Se indlæg|
Fuuuuuuuuuuckkkkk
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 15/04-2015 21:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 151 |
Fuck fuck fuck hvor er kursen dårlig lige her før jeg skal rejse. Bare samelignet med samme tid sidste år er den Fucking dårlig. I forhold til sidste år kommer jeg til at midste omkring 6-7 tusinde kroner på et køb for 20.000 kr. Det jo penge lige ud ad vinduet
Redigeret af bareMig d. 15/04-2015 21:39 Bare rolig, det er bare mig, og i øvrigt så har jeg lige spist
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 15/04-2015 21:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Ja, man må vel seriøst overveje om der er andre steder at feriere, hvor Dkr. rækker længere. Når du så ankommer til Smilenes Land vil du chokeres over hvor dyrt alt er blevet, øllet fik lige et hug opad igen fornylig, streetfood er steget, især på Phuket er den gal, og til de folk der vil nyde damernes selskab i en bar og derefter checke hende ud, dyrt, dyrt, dyrt, alt for dyrt, og hun gider vel ikke engang blive natten over i det lille billige guesthouse rum. Næh, alt er af lave, horfor kan vi ikke få det lige som i gamle dage, altså for bare 7-8 år siden? ![]() |
|
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 15/04-2015 22:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 151 |
JohnBKK skrev: Ja, man må vel seriøst overveje om der er andre steder at feriere, hvor Dkr. rækker længere. Når du så ankommer til Smilenes Land vil du chokeres over hvor dyrt alt er blevet, øllet fik lige et hug opad igen fornylig, streetfood er steget, især på Phuket er den gal, og til de folk der vil nyde damernes selskab i en bar og derefter checke hende ud, dyrt, dyrt, dyrt, alt for dyrt, og hun gider vel ikke engang blive natten over i det lille billige guesthouse rum. Næh, alt er af lave, horfor kan vi ikke få det lige som i gamle dage, altså for bare 7-8 år siden? ![]() Ja jeg ved det godt. Til gængæld fik jeg en billig flybilet direkte til 45k og et godt hotel til en god pris. Og så fik jeg en masse penge retur i varmeregningen som går lige op med kursstigningen, så på den måde kan man sige jeg var heldig og har ikke mistet noget Bare rolig, det er bare mig, og i øvrigt så har jeg lige spist
|
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 16/04-2015 05:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Alt er steget, selv Singh vand som normalt kostede 50 Baht for en pakke med 6 store flasker - koster nu 52 baht. ja naturligvis øl og cigaretter. Det bliver hårdt at være den rige farang. Det ender vel med at vi som Thaierne drikker Sangsom eller 100 Pipers m. soda ! ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 16/04-2015 12:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
På den anden side er det muligt at få pengene til at strække længere, hvis man kender sit lokalområde. Jeg tænker her på valg af restauranter og indkøbssteder - nye og billigere vaner. Tror ikke at jeg kommer til at mærke så meget til det i det daglige, men det nye skoleår starter og de regninger bekymrer mig lidt, især den private katolske skole. Men Pattaya som før, det er der ikke penge til. Vi bliver hjemme i denne omgang, men til efteråret inviterer jeg min hustru på ferie i nærheden af strand og vand. Redigeret af vandango d. 16/04-2015 12:15 |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 16/04-2015 13:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Ja, med den kurs og de priser der efterhånden er derude, så begynder LOS at blive mere og mere uinteressant. Bøvlet med visa regler taler også mod LOS, de små thaier kan også være nogle uhølfige narrøve, og så alt deres plat og svindel og bullshit oveni...turistscam fra PO også.
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 16/04-2015 15:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
De er sikkert også glade for at slippe for dig så det er en win win, du slipper for et land og en befolkning du ikke kan lide og vi slipper for en negativ farang Nahm skrev: Ja, med den kurs og de priser der efterhånden er derude, så begynder LOS at blive mere og mere uinteressant. Bøvlet med visa regler taler også mod LOS, de små thaier kan også være nogle uhølfige narrøve, og så alt deres plat og svindel og bullshit oveni...turistscam fra PO også. |
|
|
|
| maik |
Lagt på d. 16/04-2015 16:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 582 |
Desværre er kursen gået samme vej i de øvrige Sydøstasiatiske lande jeg kan lide at tage til :-(
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/04-2015 16:04
|
|
Nahm skrev: Ja, med den kurs og de priser der efterhånden er derude, så begynder LOS at blive mere og mere uinteressant. Bøvlet med visa regler taler også mod LOS, de små thaier kan også være nogle uhølfige narrøve, og så alt deres plat og svindel og bullshit oveni...turistscam fra PO også. Uhøflige? De kan da være direkte livsfarlige, mange taxachauffører er bevæbnet med pistol, machetter, jernstænger m.m. Hvem er PO? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 16/04-2015 16:11
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
JohnBKK skrev: Nahm skrev: Ja, med den kurs og de priser der efterhånden er derude, så begynder LOS at blive mere og mere uinteressant. Bøvlet med visa regler taler også mod LOS, de små thaier kan også være nogle uhølfige narrøve, og så alt deres plat og svindel og bullshit oveni...turistscam fra PO også. Uhøflige? De kan da være direkte livsfarlige, mange taxachauffører er bevæbnet med pistol, machetter, jernstænger m.m. Hvem er PO? PO staar sikkert for police officer eller politiet. Om der er boevl med visa regler ? mig bekendt er de ikke blevet aendret. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 16/04-2015 17:02
|
|
buick skrev: De er sikkert også glade for at slippe for dig så det er en win win, du slipper for et land og en befolkning du ikke kan lide og vi slipper for en negativ farang Nahm skrev: Ja, med den kurs og de priser der efterhånden er derude, så begynder LOS at blive mere og mere uinteressant. Bøvlet med visa regler taler også mod LOS, de små thaier kan også være nogle uhølfige narrøve, og så alt deres plat og svindel og bullshit oveni...turistscam fra PO også. Jeg er egentligt ret så enig med Nahm, men som han også skriver er det NOGLE uhøflige narrøve. Jeg går heller ikke ud fra at du mener at her ikke foregår plat og svindel fra Thai til Farang ? Mht visa regler så ER det noget BØVL i forhold til de omkringliggende lande. Men godt for dig Buick at du synes at alt er fryd og gammen i din tilværesle her i Thailand, der er helt sikkert forskellige grunde til at vi hver især er flyttet fra DK og til et land som Thailand (dem af os som er bosat her) og andre som rejser hertil på ferie eller rundrejse, ja så kan jeg kun give dem ret i at Thailand SLET ikke er et unikum og ej heller så fantastisk interessant længere - det er bare min mening. Der er omkringliggende lande som er meget mere åbne for tilflytning, Visum, Arbejdstilladelse, og oprettelse af firma, butik, restaurant osv. - Det har jeg netop fået bekræftet på mit ophold i Cambodia hvor jeg talte både med danske og 1 amerikaner som havde det en del nemmere end da de boede i Thailand. Lad os endelig tage barpige/bargæst eksemplet for det er noget de fleste af os kender/har kendt til: Dengang man blev behandlet som en konge ved køb af en ladydrink, masseret, tørret sved af overlæben ja nærmest fik ført mad ind i låget af, dem som man sidst på aftenen kunne betale en lille barfine og aftale en lille pris for selskab for en aften, som var en fair pris for begge, og du havde fluks en veninde i flere dage til at tage dig med rundt og have det sjovt med UDEN ekstra beregning! I dag skal du helst give ladydrinks så snart du træder ind af døren og du bliver overfaldet af pengezombier der tømmer din lomme på juice drinks og vil have 1500-3000 baht for et enkelt put. Det som der engang var en smule smigrende ved en barpige er nu som en grænseoverskridende kontant magnet også selvom nogle med deres udseende skulle betale mig drinks for at tale med dem. At det er bekostningen af at spræde ben for faranger er meget mulig, men skal det være sådan så fred være med det - men det virker som om at deres sandhed nu er røbet og de ligeså godt kan opføre sig efter deres omdømmet. Der er heldigvis steder endnu hvor man finder den gode gamle "konge forplejning" som vi nok alle før eller siden har oplevet. Thailand som "LOS" ? Tror den vandrepokal skal gives videre til nogle omkring liggende lande, for Thailand har den ikke i samme omfang som Laos, Cambodia og Myanmar. Redigeret af GAMBIT d. 16/04-2015 17:27 |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 16/04-2015 17:42
|
De som brokker sig over visa er bøvlet er dem som ikke opfylde kravene for visa og derfor er nødt til at snyde sig igennem og derfor er det jo bøvlet. Ellers er det da rimeligt nemt og hurtigt hugoboerge skrev: JohnBKK skrev: Nahm skrev: Ja, med den kurs og de priser der efterhånden er derude, så begynder LOS at blive mere og mere uinteressant. Bøvlet med visa regler taler også mod LOS, de små thaier kan også være nogle uhølfige narrøve, og så alt deres plat og svindel og bullshit oveni...turistscam fra PO også. Uhøflige? De kan da være direkte livsfarlige, mange taxachauffører er bevæbnet med pistol, machetter, jernstænger m.m. Hvem er PO? PO staar sikkert for police officer eller politiet. Om der er boevl med visa regler ? mig bekendt er de ikke blevet aendret. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 16/04-2015 17:55
|
|
Jeg synes det er bøvlet at man hver 3. måned skal stille sig på Imigration og trække et nummer kl 8 morgen og stå og vente minimum 3 timer HVER GANG. Ingen snyd her. men tilbage til emnet om Kursen ![]() |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 16/04-2015 18:13
|
De der somregl råber højest om thailand er dårlig og omkringliggende lande er så og så meget bedre, gør ofte ikke andet end at brokke sig, ingen af dem forlader thailand eller tager på ferie andre steder. De få jeg oplever der rent faktisk prøver et andet land de vender meget hurtigt tilbage til thailand men bliver ved med at brokke sig. Selvfølgelig er der dårlige thaier og flere af dem jo rådner stedet man besøger er (tænker sex steder pattaya, phuket osv) men oplever man det rigtige thailand og de rigtige thaier så er de bestemt hverken uhøflige eller narrøve istedet er de nogle af de høfligste og troværdige mennesker der findes. Det hele handler jo om hvordan man selv er hvem man omgåes og hvordan man selv opføre sig man kommer sku ikke langt i at blive behandlet godt, hvis man render rundt og føre sig frem i en koger med en luder eller to i hånden og taler og opføre sig som om man var et overmenneske som de burde slikke i hoved og røv. det er jo desværre den type mennesker man ofte ser disse steder som pattaya og phuket. Det vil kun glæde mig og mange andre den dag disse mennesker får nosser nok til rent faktisk at tage til cambodia, laos osv. Ser man sådanne turister hver dag så er der sku intet at sige til man bliver træt og dømmer de få som kan opføre sig på samme måde som de mange mange der ikke kan opføre sig. Negativitet smitter både for thai og farang. Mit liv her er skam ikke kun fryd og gammen vi har vores problemer men at der ind imellem er en som forsøger sig med snyd eller opføre sig dårligt kan nu ikke gøre mig negativ, vi sortere den type fra og vågner op dage efter med et smil igen, der er ingen grund til at være sur over en idiot, tværtimod vær glad for han nu er ude af dit liv. Hvis du ikke mener thailand er et unikum og mener det hele er lettere i andre lande hvorfor så ikke tage til dem?? hvorfor blive ved med at brokke sig på nettet, hvorfor ikke lade dine veje gå på andre fora for de andre lande?? lad nu være med min kone er thai min familie er thai, for er du ikke allerede flyttet til thailand fra et andet land en gang før, så det kan du nemt gøre igen det er dig helt frit at flytte. Cambodia, jeg siger bare prøv nu at tage dertil, jeg bor tæt på grænsen og ser hver dag folk som komme tilbage fra cambodia og siger aldrig aldrig mere. Vi ser tit folk tage ture til cambodia for 10-14 dage men efter 2 dage så ringer de om vi har ledige værelser. Folk er ubehøvlede, de stjæler og svindeler, der er meget vold, priserne er højere end i thailand, osv osv men prøv det nu. Barpigerne, ja de behander kunderne som de selv bliver behandlet sådan har det altid været og prisen den er hvad de kan få, det er et job, de er her for at tjene mest muligt ikke for at du er en overgud som det er en ære at tørre sveden af GAMBIT skrev: buick skrev: De er sikkert også glade for at slippe for dig så det er en win win, du slipper for et land og en befolkning du ikke kan lide og vi slipper for en negativ farang Nahm skrev: Ja, med den kurs og de priser der efterhånden er derude, så begynder LOS at blive mere og mere uinteressant. Bøvlet med visa regler taler også mod LOS, de små thaier kan også være nogle uhølfige narrøve, og så alt deres plat og svindel og bullshit oveni...turistscam fra PO også. Jeg er egentligt ret så enig med Nahm, men som han også skriver er det NOGLE uhøflige narrøve. Jeg går heller ikke ud fra at du mener at her ikke foregår plat og svindel fra Thai til Farang ? Mht visa regler så ER det noget BØVL i forhold til de omkringliggende lande. Men godt for dig Buick at du synes at alt er fryd og gammen i din tilværesle her i Thailand, der er helt sikkert forskellige grunde til at vi hver især er flyttet fra DK og til et land som Thailand (dem af os som er bosat her) og andre som rejser hertil på ferie eller rundrejse, ja så kan jeg kun give dem ret i at Thailand SLET ikke er et unikum og ej heller så fantastisk interessant længere - det er bare min mening. Der er omkringliggende lande som er meget mere åbne for tilflytning, Visum, Arbejdstilladelse, og oprettelse af firma, butik, restaurant osv. - Det har jeg netop fået bekræftet på mit ophold i Cambodia hvor jeg talte både med danske og 1 amerikaner som havde det en del nemmere end da de boede i Thailand. Lad os endelig tage barpige/bargæst eksemplet for det er noget de fleste af os kender/har kendt til: Dengang man blev behandlet som en konge ved køb af en ladydrink, masseret, tørret sved af overlæben ja nærmest fik ført mad ind i låget af, dem som man sidst på aftenen kunne betale en lille barfine og aftale en lille pris for selskab for en aften, som var en fair pris for begge, og du havde fluks en veninde i flere dage til at tage dig med rundt og have det sjovt med UDEN ekstra beregning! I dag skal du helst give ladydrinks så snart du træder ind af døren og du bliver overfaldet af pengezombier der tømmer din lomme på juice drinks og vil have 1500-3000 baht for et enkelt put. Det som der engang var en smule smigrende ved en barpige er nu som en grænseoverskridende kontant magnet også selvom nogle med deres udseende skulle betale mig drinks for at tale med dem. At det er bekostningen af at spræde ben for faranger er meget mulig, men skal det være sådan så fred være med det - men det virker som om at deres sandhed nu er røbet og de ligeså godt kan opføre sig efter deres omdømmet. Der er heldigvis steder endnu hvor man finder den gode gamle "konge forplejning" som vi nok alle før eller siden har oplevet. Thailand som "LOS" ? Tror den vandrepokal skal gives videre til nogle omkring liggende lande, for Thailand har den ikke i samme omfang som Laos, Cambodia og Myanmar. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 16/04-2015 18:14
|
Det gør man så heller ikke mere i dag gøre det online GAMBIT skrev: Jeg synes det er bøvlet at man hver 3. måned skal stille sig på Imigration og trække et nummer kl 8 morgen og stå og vente minimum 3 timer HVER GANG. Ingen snyd her. men tilbage til emnet om Kursen ![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 16/04-2015 18:40
|
|
Buick, Du får ret. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 17/04-2015 08:43
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Synes nu Thailand er super billige. Her i Bangkok og Nonthaburi kan konen og jeg spise ved diverse gade køkkener, hun drikke vand til og jeg en Cola, knap 100 baht for mad og drikkevare. Vi kan også finde disse steder når vi rejser rundt i Thailand til de store Tourist steder, og der koster det som regel 20-50 baht mere for 2 personer. Grøntsager på det lokal marked er vildt billige, og lang bedre end i diverse store center. Jeg har kun oplevet Thaier som venlige mennesker, hjælpsomme, og altid klar til at hjælpe en, De forventer aldrig noget tilbage for deres hjælp, Men siger altid ja til en gang mad, som tak for hjælpen :-) At blive budt indenfor i Thai hjem, samme dag som jeg har flytte ind flere steder i min tid her nede, synes jeg siger meget om Thaier, Ikke mange (vil jeg tro) andre mennesker der vil byde en total fremme ind i deres hjem. Jeg har bevist valgt at bo væk fra Tourist stederne, blandt Thaier, Måske derfor mine oplevelse er andreledelse end dem der vælge at bo i Tourist stederne ? Ud over at Taxi har kørt en lille omvej og tjent 2-4-6 baht mere, samt et par Taxi der har sagt Nej til at køre mig et bestemt sted hen, har jeg ikke oplevet noget slem med Taxi. Har prøvet at Thai ved Tourist stedene kom mig i møde og sagde stedet er lukket idag. Men har altid sagt pænt tak, og forsat derhen for at se det med egen øjne, Da det for mig altid har virket underliget. En enkel Tuk Tuk vil køre mig rundt til diverse shop, Men sagde bare NEJ !!!! Tog mobil frem og sagde nu ringer jeg efter Tourist Politiet, Og så var han væk. Langt de fleste såkaldte "scam" kan man jo se på flere km afstand, Som de 2 jeg lige har nævnt. Som Buick forstå jeg heller ikke at folk ikke prøve "lykken" i et andet land, Frem for at blive her og være så negative. Og så se om det er så meget bedre end Thailand. Eller i det mindste prøve at flytte til en anden by i Thailand, og se om det ikke er andreledelse der. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 17/04-2015 10:16
|
|
Godt med lidt nyt fra Bade-Dyret, selvom man har hørt det før, hehe! Men her de hårde facts, dagens kurs: 4,61 http://www.kasiko...hange.aspx |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 17/04-2015 11:42
|
Du har 100% ret Jeg har tænkt meget over hvad er det der gør de her mennesker så negative og tror nu jeg har forstået langt de fleste af dem er enten sex turister eller har valgt at leve op og ned af sex turist steder og oplever derfor et stærk forskruet samfund af svindel, druk og prostitution, her er der kun penge som er gud og alle lever på den måde Negativitet smitter og lever man et sådant sted/liv så bliver man stille og roligt paranoid og ser svindel osv alle steder. Det er hvad jeg kan tænke mig til årsagen er men måske tager jeg fejl så kom nu frem fortæl hvor i kommer/lever og hvad der gør i er så negative om thailand og thaier Bade-Dyr skrev: Synes nu Thailand er super billige. Her i Bangkok og Nonthaburi kan konen og jeg spise ved diverse gade køkkener, hun drikke vand til og jeg en Cola, knap 100 baht for mad og drikkevare. Vi kan også finde disse steder når vi rejser rundt i Thailand til de store Tourist steder, og der koster det som regel 20-50 baht mere for 2 personer. Grøntsager på det lokal marked er vildt billige, og lang bedre end i diverse store center. Jeg har kun oplevet Thaier som venlige mennesker, hjælpsomme, og altid klar til at hjælpe en, De forventer aldrig noget tilbage for deres hjælp, Men siger altid ja til en gang mad, som tak for hjælpen :-) At blive budt indenfor i Thai hjem, samme dag som jeg har flytte ind flere steder i min tid her nede, synes jeg siger meget om Thaier, Ikke mange (vil jeg tro) andre mennesker der vil byde en total fremme ind i deres hjem. Jeg har bevist valgt at bo væk fra Tourist stederne, blandt Thaier, Måske derfor mine oplevelse er andreledelse end dem der vælge at bo i Tourist stederne ? Ud over at Taxi har kørt en lille omvej og tjent 2-4-6 baht mere, samt et par Taxi der har sagt Nej til at køre mig et bestemt sted hen, har jeg ikke oplevet noget slem med Taxi. Har prøvet at Thai ved Tourist stedene kom mig i møde og sagde stedet er lukket idag. Men har altid sagt pænt tak, og forsat derhen for at se det med egen øjne, Da det for mig altid har virket underliget. En enkel Tuk Tuk vil køre mig rundt til diverse shop, Men sagde bare NEJ !!!! Tog mobil frem og sagde nu ringer jeg efter Tourist Politiet, Og så var han væk. Langt de fleste såkaldte "scam" kan man jo se på flere km afstand, Som de 2 jeg lige har nævnt. Som Buick forstå jeg heller ikke at folk ikke prøve "lykken" i et andet land, Frem for at blive her og være så negative. Og så se om det er så meget bedre end Thailand. Eller i det mindste prøve at flytte til en anden by i Thailand, og se om det ikke er andreledelse der. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 17/04-2015 12:23
|
|
Hør nu her buick, svindel i Thailand er da et ganske almindeligt fænomen især blandt thai til thai, og hvis du har boet der længe og ser thai TV, så vil du da ret hurtigt forstå hvad der foregår, snyd, fup, scams, bedrag - ALT foregår der, det er helt, helt vildt hvad thai kan finde på at gøre ved deres landsmænd og familie, venner m.v. Derfor er det absolut ikke fordi nogle farang er særligt negative vedr. Thailand, de har da bare deres "antenner" i orden og har fattet hvad der sker omkring dem, incl. undertegnede, mig fupper de ikke længere og det selvom jeg bor i en forstad til Bangkok uden ret mange turister, men man bliver da forsøgt snydt alligevel, både i stort og småt men det er da ikke noget der længere kan overraske mig. Jeg vil sige at mit syn på thai - modsat det søde, rare, venlige og lidt naive Bade-Dyr - er temmelig realistisk, det er mennesker der prøver at overleve i et skarpt opdelt klassesamfund, hvor der ikke er mange muligheder for at avancere rent socialt og arbejdsmæssigt. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.