Se indlæg
 Udskriv debat
90 Day Report by Internet
Bade-Dyr
Hej der ude.

Så ser det ud til de er igang med at prøve at få system op og køre til 90 dag report over internettet.
Godt de nu er igang med at prøve sig frem.

Nyheden er poster over på thaivisa her:

http://www.thaivi...-internet/

Link til at gøre det virker ikke i google chrome for mig, Men kan godt åben den i internet explore.

http://extranet.i...7Action.do

Forvent nu ikke det virker 100% over hele Thailand, Og tage det rolige hvis i har problemer med det.
Men det er da et godt forsøg fra Thailand side at "prøve" at se om det kan komme til at virker.

Vel selv prøve det næste gang, Hvis Nonthaburi immigration "tillade" det.

Bare en oplysning til folk der måske som mig selv, Prøve at følge lidt med i hvad der sker på området.

Mvh
Bade-Dyr

Mukke
Tak for link badedyr.. Jeg var næsten klar at det ville komme, fordi jeg sidste måned ved 90 dages på det lokale fik at vide, at ændringer vil komme.. Jeg havde som sædvanligt alle mine papirer med, men de ville kun have forsiden, for som de sagde resten var på EDB...

Ja livet bliver jo lidt lettere nu..

Go dag til dig..

hugoboerge
Bade-Dyr skrev:

Hej der ude.

Så ser det ud til de er igang med at prøve at få system op og køre til 90 dag report over internettet.
Godt de nu er igang med at prøve sig frem.

Nyheden er poster over på thaivisa her:

http://www.thaivi...-internet/

Link til at gøre det virker ikke i google chrome for mig, Men kan godt åben den i internet explore.

http://extranet.i...7Action.do

Forvent nu ikke det virker 100% over hele Thailand, Og tage det rolige hvis i har problemer med det.
Men det er da et godt forsøg fra Thailand side at "prøve" at se om det kan komme til at virker.

Vel selv prøve det næste gang, Hvis Nonthaburi immigration "tillade" det.

Bare en oplysning til folk der måske som mig selv, Prøve at følge lidt med i hvad der sker på området.

Mvh
Bade-Dyr

Virker godt nok i Firefox ingen problemer.

Step 1 er en "ansoegning" eller application om at rapportere on-line. Denne ansoegning skal indsendes senest 1 uge foer udloebsdato af de 90 dage. Herefter skal man saa checke indenfor 7 dage om ens ansoegning er gaaet igennem. Hvis ikke har man saa de saedvanlige 7 dage til at rapportere personligt eller via en repraesentant.

Hvis ansoegningen er gaaet igennem skal kvittering printes ud og isaettes ens pas.

Lyder enkelt nok.

Skeptikeren
fik i dag mine nye 90 dage, hun ville kun have forsiden. Så hvordan hun tjekkede alle info på nettet, fik mit stempel og fik så at vide at næste gang behøvede jeg kun at vise pas. Ikke engang TM47 sagde hun.

Men ingen info om det med en løsning via nettet, vil spørge næste gang jeg kommer forbi.

På mit spørgsmål om de famøse 20 Baht nogen måtte betale, rystede de grinende på hovedet og antydede noget med Ding Dong Farang!!!!!!

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
hugoboerge
Skeptikeren skrev:

fik i dag mine nye 90 dage, hun ville kun have forsiden. Så hvordan hun tjekkede alle info på nettet, fik mit stempel og fik så at vide at næste gang behøvede jeg kun at vise pas. Ikke engang TM47 sagde hun.

Men ingen info om det med en løsning via nettet, vil spørge næste gang jeg kommer forbi.

På mit spørgsmål om de famøse 20 Baht nogen måtte betale, rystede de grinende på hovedet og antydede noget med Ding Dong Farang!!!!!!

Somrak

Jeg rapporterede de 90 dage i gaar. De ville have de saedvanlige 3 fotokopier - pas, visa og departure/arrival card. Der blev intet checket paa nettet.

Det tog vel 5 minutter alt i alt.

Conrad
Jeg rapporterede ogsaa igaar. Skulle aflevere 3 fotokopier, af billedsiden af passet, af extension og sidste indrejsestempel/departure kort.

Desuden 1000 baht, da jeg var een dag for sent paa den Read the rules

Slog mig op i PC'en og printede en kvittering ud med naeste rapporteringsdato, som var d. 1. april, 2 maaneder efter at jeg sidst skulle rapportereRolll

click
Er der nogen her der har fået prøvet at rapportere de 90 dage over internettet og fået det til at virke med svar og alting eller kan det stadig ikke bruges ???Hmmmmmm
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Bade-Dyr
Bare en Updating.

Jeg lave min online 90 dags report igår (Onsdag 09-09-2015).
Og har lige nu fået mit svar og en ny slip. (Som jeg har printe ud og smidt i mit pas)
Så det virker altså for mig.

Jeg høre nu under "Sri Racha Immigration".

Så det kan lade sig gøre.

Det gøre det jo bare endnu nemmere for mig. Jubii !!!!!!!

handy
Dejligt jeg har slet ikke kunne åbne det link har de ændret det . men skal heldigvis først på den sidst i november da vi har været på ferie i Danmark.

Bade-Dyr
En ny update.

Lave fra morgen af min 90 dage online reporting, Og har lige nu modtaget Approved. Så min nye slip at printe ud og smidt i mit pas.
Samme dag service...

Skønt med et system der bare virker. (Virker her os mig)

JohnBKK
Held og lykke med det, tror jeg foretrækker via post, efter at ha´ læst lidt på Thaivisa..

http://www.thaivi...net/page-7

http://www.thaivi...ne/page-15

Nemt for nogle, andre har problemer, typisk LOS.

johnhelt
Oh well..kører på 13. år uden nogensinde at have lavet en 90 dags rap....og so far ingen problemer.
Og nej, jeg er nogle gange ikke ude af landet indenfor 90 dage er gået.

cali111
Jeg kan ikke rapportere via internet. Når jeg kobler mig på får, jeg at vide siden ikke er sikker. fortsætter jeg og starter med at udfylde blanketten låser den efter de 2 første indtastninger.

Jeg har fået at vide på immigration, at hvis jeg rejser ud inden de 90 dage er gået, skal jeg registrere mig hos immigration, umiddelbart efter ny indrejse. også selvom det ligger inden for de 90 dage.

Forklaringen er den, at når jeg rejser ud, bliver jeg registreret som udrejst i systemet, og når jeg rejser ind igen, bliver jeg kun registreret som indrejst uden adresse, selv om jeg skriver min adresse på arrivalkortet.
Jeg har altid troet, at det var nok at melde adresse rapportering efter 90 dage efter ny indrejsedato.
Er der nogen der har erfaring med det, eller har jeg misforstået damen på immgration.

Til slut en sjov men sand historie.

For en del år siden skulle min kammerat hjem efter at have været i Thailand uden visa i over 10 år. Han fik et nyt pas på ambassaden og der blev mod betaling lavet en aftale med en dame i paskontrollen, at når der kom en mand med rød nissehue og et stort rødt hvidt strikket halstørklæde gående baglæns gennem kontrollen, skulle hun bare stemple hans pas og lade ham passerer. Det lykkedes.

http://www.aseanmctour.dk
handy
cali111 skrev:

Jeg kan ikke rapportere via internet. Når jeg kobler mig på får, jeg at vide siden ikke er sikker. fortsætter jeg og starter med at udfylde blanketten låser den efter de 2 første indtastninger.

Jeg har fået at vide på immigration, at hvis jeg rejser ud inden de 90 dage er gået, skal jeg registrere mig hos immigration, umiddelbart efter ny indrejse. også selvom det ligger inden for de 90 dage.

Forklaringen er den, at når jeg rejser ud, bliver jeg registreret som udrejst i systemet, og når jeg rejser ind igen, bliver jeg kun registreret som indrejst uden adresse, selv om jeg skriver min adresse på arrivalkortet.
Jeg har altid troet, at det var nok at melde adresse rapportering efter 90 dage efter ny indrejsedato.
Er der nogen der har erfaring med det, eller har jeg misforstået damen på immgration.

Til slut en sjov men sand historie.

For en del år siden skulle min kammerat hjem efter at have været i Thailand uden visa i over 10 år. Han fik et nyt pas på ambassaden og der blev mod betaling lavet en aftale med en dame i paskontrollen, at når der kom en mand med rød nissehue og et stort rødt hvidt strikket halstørklæde gående baglæns gennem kontrollen, skulle hun bare stemple hans pas og lade ham passerer. Det lykkedes.

jeg har boet her fast de sidste fire år og har hver gang selv talt 90 dage fra indrejse før jeg er taget på imigration efter sommerferie i DK og det har været smertefrit indtil videre..

god dag Handy

Fido
Det lykkedes en gang for mig at lave en 90 dages rapportering online, men i Januar fik jeg så bare en besked om at henvende mig på immigration. Desuden virker det kun i Internet Explorer, og man skal ignore beskeden om at der er problemer med sitets sikkerheds certifikat .. typisk Thailand Grin
One man's ceiling is another man's floor

JohnBKK
Ha! Ja, typisk.. jeg prøvede flere gange de sidste par dage, men siden ville slet ikke loade, så slut med det. Ned på posthuset med brev og svarkuvert - 18 THB - og så var der lidt administrativt arbejde med at udfylde TM 47 og skrive adr. på kuverter, bedre end at sidde og vente på deres elendige hjemmeside.
Redigeret af JohnBKK d. 11/02-2016 06:04

click
Ja meget nemmere. Men det er sku skørt man ikke kan sende en mail med diverse filer på og så bagefter modtage 90 dages rapporteringen i sin mail boks det ville være nemmere for os og for dem. Read the rules
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

JohnBKK
Thai svarer aldrig mails, heller ikke virksomheder. Sendte en mail til JVC kundeservice i BKK vedr. et knækket LCD flexkabel til en videocam, det er 3 uger siden, de er kolde i røven, eller bare snotdumme..

Headbanger

click
de er kolde i røven, eller bare snotdumme..

JAGrin

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Thai svarer aldrig mails, heller ikke virksomheder. Sendte en mail til JVC kundeservice i BKK vedr. et knækket LCD flexkabel til en videocam, det er 3 uger siden, de er kolde i røven, eller bare snotdumme..

Headbanger

Gad vide om ikke det er et sprogligt problem - de er bange for at skrive noget forkert paa engelsk eller bare det at skrive paa engelsk.

Spring til debat: