Se indlæg|
Kan min kone få fradrag for sendte penge til sin søn.
|
|
| Kim Vestergaard |
Lagt på d. 04/03-2015 10:30
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Hej. Er der nogen som har undersøgt følgende. Børnepenge. Er det muligt at få fradrag for penge sendt til min kones søn i Thailand. Hendes 8 årige søn bor hos hendes forældre. Har snakket med både skattevæsenet og med statsforvaltningen. Skattevæsenet sendte mig til Statsforvaltningen...og Skattevæsenet sendte mig til Statsforvaltningen... ...Og så var jeg jo nået lige langt. Tak Kim |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 04/03-2015 11:21
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Kim Vestergaard skrev: Hej. Er der nogen som har undersøgt følgende. Børnepenge. Er det muligt at få fradrag for penge sendt til min kones søn i Thailand. Hendes 8 årige søn bor hos hendes forældre. Har snakket med både skattevæsenet og med statsforvaltningen. Skattevæsenet sendte mig til Statsforvaltningen...og Skattevæsenet sendte mig til Statsforvaltningen... ...Og så var jeg jo nået lige langt. Tak Kim Undskyld at jeg maaske er negativ - men hvorfor skal de danske skatteydere bidrage til at din kone har en dreng paa 8 aar i Thailand ? Jeg kan forstaa hvis drengen kommer til DK og bliver legalt adopteret osv at saa ryger der boernepenge ind paa kontoen. |
|
|
|
| Kim Vestergaard |
Lagt på d. 04/03-2015 11:35
|
Tak for dit indlæg. Spørgsmålet er opstået fordi der er kollegaer som har opfordret mig til at undersøge det. Min kone har fået opholdstilladelse og betaler skat og er på mange områder ligestillet med andre borgere. Og spørgsmålet du stiller om hvorfor..... Det er vi ikke uenige om. Men hvis loven giver sådan en mulighed, så er det vel bare at undersøge det. Det er vel også sket at du har undersøgt ting skattemæssigt i dit liv ikke? Men hvis du ikke har noget svar, skal du måske bare lade være med at kommentere. Bare en tanke. Ellers starter vi jo bare en diskution, som ikke rigtigt har noget at gøre med mit spørgsmål. Redigeret af Kim Vestergaard d. 04/03-2015 11:53 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 04/03-2015 11:39
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Så for sa..... 3-2-1....
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 04/03-2015 12:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Hej Kim. Som udgangspunkt ja, men der er nogle betingelser. Check ligningslovens $10. Lbk 1041. Og se om betingelserne er opfyldte.evt kan du kontakteskat igen med denne rreference og spørge direkte. Jeg forstår ikke at du blev afvist afskat, da sspørgsmålet er af rent lignigsmæssig karakter. |
|
|
|
| Kim Vestergaard |
Lagt på d. 04/03-2015 12:17
|
Super. Tak jeg vil se om jeg kan finde noget. Skat var meget søde at snakke med, men den unge dame var helt fast i spyttet..Statsforvaltningen. Ringer til dem mid dine informationer. Tak. :-) |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 04/03-2015 12:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Jeg troede det var afskaffet for lang tid siden pga. der blev svindlet med det. Men spændende at høre om det kan lade sig gøre, også selvom jeg ikke selv kan bruge det til noget. Helt sikkert andre her som kan det. ![]() |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 04/03-2015 12:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Hvis din kones søn havde boet i danmark, og hans biologiske far ikke betalte børnepenge, ville din kone være berettiget til børnepenge fra den danske stat. Man har tidligere kunnet lave forsørgerkontrakt med familie bosiddende i Thailand og fratrække 10.000 kr. pr. år på skattebilletten. Ved ikke om ordningen gælder endnu. |
|
|
|
| lek |
Lagt på d. 04/03-2015 12:44
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 299 |
cali111 skrev: Hvis din kones søn havde boet i danmark, og hans biologiske far ikke betalte børnepenge, ville din kone være berettiget til børnepenge fra den danske stat. Man har tidligere kunnet lave forsørgerkontrakt med familie bosiddende i Thailand og fratrække 10.000 kr. pr. år på skattebilletten. Ved ikke om ordningen gælder endnu. Nej den gælder ikke mere,. for der blev svindlet lidt rigelig med det.. |
|
|
|
| Kim Vestergaard |
Lagt på d. 04/03-2015 12:54
|
Ok. Tak. Har slet ikke i tankerne at svindle. |
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 04/03-2015 13:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Ordningen med børnepengene gælder vel stadig. og hvis man betaler børnepenge i danmark er de fradrags berritiget på skattebilletten. Spørgsmålet er om dette fradrag gælder, hvis barnet bor udenfor EU? |
|
|
|
| Kim Vestergaard |
Lagt på d. 04/03-2015 13:18
|
Netop Cali. Det er lige det som mit spørgsmål går på. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 04/03-2015 13:26
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
cali111 skrev: Ordningen med børnepengene gælder vel stadig. og hvis man betaler børnepenge i danmark er de fradrags berritiget på skattebilletten. Spørgsmålet er om dette fradrag gælder, hvis barnet bor udenfor EU? Hvis det er samme regler som for pensionister er der ikke noget at hente EU maessigt. |
|
|
|
| Girobank |
Lagt på d. 04/03-2015 16:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 527 |
Hej KIM er din kone dømt til at betale børnepenge til sin egen søn? mit svar er nej! det er noget hun selvfølgelig gør helt frivilligt. Jeg er ikke skatteekspert, men mit gæt er, der er ikke fradrag for, at din kone sender penge til sin egen søns køb af mad,tøj m.m. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 04/03-2015 21:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg skrev tidligere på en lille telefon og kunne ikke uddybe uden at teksten gik i ged. Som jeg nævnte udgangspunkt ja, men der er nogle betingelser, Jf. ligningslovens §10. Man behøver ikke at være "dømt" til at betale børnepenge eller andre ydelser nævnt i LL, Således er frivillige aftaler også gyldige, men bidraget skal være fastsat eller godkendt af det offentlige (i Thailand) Jeg kender ikke Jeres forhold, derfor var mit råd at justere disse personlige oplysninger med LL §10 og evt. kontakte skat igen Som en anden rigtig nok har skrevet, vil alene det at sende penge til et barn i Thailand ikke kunne give et ligningsmæssigt skattefradrag. Det blev groft udnyttet af børnerige storfamilier i den varme del af verden, med meget opfindsomme udgifter til stort set alt tænkeligt. |
|
|
|
| lincoln1242 |
Lagt på d. 14/03-2015 13:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
@Kim: Måske er jeg tungnem, men bor I sammen i DK, er I skilt - eller bor din kone i Thailand? Jeg læser mellem linierne at hendes søn ikke er jeres fælles barn - og at barnet i øvrigt bor hos sine bedsteforældre. Lignignslovens § 10 nævner som noget af det første: "(...) Bidrag, som i anledning af skilsmisse eller separation udredes af den ene af ægtefællerne til underhold af børn, der ikke opholder sig hos bidragyderen, kan fradrages i bidragyderens skattepligtige indkomst efter reglerne i stk. 2." Hvis I stadig er gift, barnet ikke er jeres fællesbarn, og barnet desuden ikke bor hos sin mor, så tror jeg muligheden for fradrag er ikke-eksisterende... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.