Se indlæg|
Kogebog: Foodfanatic thai af Nadia Mathiasen
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 14/05-2015 21:14
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Nadia Mathiasens mor er thai, og derfor er den 32-årige kogebogsforfatter opvokset med masser af eksotisk thaismag i barndomshjemmet. For trods bopælen i Aarhus har Nadias mor taget sit hjemlands gastronomiske traditioner med til det kolde nord og lært sin datter at elske det. Og herfra har Nadia Mathiasen lært at krydre karryerne på den helt rigtige måde og bruge den sursøde tamarind, så selv indfødte thailændere må bøje sig i respekt. »Jeg holder egentlig af al slags mad, men fordi jeg er vokset op med thaimad, har det en særlig plads i mit hjerte. Og da jeg oplever, at mange danskere er forsigtige med at kaste sig over thaimadlavningen, vil jeg gerne hjælpe dem på vej og inspirere dem. For det er slet ikke så bøvlet at lave thaimad, som mange folk tror,« forklarer Nadia Mathiasen, der ud over at være kogebogsforfatter også er journalist, populær madblogger og underviser i thailandsk madlavning. Læs den fulde artikel på: Jyllands-Posten Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 07/06-2015 10:10
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Berlingske Tidende har nu også fået anmeldt kogebogen: Her kommer Nadia Mathiasen mig til undsætning, for hun, der er uddannet journalist og lever af at skrive om mad, er også blogger og har en thailandsk mor, der har lært hende at lave mad. Den viden giver hun nu videre i sin nye kogebog »Foodfanatic Thai«, som giver lige præcis det, jeg ønsker mig – de små fif til, hvordan man laver mad, så det smager rigtigt, men uden at insistere på, at befinder man sig ikke i Bangkok, er det umuligt at få den rette smag frem. »Min mor laver fantastisk mad, og jeg har altid lavet mad sammen med hende, så jeg VED, at man kan lave virkelig velsmagende thailandsk mad i Danmark. Det vil jeg gerne fortælle folk om, så de selv kan gå i gang,« siger hun, mens hun hiver indkøb op af poserne, en anelse fortumlet, fordi hun lige har været til jagtprøve (bestået, hurra). Hun vil lave larb, som er en varm salat af kød og urter. Nadia Mathiesen laver den med svinekød, fordi det var det, hun kunne finde i supermarkedet i dag, men det smarte ved retten er, at den dybest set er en anvisning på at lave en kødret, ikke en fast opskrift. Og så er den meget hurtig at lave, så den kan bruges på dage, hvor man egentlig overvejede takeaway. Læs og se (der er en video) nærmere på: Thailandsk til travle dage (Berlingske Livsstil) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.