Se indlæg|
Ud- og indrejse til Sverige
|
|
| lincoln1242 |
Lagt på d. 24/03-2015 10:49
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
Vi er den situation at vi gerne vil besøge min mors ven, som bor i Sverige. Status på vores familiesammenføringssag kan nok bedst beskrives med ordet ”syltet”, så min kone er her stadig kun på processuelt ophold. Og så er det jeg tænker – hvis hun forlader DK, så kan hun formentlig ikke få lov at vende tilbage til DK? Og ret beset kan hun vel heller ikke engang få lov at rejse ind i Sverige? Jeg ved godt at sandsynligheden for at blive standset ved grænsen ifm. ud- og indrejse er forsvindende lille – men vi vil ikke risikere noget som helst. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 24/03-2015 14:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
gå ned på politi stationen eller udlændinge service og sig hvad i skal så stempler de et gen indrejse stempel i hendes pas/ det papir hun har fået istedet for passet. Det er nemt klaret |
|
|
|
| sjusju |
Lagt på d. 24/03-2015 17:54
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
Hun har bare ikke lov til at rejse til Sverige da hun ikke har visa til Sverige. Den opholdstilladelse hun har mens hendes ansøgning behandles, gælder nemlig kun Danmark, ikke Schengen som det oprindelige 3 måneders visum gælder til. Så en tilbage rejse tilladelse kan kun bruges til at rejse ind i Danmark, ikke til indrejse til et andet Schengen land. Så en tur til Tyrkiet eller Thailand er ok, men ikke Sverige. |
|
|
|
| lincoln1242 |
Lagt på d. 25/03-2015 15:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
Og hun kan ikke få et Schengen-visum, når hun er her på processuelt ophold. Så det er en stavnsbinding til Danmark - hvor hun intet må foretage sig... ![]() |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 25/03-2015 15:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
vi havde ingen problemer med det og fik et genindrejse stempel i konens pas. iøvrigt hvis i chanser den og bliver taget så bliver hun fulgt til danmark og får 1 års karentæne imod at rejse til sverige |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.