Se indlæg|
Venter på US
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 03/06-2015 17:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
Ringede i dag til US for at høre til vores FS. Den blev indleveret 27/3, og med deres erklærede servicemål, skulle den være klar ved udgangen af denne måned... Første opkald tog 20 minutter, og jeg fik vel nok den mest sure og ubehøvlede kvinde i røret. Hun gad ikke slå sagen op: "Det er der ingen grund til idet i jo har fået et brev, der tydeligt fortæller at vi er under pres". På spørgsmålet om hvornår jeg så kunne forvente et svar: "Det kan jeg virkelig ikke fortælle dig. Vi har jo modtaget 10.000 ekstra sager". Ikke at jeg ikke forstår at de er under pres.. Men for f... da.. De kan da godt tale pænt til folk.. Og så til svaret, der fik mig op i det røde felt... Jeg spurgte om vi så ikke tage på sommerferie. "Nej det kan i ikke... Du kunne jo lade være med at tage din kæreste hertil som turist. Giftede I jer i Thailand, og lod hende blive dernede, så kunne I jo gøre hvad i ville". Hun var hverken til at hugge eller stikke i. Hvem kan jeg klage til? "Ha.. Klag du bare til UM". Efter hun havde fået verfet mig af, kiggede jeg nærmere på Ny i DK, hvor der tydeligt står at man kan få et stempel i konens pas som giver hende lov til at rejse. Ringede igen til US og fik den sødeste fyr i røret... Bekræftede at der desværre nok ikke kommer nogen afgørelse før August, og det da sagtens kan lade sig gøre at rejse ud af landet når blot hun kommer og får et stempel i sit pas... For f.... mand... Jeg ved at mange af jer også har været gennem lignende ture med US.. men er der ikke en der kan gøre mig en tjeneset at sparke den åndsvage kvinde bagi. Det kan da ikke være rigtigt at man skal finde sig i at blive behandlet på den måde? Nå, men vi tager på ferie, og udsætter konens skolestart til September+ Og dermed er planen om at få hende ud i samfundet også rykket. Skulle bare lige af med lidt indestængt vrede... |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/06-2015 17:49
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Farao54 - formoder du har navnet paa den vrede/sure dame ? |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 03/06-2015 18:42
|
|
Jeg fik det ved start på samtale.. Men har uheldigvis glemt det.. Jeg tænkte at hvis nu jeg ringede et par gange om dagen, så ville jeg måske få fat på hende igen..:-) Kunne egentlig godt tænke mig at høre hvilket kursus hun havde taget for at lære at være så nedsættende og ubehøvlet overfor dem, der ringer ind. Men dette var så første gang, hvor jeg blev fanget på det forkerte ben... Det sker ikke igen... Men nu hvor vi er ved besværligheder med US.. Er der nogen der rent faktisk har prøvet at få et tilbagerejse stempel i konens pas UDEN at FS er færdigbehandlet? Har hørt om folk der ar fået et stempel EFTER FS var godkendt... Men er interesseret i at høre om der er andre der har været i samme situation? |
|
|
|
| energy |
Lagt på d. 03/06-2015 19:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
farao54 skrev: Jeg fik det ved start på samtale.. Men har uheldigvis glemt det.. Jeg tænkte at hvis nu jeg ringede et par gange om dagen, så ville jeg måske få fat på hende igen..:-) Kunne egentlig godt tænke mig at høre hvilket kursus hun havde taget for at lære at være så nedsættende og ubehøvlet overfor dem, der ringer ind. Men dette var så første gang, hvor jeg blev fanget på det forkerte ben... Det sker ikke igen... Men nu hvor vi er ved besværligheder med US.. Er der nogen der rent faktisk har prøvet at få et tilbagerejse stempel i konens pas UDEN at FS er færdigbehandlet? Har hørt om folk der ar fået et stempel EFTER FS var godkendt... Men er interesseret i at høre om der er andre der har været i samme situation? Den mølle var jeg også igennem med et meget ubehøvlet kvindemenneske for 3 år siden. Jeg syntes nu ellers de sidste mange gange jeg har ringet eller været derinde at der var blevet en helt anden tone. Men det er så åbenbart hvem man får fat i at behandlingen er derefter. Du få intet ud af at brokke dig eller blive ved at ringe. Du bliver bare stemplet som kværulant i deres papirer og et eller andet sted, så har du også fået et svar. Men ikke iorden de taler nedladende til folk. Ved godt hvad du mener. Vedr. Tilbagerejse tilladelse, så spørg vores ven du ved. ![]() Hvis FS er godkendt, så skal man vel ikke bruge stempel i pas ? Jo hvis man ikke har fået sit opholdskort, selvfølgelig. |
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 03/06-2015 19:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 135 |
Tilbage i 2011 hvor vi søgte om FS skulle ansøgningen have været under behandling i 3 måneder før man kunne få en tilbagerejsetilladelse. Det kræver såmænd ikke andet end et besøg hos US med passet. Læs mere her: http://www.nyidan...adelse.htm |
|
|
|
| wazzzzzup |
Lagt på d. 04/06-2015 07:29
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Jeg kan godt forstå din frustration og nu indeholdende spørgsmål også andet end bare en status på FS Men med fare for at lyde som en knavpot. Hvorfor så ringe efter en status? Jeg har søgt ugen før dig og jeg synes det står rimelig tydelig på nyidanmark og i ens kvitteringsbrev at man ikke kan kontakte dem og ikke kan forvente at høre noget før efter tre måneder. Personlig synes jeg også deres bemærkning om at de har to servicemålet afhængig af kompleksiteten er lidt til grin. Der hvor de skriver at man ikke kan vide om det er en 3 eller 5 måneders sag førend der er gået 3 måneder. Men anyway så står det ret klart at man ikke får noget ud at at ringe før tid. Sat lidt på spidsen kunne jeg nu takke dig for at forsinke min sag yderligere 20minutter. Sikkert mere da damen jo tydelig er frustreret. Hvilket jeg godt kan forstå hvis der ringer alle mulige ind før tid og spilder hendes tid og mulighed for at nå hendes mål |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 04/06-2015 12:07
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
Min kone og jeg har prøvet at rejse mens hendes sag var under behandling. Det er der ingen problem i. Tilbagerejsetilladelsen, altså et stempel i passet, kan du få på den lokale politistation. Så du behøver altså ikke engang at tage til US og derinde sidde i kø i timevis. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 04/06-2015 23:44
|
|
@wazzzup. Du har ret. Undskyld at jeg forsinkede din sag.:-) I mit tilfælde er der næsten gået 3 måneder. På nyidanmark kan man se en status bar på 4 prikker. Vores sag var kun kommet til første prik efter 2,5 måned. Men sæt lidt på spidsen, så er jeg overbevist om at dem, der sidder og svarer på dumme henvendelser ala min, ikke laver sagsbehandling i telefontiden. Så jeg føler mig overbevist om at din sag ikke er forsinket pga mig. Omkring politiet så er det ikke alle der kan hjælpe med tilbage rejse stempel. Hillerød, Køge og us er det nærmeste for os. |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 23/06-2015 16:06
|
|
Torsdag sidste uge, fik jeg besked om at konen vil få opholdstilladelse såfremt jeg stiller med økonomisk sikkerhed... Dejlige nyheder, omend jeg var noget forundret over at US nåede det indenfor 3 måneder. Noget var totalt umuligt ifølge den ubehøvlede kvinde jeg talte med i telefon ganske kort tid forinden. Armene op over hovedet, og afsted til banken for at få lavet en deponeringskonto. I dag kommer jeg så hjem, og konen sidder med sit første brev i hånden og kigger uforstående på mig... "Det er fra US, men jeg forstår ikke hvad de skriver" får hun sagt... Brevet er dateret 18. juni, og var det informationsbrev hun skulle have modtaget for 2 måneder siden. Forvirringen var stor idet brevet gav tydeligt besked om at hun ikke var blevet godkendt til ophold endnu, og at hun ville få et brev yderligere såfremt de skulle bruge mere end de 3 måneder som deres mål er. Det vil sige om 4 dage... Fortvivlende at opleve den slags rod i butikken. Bedre sent end aldrig siger man jo, men kom nu frisk US... ![]() Men så mangler vi kun Kommunen kontakter US, da pengene nu er sat ind på en konto. |
|
|
|
| kwan_nico |
Lagt på d. 23/06-2015 16:56
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 41 |
du skal bare gå på politistationen og søge om tilbagerejsetilladelse, har selv gjort det i 2010 da FS var under behandling og der var ikke nogen problemer, det tager ca 1uge ved fremvisning af billeter farao54 skrev: Ringede i dag til US for at høre til vores FS. Den blev indleveret 27/3, og med deres erklærede servicemål, skulle den være klar ved udgangen af denne måned... Første opkald tog 20 minutter, og jeg fik vel nok den mest sure og ubehøvlede kvinde i røret. Hun gad ikke slå sagen op: "Det er der ingen grund til idet i jo har fået et brev, der tydeligt fortæller at vi er under pres". På spørgsmålet om hvornår jeg så kunne forvente et svar: "Det kan jeg virkelig ikke fortælle dig. Vi har jo modtaget 10.000 ekstra sager". Ikke at jeg ikke forstår at de er under pres.. Men for f... da.. De kan da godt tale pænt til folk.. Og så til svaret, der fik mig op i det røde felt... Jeg spurgte om vi så ikke tage på sommerferie. "Nej det kan i ikke... Du kunne jo lade være med at tage din kæreste hertil som turist. Giftede I jer i Thailand, og lod hende blive dernede, så kunne I jo gøre hvad i ville". Hun var hverken til at hugge eller stikke i. Hvem kan jeg klage til? "Ha.. Klag du bare til UM". Efter hun havde fået verfet mig af, kiggede jeg nærmere på Ny i DK, hvor der tydeligt står at man kan få et stempel i konens pas som giver hende lov til at rejse. Ringede igen til US og fik den sødeste fyr i røret... Bekræftede at der desværre nok ikke kommer nogen afgørelse før August, og det da sagtens kan lade sig gøre at rejse ud af landet når blot hun kommer og får et stempel i sit pas... For f.... mand... Jeg ved at mange af jer også har været gennem lignende ture med US.. men er der ikke en der kan gøre mig en tjeneset at sparke den åndsvage kvinde bagi. Det kan da ikke være rigtigt at man skal finde sig i at blive behandlet på den måde? Nå, men vi tager på ferie, og udsætter konens skolestart til September+ Og dermed er planen om at få hende ud i samfundet også rykket. Skulle bare lige af med lidt indestængt vrede... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.