke at være thaier for at gøre en go gerning hvis man holder af landet. Jeg har lidt af en egoist projekt kørende som hedder Dansk Thai disabled aid.. Jeg indsamlet brugte hjælpemidler i Danmark (har arbejdet ca. 15 år i den branche efter jeg selv blev handicappet og permanent kørestol bruger for 25 år siden). Så bliver de sejlet med container til bkk, og jeg uddeler til både private og kommunal hospital ... læs mere her: [url] https://m.faceboo...isabledaid [/url] Jeg har desperat brug for donationer til fragten, så skulle der være nogen der kan have lyst til at støtte projektet, så modtages alle beløb med stor taknemmelighed. Jeg arbejder 100% Non profit, og indtil videre har det kun været udgifter for mig. Så det er ikke ret godt som førtidspensionist. Hilsen Brian Wheelie66
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det. Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden. [url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url] |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/02-2015 17:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg ikke at at kongen financerer de mange projekter. Men jeg er sikker på, at der er en stor prestige i at have en blåstemplet kongeligt projekt. Og på den måde bliver der givet til de fattige i kongens navn, i stedet for via templerne. Men omvendt - Det kan godt være at jeg har været skide fuld i Pattaya. Men jeg mener helt bestemt at Bjarne Kronborg har fortalt mig, at han og andre bikere fra tid til anden drager til Bangkok, og laver service på kongens mange motorcykler. Fedt at du gør en forskel wheelie66 - stor respekt herfra. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 05/02-2015 21:52
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Der er mange sjove ting omkring det at være rig. Måske kunne kongen dele mere ud af formuen, og måske giver han ikke noget selv, hvad ved vi? Men man kan måske sammenligne lidt med Bill Gates, som giver utrolige beløb til velgørende formål, selvfølgelig med meget af det via en fond, til bla. sygdomsbekæmpelse og forskning. Han gør noget godt og en stor forskel, uden sammenligning iøvrigt, men skal han dele hele formuen? nah vel ikke nødvendigvis. Lad ham dog beholde sine store bygninger og "lystbåde." Hvad der står i hans testamente ved ingen alligevel. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 06/02-2015 04:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
Men omvendt - Det kan godt være at jeg har været skide fuld i Pattaya. Men jeg mener helt bestemt at Bjarne Kronborg har fortalt mig, at han og andre bikere fra tid til anden drager til Bangkok, og laver service på kongens mange motorcykler. ja, du har bestemt været fuld, og det har bjarne også været..... ![]() |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 08/02-2015 11:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Nu vil jeg ikke bringen Kongen på banen i Brians arbejde. Men jeg ved at den donation, jeg sendte er blevet brugt til indkøbt af værktøj. Forventer at få mere info senere fra Brian. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.