Se indlæg
 Udskriv debat
oversættelse papirer i DK
L
Jeg har nogle papirer på thai, en fødselsattest primært, som jeg gerne vil have oversat til engelsk eller dansk og derefter verificeret.
Papirerne er her i Danmark.
Er der nogen der ved hvor man kan få klaret den slags i DK ?
Altså hvor man kan få oversat ?
Og kan man så få verificeret dem her via den thailandske ambassade ?

Nero
L skrev:

Jeg har nogle papirer på thai, en fødselsattest primært, som jeg gerne vil have oversat til engelsk eller dansk og derefter verificeret.
Papirerne er her i Danmark.
Er der nogen der ved hvor man kan få klaret den slags i DK ?
Altså hvor man kan få oversat ?
Og kan man så få verificeret dem her via den thailandske ambassade ?

Pas På, at du ikke støder ind i R.K. Grin

Spøg til side, tror at vi skal have det ærede medlem Sudsakhon på banen!

L
Jeg må være tung i røven eller andetsteds... hvad er R.K. ???

hugoboerge
L skrev:

Jeg må være tung i røven eller andetsteds... hvad er R.K. ???

Maaske bedst du ikke ved det. Men RK har haft forretning i Thailand og er nu flyttet tilbage til DK. Der var en traad omkring hans forretningsmetoder som maa have faaet de fleste visninger paa portalen naar der ses bort fra "Dagens joke".

Med hensyn til en translatoer det er muligt den thailandske ambassade kan henvise til en.

L
Ok, jeg er med.
Tak for advarslen.
Den tråd har jeg aldrig læst....men har godt set den.

Skal oversættelsen bagefter verificeres her, feks på thai-ambassaden her ligesom man gør i Thailand på den danske ambassade ?

sudsakhon
Hej L

Dokumenter har altid kunne starte et hundeslagsmål, for der finds en hel klar official procedure, når dokumenter og oversættelser skal legaliseres

(En verificering er noget andet. Det bruges typisk som bevis på, at en fotokopi er en tro kopi af det originale dokument. Det kan for eksempel være en kopi af en side i et pas eller et eksamensbevis, som skal verificeres som en tro kopi)

Her er en beskrivelse af den guldrandede og "vandtætte" metode

http://thailand.u...documents/

Når jeg skriver, at dette kan starte et hundeslagsmål om metoden, er det fordi at det ikke altid er nødvendigt, at dokument og oversættelse har været hele "møllen" igennem.

Desværre kan jeg ikke fortælle dig helt nøjagtigt i hvilke tilfælde, at de danske myndigheder accepterer et ikke legaliseret dokument, der så er oversat i Danmark med stempel

Når oversættelsen er stemplet af Dansk Flygtningehjælps Tolkeservice bliver dokumenterne og oversættelserne ofte accepteret.

Men igen, det kommer an på anvendelsen.
Du skriver, at det er en fødselsattest, du skal bruge en oversættelse af.

Hvis det er i forbindelse med indgåelse af ægteskab eller familiesammenføring med børn, kan man være heldig, men ligeså mange gange har jeg set, at man skal den tunge vej.

Jeg ovesætter gerne dine dokumenter, men det er en lidt flad fornemmelse, hvis de bliver afvist.

Du kunne med fordel spørge sagsbehandlende myndighed om en oversættelse af originaldokumentet med påtegning fra Dansk Flygtningehjælps Tolkeservice kan accepteres.

Send gerne en PM, hvis du vil vide mere.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
L
Jeg skrev selvfølgelig forkert. Mente legalisering og ikke verificering.
Mange tak for svaret sudsakhon, jeg skriver dig en pb .
Ja det er til familiesammenføring.
Havde håbet vi kunne slippe for at bruge de mange penge på en tur til Thailand blot for at ordne papirer når nu vi havde dem her og også kunne få oversat her. At man feks kunne klare det via den thailandske ambassade. Men tør nok ikke tage chancen hvis der giver risiko for afvisning, slemt nok det tager 7 mdr at behandle familiesammenføring sagen.

sudsakhon skrev:

Hej L

Dokumenter har altid kunne starte et hundeslagsmål, for der finds en hel klar official procedure, når dokumenter og oversættelser skal legaliseres

(En verificering er noget andet. Det bruges typisk som bevis på, at en fotokopi er en tro kopi af det originale dokument. Det kan for eksempel være en kopi af en side i et pas eller et eksamensbevis, som skal verificeres som en tro kopi)

Her er en beskrivelse af den guldrandede og "vandtætte" metode

http://thailand.u...documents/

Når jeg skriver, at dette kan starte et hundeslagsmål om metoden, er det fordi at det ikke altid er nødvendigt, at dokument og oversættelse har været hele "møllen" igennem.

Desværre kan jeg ikke fortælle dig helt nøjagtigt i hvilke tilfælde, at de danske myndigheder accepterer et ikke legaliseret dokument, der så er oversat i Danmark med stempel

Når oversættelsen er stemplet af Dansk Flygtningehjælps Tolkeservice bliver dokumenterne og oversættelserne ofte accepteret.

Men igen, det kommer an på anvendelsen.
Du skriver, at det er en fødselsattest, du skal bruge en oversættelse af.

Hvis det er i forbindelse med indgåelse af ægteskab eller familiesammenføring med børn, kan man være heldig, men ligeså mange gange har jeg set, at man skal den tunge vej.

Jeg ovesætter gerne dine dokumenter, men det er en lidt flad fornemmelse, hvis de bliver afvist.

Du kunne med fordel spørge sagsbehandlende myndighed om en oversættelse af originaldokumentet med påtegning fra Dansk Flygtningehjælps Tolkeservice kan accepteres.

Send gerne en PM, hvis du vil vide mere.

Spring til debat: