Se indlæg|
Reportage: Lille Bangkok
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 01/03-2015 02:17
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
[img]http://www.thailand-portalen.dk/temp/2002.10.12-lillebangkok.jpg[/img] is not a valid Image. For nogle uger siden var jeg nede i kælderen og lede efter noget værktøj. Foruden værktøjet jeg søgte fandt jeg også alt muligt andet, blandt andet ting jeg havde glemt jeg havde. Blandt de ting jeg fandt var en udgave af Berlingske Tidende fra søndag den 13. oktober 2002. Jeps en snart 13 år gammel avis som jeg havde gemt. Jeg havde gemt avisen på grund af den sektion som blev kaldt M/S Berlingske Tidende. I den sektion var der den pågældende dag en reportage fra Vesterbro i København, en reportage med titlen 'Lille Bangkok'. Her til aften fik jeg så skannet 'Lille Bangkok' ind. Det skal med det samme siges at min skanner er alt for lille til det format M/S Berlingske Tidende havde dengang. Derfor har jeg måtte skanne dele af siderne ind og så sætter delene nogenlunde sammen igen bagefter. Selvom resultatet måske ikke er så kønt, så er det trods alt muligt at læse reportagen nu her igen omtrent 13 år efter. Reportagen er skrevet af Henrik List og hvis man syntes at kunne genkende navnet så er det blandt andet fordi Henrik List også har skrevet bøgerne 'Bangkok Ladyboys' og 'Solen skinner aldrig på en go-go-bar'. Sidstnævnte titel kan man læse nærmere om HER. Henrik List tilbragte tilbage i 2002 to døgn i det thailandske miljø i kvarteret omkring Istedgade og Gasværksvej. Enkelte herinde kan måske genkende lidt af den verden som Henrik List dengang fik beskrevet i reportagen. Jeg mindes i hvert fald selv både Ban Gaw (syntes dog at den lå på Halmtorvet, men må være mig som husker forkert), frisøren, video forretningen op ad trappen og supermarkedet. Reportagen kan læses her: - 'Lille Bangkok' (PDF-format) God fornøjelse :-) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 01/03-2015 04:48
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
mange tak
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.