Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Læger, hospitaler og klinikker
 Udskriv debat
Petition seeks controls on private hospital fees
JohnBKK
Vær meget opmærksom på regningen hvis du eller din thai kone er nødt til at konsultere et privat hospital. Det kan være i en emergency situation, hvor I ikke kan nå hen til konens 30 Baht hospital.

http://bangkokpos...pital-fees

De har altid lagt ekstra på regningen når man får den gigantiske pose med fra hospitalets apotek, men jeg har læst flere kommentarer fra læsere at det nu har taget overhånd. Samme med prisen på opholdet og hvad de evtl. har foretaget sig.

http://bangkokpos...ke-up-call

http://bangkokpos...ving-lives

GAMBIT
Det kommer slet ikke bag på mig. 5000 baht for at reservere værelse blev lige til 76K næste morgen og så lige for en god ordens skyld en slutfaktura på 480,000 baht.

Fuck tuktuk scammers og Ladyboy lommetyve - Her er det pansere og hospitalsvæsenet der er de store "lommetyve" - Welcome to Thailand The land of "fuck you and pay us" mentaliteten lever i bedste velgående.

I øvrigt er Danmark på samme mentalitet.
Redigeret af GAMBIT d. 12/05-2015 16:54

vandango
Ja - husker da Lars Løkke Rasmussen stjal skatteborgernes penge og gav dem til privathospitalerne, i form af overbetaling.

Tag bare USA?

Hvert land har åbenbart sine problemer med privathospitalerne.

GAMBIT
Det ser muligvis sådan ud....
Fagforbund: Nedlægning af regioner medfører dyrere og dårligere sundhedsvæsen

JohnBKK
Tror såmænd det er mere simpelt:

Grådighed, neo-liberalisme, røver og bandit kapitalisme m.m. - føj selv flere til.

"Greed is good, greed is right, greed works, greed clarifies"

...osv. osv. - som Gordon Gekko sagde i filmen Wall Street.

GAMBIT
JohnBKK skrev:

Grådighed, neo-liberalisme, røver og bandit kapitalisme m.m. - føj selv flere til.

Eller som Hunter S. Thompson sagde:

In a closed society where everybody's guilty, the only crime is getting caught. In a world of thieves, the only final sin is stupidity.Read the rules

JohnBKK
Hahaha!

Vil du låne min Avatar? Du ser noget bister ud med det pandebånd..

Cool

"Bangkok looks like a cemetary, a cemetary of the future"
Redigeret af JohnBKK d. 12/05-2015 19:36

GAMBIT
(kamikaze)Pandebånd er strengt nødvendigt i denne varme.
Behold du hatten og smøgen i mundvigen, så løber jeg længere ind i Junglen efter vand.

Ingen fred for de pukkelryggede Wink

JohnBKK
Pas nu på du ikke løber ind i Colonel Kurtz på din færd efter vand, så fik du nok koldsved..

Var han pukkelrygget?

"It is to the poet a thing of awe to find that his story is true."

vandango
JohnBKK skrev:

Lige indtil finanskrisen væltede læsset.

Men med statsstøtte er alle de gamle drenge tilbage i arbejdstøjet igen, og vi kan se frem til endnu en finanskrise, kun et spørgsmål om tid?

GAMBIT
JohnBKK skrev:

Pas nu på du ikke løber ind i Colonel Kurtz på din færd efter vand, så fik du nok koldsved..

Var han pukkelrygget?

"It is to the poet a thing of awe to find that his story is true."

Nej han var bare Marlon Brando Smile

Min avatar er dog ikke fra Apocolypse Now men Rusty James fra filmen Rumble Fish, af samme director Wink
IMDB Link

hugoboerge
Jeg koeber vores piller/medicin ved et apotek udenfor et af de store hospitaler. Eet af de store fem stjernede hospitaler charger dobbelt op for piller/medicin sammenlignet med udenfor. I gaar sagde jeg til min laege at hun kunne skrive "0" ud for de piller hun oenskede at ordinere. Kasserersken var eet stort spoergsmaaltegn og spurgte "Ingen medicin". Jeg sagde "pang gern bai" og saa smilede hun.

JohnBKK
Ja, man bestemmer vel selv, selvom mange thai jo i respekt for autoriteteten i den hvide kittel gør hvad der bliver sagt og betaler ved kassen. Har også oplevet at der udskrives mængder af penicillin til helt banale tilfælde, der må komme et resistens problem på et tidspunkt tror jeg..

@GAMBIT: Aha, en Film Aficionado, respekt!

Spring til debat: