Se indlæg
 Udskriv debat
Straffeattest for Thai
zagreus
Skal der en straffeattest med for min thai kone når hun skal søge familie sammenføring

Synes jeg læser det mig der skal underskrive at jeg ikke er straffet det kun ved statsborger hvis ønsker det senere i livet

farao54
Nej... Hun skal ikke selv gøre noget aktivt, men jeg forestiller mig at US tjekker med Thailand via hendes oplysninger fra passet.

Girobank
Nej det tror jeg ikke, min kone gjorde det ikke i sin tid.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

kylling
[quote]zagreus skrev:

Skal der en straffeattest med for min thai kone når hun skal søge familie sammenføring

Synes jeg læser det mig der skal underskrive at jeg ikke er straffet det kun ved statsborger hvis ønsker det senere i livet[/q6uote]

giro bank har ret småting begået i Thailand påvirker ikke en familiesammenføring..

Men hvis det er narko eller et mord så ved jeg det ikke

sudsakhon
Det krav, som du har set er i forbindelse med permanent opholdstilladelse. Og kun, hvis den herboende ægtefælle ikke er dansk eller nordisk statsborger.

Straffe i hjemlandet påvirker ikke en familiesammenføring, medmindre (og så bliver det juridisk nørdet) at vedkommende udgør en fare for rigets sikkerhed.

Men jeg kender ikke til konkrete sager, med interesse her på DTW.

Hvis du gider, er her et notat, der beskriver DK's internationale forpligtelser

https://www.googl...7NwkneGtNA

Kan ikke finde ud af at oploade et pdf, men klik på gem eller åben

Men der foregår en anden vurdering i forbindelse med familiesammenføringen
Og det er om du er dømt for vold mod din ægtefælle eller har "importeret" en række ægtefæller som kort tid efter skilsmisse søger permanent opholdstilladelse

Dette er mindsket i takt med stramningerne på udlændingeområdet.
Altså ikke kravene, men muligheden, da det tager mange år før det er muligt.

En sidste vurdering (men ikke begrænset hertil) er samme situation som ovenstående, men der kun søges om "kærestevisum" til en lang række kvinder
Det er i sig selv ikke det største problem, men hvis de overtræder udrejsedatoen eller bliver fanget på den lokale "massage" klinik (og selvom de bare lige er kommet forbi for at spise papayasalat) eller i køkkenet på en restaurant (og selvom de bare lige er kommet forbi for at spise papayasalat), så KAN det betyde, at man(d) blacklistes
Redigeret af sudsakhon d. 06/05-2015 21:01

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: