Se indlæg|
My Phuket Home Stolen by Thai Money Lenders - The Story
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 16/05-2015 06:52
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
En noget langtrukken video men ganske interessant med snyd og bedrag forfalskning af dokumenter en thai hustru som stikker af fra mand og 4 boern https://www.youtu...eHA&sns=em Det kan saa diskuteres om faderen "misbruger" sin soen som facilitator i videoen. Der foelger noget mere med: One way a Phuket lawyer usurps Thai Justice https://www.youtu...MvJjhoKhPQ Effects on your Visa of a False Thai Criminal Case https://www.youtu...8g46yFoEf4 Man maa sige at faderen er kommet rigtig godt i klemme her ifm sit visa. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/05-2015 09:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
hugoboerge skrev: En noget langtrukken video men ganske interessant med snyd og bedrag forfalskning af dokumenter en thai hustru som stikker af fra mand og 4 boern https://www.youtu...eHA&sns=em Det kan saa diskuteres om faderen "misbruger" sin soen som facilitator i videoen. Det vil jeg så mene, at han gør i den grad. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 18/05-2015 09:26
|
rinpoche skrev: hugoboerge skrev: En noget langtrukken video men ganske interessant med snyd og bedrag forfalskning af dokumenter en thai hustru som stikker af fra mand og 4 boern https://www.youtu...eHA&sns=em Det kan saa diskuteres om faderen "misbruger" sin soen som facilitator i videoen. Det vil jeg så mene, at han gør i den grad. Der er nok en god aarsag til at faderen ikke viser sig frem hvis ellers man skal tro historien omkring mafia/gangstermetoder, forfoelgelse osv osv. Der er een ting som undrer mig og det er at domstolen kan tilbageholde faderens pas i en sag som denne. Maaske Sudsakhon kan belyse det ? |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 08/06-2015 07:06
|
http://www.bangko...asset-scam Nu viser farmand sit ansigt og har faaet lovning af hjaelp fra the Police Chief. Interessant hvad der nu sker eller det kun er et spil for galleriet. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 09/06-2015 05:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Hvorfor hulen låner moderen 600000bath fra en lånehaj, mår faderen har masser af penge, det forstår jeg ikke. Det kan måske være fordi faderen har smækket kassen i for moderen, fordi hun har søblet for mange penge væk, det er ikke et unormalt fænomen i Thailand. Jeg er sikker på at faderen kunne betale pengene tilbage til lånehajen, men lånehajen havde nok andre planer med moderen i denne sag. Der har sikkert været nogle tvister mellem faderen og moderen, før alt det her sker, og jeg er sikker på at moderen ikke anede hvor sager ville ende, eller har hun været ualmindelig grådig. Jeg kan godt lide sønnernes utvistelige loyalitet til faderen, hvis faderen er et dumt svin, tror jeg ikke at sønnerne ville være så loyal overfor faderen, så jeg tror faderen er god nok. Men denne sag vise også at, selv om du leaser en lordlod og bygger et hus på det, ja så er du ikke sikker alligevel. En ting man kan gøre, ved alle papirer der er i konens navn så som hus og rismarker e.t.c. er at tage alee orginalerne og låse dem inde i en bankboks, for uden orginal skøder kan ingen låne penge på skøderne. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 09/06-2015 08:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Den med at låse originaler inde er ikke så god igen når det hele står i konen navn. Hun kan til hver en tid henvende sig på land kontor (har glemte hele navnet) og bede om et nyt skøde. Det tager lidt tid, koster ikke så meget, Og når det nye skøde er klar, bliver det gammel skøde ugyldig. Da de jo kan se det står i hendes navn, er det derfor ingen problem for hende. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 09/06-2015 10:16
|
Jo Bade-dyr den er god nok, med at låse skødet i en bank box, selvfølgelig med konens velsignelse, så hvis konen skal have fat i skødet, bliver hun nødt til at involvere manden i hendes "projekt". Og jeg er ikke så sikker på at du bare sådan uden videre kan få et nyt skøde lavet, de vil nok først spørge meget nøje efter det oprindelige skøde. Skøder i Thailand bliver brugt til at låne penge med, så de vil altid blive mistænkelig når en dame kommer og vil lave et nyt skøde. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 09/06-2015 10:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
Alt kan lade sig gøre i Thailand og selvom skødet ligger i en bankboks eller andet bare man har de rette forbindelser. Jeg har en ven som havde en lejlighed som stod i hans navn, var gift og alt andet. Da han var væk fik han besked fra konen, at hun ville skilles, hvilket han sagde okay til.. De havde hus sammen, stod i konens navn. Det vidste han godt han ikke kunne gøre noget ved.. Han havde en næsten ny Toyota high Lux med det hele.. i hans navn.. Den solgte hun uden problemer.. Hans lejlighed som var i hans navn fik hun lavet nyt skøde på, og solgte den uden problemer. Det var mange millioner baht.. Bare for at sige, man kan ikke sikre sig i Thailand. Farang vil altid blive taberen hvis konen vil have det sådan.. Hans tidligere kone er nu gift med politichefen (kalder de ham) i en lille provinsby.. Hun var jo formuende.. Det sidste jeg har hørt her 7 år efter er, at hun stadig er gift med den samme, og hun har ikke betalt en dyt tilbage til min ven. |
|
|
|
| Bade-Dyr |
Lagt på d. 09/06-2015 10:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 587 |
Grunden til jeg skriver omkring dette er netop fordi jeg ved det er "nemt" Grund som det er blevet væk, Kan ikke finde det osv Eller en i familien har det og vil ikke aflever det igen til rette ejer osv Er nok til et nyt skøde kan laves. |
|
|
|
| Angela-dk |
Lagt på d. 09/06-2015 16:56
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
rinpoche skrev: lad være investere mer end du har rød til mist-land er kurupthugoboerge skrev: En noget langtrukken video men ganske interessant med snyd og bedrag forfalskning af dokumenter en thai hustru som stikker af fra mand og 4 boern https://www.youtu...eHA&sns=em Det kan saa diskuteres om faderen "misbruger" sin soen som facilitator i videoen. Det vil jeg så mene, at han gør i den grad. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 10/06-2015 06:34
|
Hej Mukke. Før din ven blev skilt, mødte han ikke sin kone og skrev under på skilmisse papirerne, det mener jeg du skal i Thailand. Kunne tingene ikke være lidt anderledes end din vens udlægning, det lyder ellers utroligt at en anden person bare kan vade ind på et kontor og få ændret navnene i skøder og bil registreringer etc. Man hører så mange historier om , hvor konen render med det hele, selv om tingene står i mandens navn, spørgsmålet er, om manden tror at det står i hans navn, men gør det ikke alligevel. Jeg mener, direkte svindel og bedrag er ikke aksepteret i Thailand eller nogle andre lande for den sags skyld. Jeg tror simpelthen det er os der ikke kender sandheden. |
|
|
|
| Mukke |
Lagt på d. 10/06-2015 08:52
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 378 |
bannok er godt klar over det lyder helt hen i vejret, men sådan forholder det sig... Jeg forslog vennen at kontakte en advokat for at få det hele omstødt, hvilket han gjorde og svaret var. Glem det og lev videre, men nu er det 7 år siden og måske er der kommet nye regler, ved det ikke.. Det er rigtigt at svindel og bedrag ikke accepteres ikke i Thailand hehehe, hvis du havde set det samme som jeg vil du vide, at alt kan lade sig gøre, med de rigtige venner... Bare se ved dødsulykker, dem med penge slipper.... og meget andet.. Jeg ville ikke skrive som jeg gør, hvis ikke jeg kendte sandheden, og jeg ser stadig denne ven jævnligt.. Han har det ikke godt, for han har mistet alt, men jeg mener også han har sin del af skylden og det er det der mange gange sker i Thailand når ens IQ falder ned imellem benene... Jeg har hjulpet ham med en brugt scooter, som han nu har betalt for, og han har for nogle år siden fået job som engelsk lære på en privat skole til en anstændig hyre, samt de sørger for visas.... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.