Se indlæg
 Udskriv debat
ER DU TILFREDS.. ikke jeg
Mukke
Jeg er ikke rigtig klar over, hvad fanden der sker lige i øjeblikket…

Nogle hepper på at vi har fået en blå regering, hvad så end, det står for.

Jeg tror ikke der bliver mange ændringer for os soldyrkende halvfede danskere i det sydlige..

Jeg vil vove den påstand, at ingen ændringer vil ske de næste 4. år for os der er skudt ud af kanonen Danmark som velfærdsflygtninge…

Dette uanset om det er nødvendigt for ens helbred eller andet..

DF vil skide højt og flot på alle tåbelige danskere, der ikke vil deltage i sammenholdet, og det vil så sige, at blive i Danmark..

Tror jeg vil bruge alle talenterne i fremtiden på, at finde ud af, at omgå loven som Løkke og hende de kalder statsminister Helle…

De har sgu da forstået at bruge alle talenterne til egen vinding..

Jeg vil i fremtiden gøre det samme… TROR DE KALDER DET SKATTE TÆNKNING, nåeee måske misforstår jeg bare… Ikke skatte tænkning men omsorg for famillien..

Jeg vil sgu gøre det samme… Have adresse i Danmark eller andet sted inden for EU og få glæderne af den svindel der foregår…

1. Svindel er sgu da for meget sagt.. Det er vel bare at man vil leve, som dem, man har betalt skat til igennem mange år…

2. Nej jeg er sgu nok bare en sur gammel mand, der ikke forstår nuancerne i dette, at omgås loven som dem der bestemmer over en…

Ja man er vel bare en tosse, eller skal man sige, man ikke er klog nok til at finde ud af de forskellige love, omhandlende de syge pensionister, som nu desværre er kommet i kategorien…

HOLD JER VÆK.. fra Danmark…

Jeg har ingen stemmeret, men jeg har den samfunds opgave, at holde røven oppe på alle de andre…

Som skat sagde til mig sidst jeg havde med dem at gøre…

DET ER IKKE OS DER ER DUMME, men jer der forlader gavebordet.

1viggovax
jeg kan godt forstå dig. vi er enige. slås for dig selv for der er sgu ikke andre der vil.
hygge viggovax

Girobank
Udlandsdanskere kan søge om lov til at stemme til Folketingsvalget, ja det skulle være rigtig, men ved dog ikke hvordan det skal foregå!

Er nok delvis enig, der ændres formentlig ikke ret meget ved noget som helst de kommende år!
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Asian Farmer
Man kan blot registrere sig som udenlandsdansker, og derved bevare sin ret til at brevstemme.
(Ikke at jeg har gjort det ..... rager mig en høstblomst hvad de roder med i andedammen!)

Mukke.... der er et system som er styret af et flertal. Dette flertal udmønter sig i en styreform(regering) som derved varetager flertallets interesser.
Kan du ikke li systemet, så smutter du bare.(Det gjorde jeg)

Hvad vi har betalt i skat til dk igennem tiden gir ikke ret til en skid......... har skat fortalt mig. Tværtimod kommer man bag i køen hele tiden, når de ved de har at gøre med en person bosat udenfor DK.
Jow..... brokkede mig over min skatteopgørelse for 2011 i november 2014. Standard svar om 3 mdr osv osv. For 2 uger siden fik jeg så nyt svar om at de var bagefter med sagsbehandlingerne....... 7 mdr uden svar - de er f****** ligeglade med os udenfor dk!

Den skat du har betalt gennem tiden er ikke til din pension m.m.. Den er betaling for dine forældres pension, dine børns skolegang, sundhedsvæsen osv osv ... løbende udgifter. Din pension kommer ud af hvad der måske kan kræves ind i skat som kan bruges til pensioner........

Bare et par tanker fra en der ikke tror en skid på andre end mig selv!

JohnBKK
Underligt og forvirrende indlæg fra Mukke, hva´ sker der med dig?

"Jeg vil i fremtiden gøre det samme… TROR DE KALDER DET SKATTE TÆNKNING, nåeee måske misforstår jeg bare… Ikke skatte tænkning men omsorg for famillien..
Jeg vil sgu gøre det samme… Have adresse i Danmark eller andet sted inden for EU og få glæderne af den svindel der foregår…"

Vil du ha´ at de etablerer et permanent kontrolteam på Amba. i BKK?

Den slags indlæg ku´ da give dem lyst til at tjekke pensionister hvert år, lige til de arme stakler kreperer!

Sad

click
Asian Farmer skrev
Man kan blot registrere sig som udenlandsdansker, og derved bevare sin ret til at brevstemme

Sæt dig dog ind i tingene før du uddyber NEJ SOM UDENLANDKS DANSKER HAR DU INGEN STEMMERET 160.000 danskere er ikke borgere de er affald for de politiske korrekte som kun kan se inden for DKSadgrænser
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

Anonym Bruger
jeg er ligesom andre pænt forvirret over indlægget som jeg mistænker være skrevet i en semi brandert. Hvad er meningen med indlægget? hvad handler det om? og hvad er Mukke's holdning til det?

hvis det handler om udbetalinger af div. pensioner inden- og uden for EU, så lad nu være med at tude...Når man bosætter sig i udlandet bør man kende reglerne og derved forudsætningerne inden man tager afsted...derved accepterer man spillereglerne uanset hvor åndsvage de er, hvis man ikke kan acceptere spillereglerne tager man ikke afsted....eneste man kan gøre er at stemme på nogle som ønsker at ændre det, hvis dette ikke findes, så tilhører man vel bare en minoritet som ikke betyder særlig meget for det store samlet fællesskab kaldet demokrati....tillykke.
Redigeret af Anonym Bruger d. 19/06-2015 17:34

Asian Farmer
click skrev:

Asian Farmer skrev
Man kan blot registrere sig som udenlandsdansker, og derved bevare sin ret til at brevstemme

Sæt dig dog ind i tingene før du uddyber NEJ SOM UDENLANDKS DANSKER HAR DU INGEN STEMMERET 160.000 danskere er ikke borgere de er affald for de politiske korrekte som kun kan se inden for DKSadgrænser

Der er en lang liste af undtagelser..... og da jeg på et tidspunkt var udstationeret for en dansk virksomhed, fik jeg mulighed for optagelse på valglisten.
Udstationering gir stemmeret, og det troede jeg rent faktisk ikke var sammenhængen.

click
Der er en lang liste af undtagelser..... og da jeg på et tidspunkt var udstationeret for en dansk virksomhed, fik jeg mulighed for optagelse på valglisten.
Udstationering gir stemmeret, og det troede jeg rent faktisk ikke var sammenhængen.
Hvis du er udstationeret er du ikke udenlands dansker Hvis du er udenlands dansker kan du ikke stemme efter 2 år i udlandet det er reglen derfor kan ca. 160000 udenlands danskere ikke stemme Shock
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

cali111
Jeg synes, der er en uretfærdig skævhed i bestemmelserne om fattige pensionisters rettighed til at få ældrecheck og pensionstillæg udbetalt, hvis man vælger at bosætte sig udenfor EØS.

En pensionist, som kun har alm. folkepension, modtager kun pensionsgrundbeløbet på under 6000 Kr. pr. md. ved at flytte til f. eks. Thailand.

Det er ca. 30.000 Baht pr. md., og ikke nok til opnåelse af forlængelse af 1 års visa. Det kræver, at man kan dokumentere minimum 40.000 Baht pr. md.

Dette betyder i mit tilfælde, at jeg er nødt til at beholde min adresse i Danmark, opholde mig der i 6 mdr. om året, og må lide afsavn af motorcykel, hund og kone i den periode, samtidig med at jeg har en ekstra udgift til flybillet og husleje i Danmark.

Min hustru kan ikke komme med til Danmark alle 6 mdr., idet jeg ikke kan skaffe den nødvendige sikkerhedsstillelse på ca. 52.000 Kr. for gennemførelse af vores ellers godkendte familiesammenføring.

Til gengæld får jeg oveni pensionen fuld boligsikring, varmetilskud, 85 % tilskud til medicin, 85% tilskud til tandlæge, briller mv. ialt ca 100.000 Kr. årligt.

Penge som samfundet ville spare, hvis jeg flyttede min adresse til Thailand.

Jeg har ikke regnet den faktor med, der hedder hjemmehjælp og hospitalsophold i tilfælde af sygdom.

Da man også mister retten til at stemme, burde man få udbetalt pensionens grundbeløb, pensionstillægget og ældrechecken skattefrit ved udrejse af EØS.

Det kunne være interessant at få belyst, hvor mange det drejer sig om, der vil få forbedret deres livskvalitet ved en ændring af bestemmelsen, uden det koster en bøjet femøre. Men tværtimod vil spare samfundet for adskillige tusinde kroner.

Jeg vil gerne pointere, at dette kun berører fattige pensionister, som ikke har anden indtægt end folkepensionen.

Mange andre, som vælger at flytte ud af EØS, får i forvejen kun grundbeløbet, idet de har tjenestemands pension, formue eller lignende.

Enkelte lande udenfor EØS f.eks. ved flytning til Sydkorea, mister man ikke sit pensionstillæg og ældrecheck.

Jeg har forhørt mig hos Gud, Konge og Fædreland om denne uretfærdighed. Men ingen har kunnet give mig en fornuftig forklaring.

Er der nogen her på Thailand Portalen, der har et bud på, hvorfor det er sådan?

Hvordan kan man får det lavet om, så man kan få forbedret livskvaliteten for den fattig pensionist, der har været så heldig, at finde en samlever i et fremmed land udenfor EØS, som kan lide en?
Redigeret af cali111 d. 20/06-2015 04:56

http://www.aseanmctour.dk
Dalton
Jeg må da indrømme at jeg synes at man er rimeligt priviligeret når man som almindelig pensionist kan opholde sig 6 måneder om året i Thailand, have sin kone/kæreste på besøg i Danmark, cirka 3 måneder om året og beholde den sikkerhed, det er at være dækket ind af dansk sygesikring.

Det er da lige netop den model jeg håber at kunne bruge, når jeg om ca 10 år skal på pension.

Jeg håber ikke det er i prioriteret rækkefølge Pfft
må lide afsavn af motorcykel, hund og kone

Dalton

cali111
Tak for din kommentar Dalton.

Jeg synes, det er fint for dem, som vælger at bo 6 mdr. i Danmark og 6 mdr. i Thailand. Det kan jo snildt lade sig gøre, især hvis man har fået familiesammenføring, og ens samlever kan arbejde de 6 mdr. i Danmark.

Spørgsmålet er, hvor mange der ville vælge at bo i Thailand hele året, hvis man kunne få hele sin pension med???

Det jeg slår et slag for, er at man burde udbetale det samme i pensionstillæg, uanset hvor man vælger at bo.

Det koster ikke samfundet en bøjet femøre. Men vil tværtimod spare samfundet for adskillige tusind kroner, og give lidt bedre livskvalitet for den, som måske pga. helbredet eller andet ønsker at bo i Thailand hele året.

Hvorfor så denne forskel???

Jeg synes det er mere retfærdigt, hvis reglerne er ens for alle. Men det er jo nok kun dem, som er i samme situation som mig, der synes det, og vi er næppe nok til, at det kan laves om.

Rækkefølgen på afsavn af motorcykel, hund og kone, skal selvfølgelig opfattes som en morsomhed, frit oversat fra The Wild Angels: My bike, my dog and my family in that order. Men det er jo kun dem, som kender mig, der ved det.

Til alle jer andre kan jeg berolige jer med, at jeg elsker min kone ligeså højt som min motorcykel.Angel
Redigeret af cali111 d. 20/06-2015 10:20

Asian Farmer
click skrev:

Hvis du er udstationeret er du ikke udenlands dansker Hvis du er udenlands dansker kan du ikke stemme efter 2 år i udlandet det er reglen derfor kan ca. 160000 udenlands danskere ikke stemme Shock

Kan ske du har ret... bortset fra at jeg blev registreret som fraflyttet osv osv. Nul skattepligt, ingen adresse og hvad der ellers følger med..... botset fra at jeg havde stemmeret!

Asian Farmer
cali111 skrev:

Jeg synes, der er en uretfærdig skævhed i bestemmelserne om fattige pensionisters rettighed til at få ældrecheck og pensionstillæg udbetalt, hvis man vælger at bosætte sig udenfor EØS.

En pensionist, som kun har alm. folkepension, modtager kun pensionsgrundbeløbet på under 6000 Kr. pr. md. ved at flytte til f. eks. Thailand.

Det er ca. 30.000 Baht pr. md., og ikke nok til opnåelse af forlængelse af 1 års visa. Det kræver, at man kan dokumentere minimum 40.000 Baht pr. md.

Dette betyder i mit tilfælde, at jeg er nødt til at beholde min adresse i Danmark, opholde mig der i 6 mdr. om året, og må lide afsavn af motorcykel, hund og kone i den periode, samtidig med at jeg har en ekstra udgift til flybillet og husleje i Danmark.

Min hustru kan ikke komme med til Danmark alle 6 mdr., idet jeg ikke kan skaffe den nødvendige sikkerhedsstillelse på ca. 52.000 Kr. for gennemførelse af vores ellers godkendte familiesammenføring.

Til gengæld får jeg oveni pensionen fuld boligsikring, varmetilskud, 85 % tilskud til medicin, 85% tilskud til tandlæge, briller mv. ialt ca 100.000 Kr. årligt.

Penge som samfundet ville spare, hvis jeg flyttede min adresse til Thailand.

Jeg har ikke regnet den faktor med, der hedder hjemmehjælp og hospitalsophold i tilfælde af sygdom.

Da man også mister retten til at stemme, burde man få udbetalt pensionens grundbeløb, pensionstillægget og ældrechecken skattefrit ved udrejse af EØS.

Det kunne være interessant at få belyst, hvor mange det drejer sig om, der vil få forbedret deres livskvalitet ved en ændring af bestemmelsen, uden det koster en bøjet femøre. Men tværtimod vil spare samfundet for adskillige tusinde kroner.

Jeg vil gerne pointere, at dette kun berører fattige pensionister, som ikke har anden indtægt end folkepensionen.

Mange andre, som vælger at flytte ud af EØS, får i forvejen kun grundbeløbet, idet de har tjenestemands pension, formue eller lignende.

Enkelte lande udenfor EØS f.eks. ved flytning til Sydkorea, mister man ikke sit pensionstillæg og ældrecheck.

Jeg har forhørt mig hos Gud, Konge og Fædreland om denne uretfærdighed. Men ingen har kunnet give mig en fornuftig forklaring.

Er der nogen her på Thailand Portalen, der har et bud på, hvorfor det er sådan?

Hvordan kan man får det lavet om, så man kan få forbedret livskvaliteten for den fattig pensionist, der har været så heldig, at finde en samlever i et fremmed land udenfor EØS, som kan lide en?

Gentager lige mig selv...... pension er ikke noget du har betalt. Det er noget du har opnået ret til ved at betale skat i DK i mindst 40 år. Dine skattekroner er forlængst brugt, nu er det hvad der kommer ind i dag der bestemmer hvor meget de kloge på borgen synes de kan undvære til din pension.

natty
cali111 skrev:

Hvorfor så denne forskel?

Fordi, hvis der ikke var noget som hed EU/EØS havde man heller ikke automatisk kunnet få sit pensionstillæg med til disse lande.

Folketinget kan selvfølgelig godt bestemme, at pensionsregler skal gælde over hele jordkloden, der er jo allerede lande hvor der er undtagelser. Men hvis min historiske viden ikke spiller mig et puds, er det årsagen.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl, men inden der var noget som hed EF/Eu kunne man kun få hele sin pension med, hvis man bosatte sig i et nordisk land.

Må også give Asian Farmer ret, ved at betale skat, sparer man ikke op til Folkepensionen og evt. Tillæg. De penge er forlængst gone til tidligere pensionister, skoler, hospitaler, motorveje i Vestjylland og med meget mere.
Redigeret af natty d. 20/06-2015 10:34
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Asian Farmer
natty skrev:

cali111 skrev:

Hvorfor så denne forskel?

Fordi, hvis der ikke var noget som hed EU/EØS havde man heller ikke automatisk kunnet få sit pensionstillæg med til disse lande.

Folketinget kan selvfølgelig godt bestemme, at pensionsregler skal gælde over hele jordkloden, der er jo allerede lande hvor der er undtagelser. Men hvis min historiske viden ikke spiller mig et puds, er det årsagen.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl, men inden der var noget som hed EF/Eu kunne man kun få hele sin pension med, hvis man bosatte sig i et nordisk land.

Og fik lige lyst til at tilføje at pensionister fra USA skal betale fuld skat uanset hvor de bor, Canadier, Australier og sikkert flere kan kun få pension hvis de er bosat i hjemlandet...............

natty
Jeg vil tillade mig at vende problematikken om:
Har vi det egentligt ikke meget godt, vi kan opholde os 6 måneder om året under exotiske himmelstrøj, uden at der bliver modregnet noget som helst. Vi modtager selvfølgelig folkepensionens grundbeløb, men derudover også pensionstillæg, plus som tidligere beskrævet, boligsikring, varme tillæg, tilskud til medicin, tandlæge og briller, der blev vist nævnt et beløb på 100,000 kr.?

Når min tid kommer, og reglerne forhåbentligt ikke er lavet om, glæder jeg mig til at opholde mig i troperne 6 måneder om året, og samtidig være en del af velfærdssystemet.
Redigeret af natty d. 20/06-2015 10:59
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Asian Farmer
natty skrev:

Jeg vil tillade mig at vende problematikken om:
Har vi det egentligt ikke meget godt, vi kan opholde os 6 måneder om året under exotiske himmelstrøj, uden at der bliver modregnet noget som helst. Vi modtager selvfølgelig folkepensionens grundbeløb, men derudover også pensionstillæg, plus som tidligere beskrævet, huslejetilskud, varme tillæg, tilskud til medicin, tandlæge og briller, der blev vist nævnt et beløb på 100,000 kr.?

Når min tid kommer, og reglerne forhåbentligt ikke er lavet om, glæder jeg mig til at opholde mig i troperne 6 måneder om året, og samtidig være en del af velfærdssystemet.

Ja, man skal blot huske at melde til pensionstyrelsen hvor længe man er væk.........

cali111
Pointen i mit indlæg er netop, at Danmark kunne spare mange penge, ved at give den fattige pensionist hele pensionen med, så det var muligt at bosætte sig udenfor EØS.

Det ville give pensionisten lidt bedre livskvalitet, uden det koster samfundet ekstra.

Det ville ovenikøbet spare samfundet for tusindvis af kroner til boligsikring og diverse tilskud til den pensionist, som kun har folkepensionen at leve af.

Man kunne ovenikøbet spare udgiften til den bedrageriafdeling, som er ansat til at holde øje med om reglerne overholdes.

Det er måske hurdlen i det hele. Systemet arbejder for systemets skyld, og jo flere tåbelige regler et samfund har, desto flere skal der ansættes i den offentlige sektor til at holde øje med, om reglerne bliver fulgt. Idet regelmagerne er udmærket klar over, at nød bryder alle regler.

Er der en, man ikke kan lide, kan man anmelde vedkommende anonymt for socialbedrageri.

Den anklagede kan ovenikøbet risikere at få stoppet for sine ydelser, indtil man har bevist, at man er uskyldig. En ankesag som kan tage flere måneder. Men som giver varig beskæftigelse til sagsbehandlerne og ingen kompensation for afsavn til den frikendte.

Jeg er godt klar over, det er svært at lave en regel om, som kun gavner nogle få. Men et argument kunne jo være, at samfundet kunne spare tusindvis af kroner, til gavn for dem som ønsker at blive boende i EØS.
Redigeret af cali111 d. 20/06-2015 11:17

Asian Farmer
Den anklagede kan ovenikøbet risikere at få stoppet for sine ydelser, indtil man har bevist, at man er uskyldig. En ankesag som kan tage flere måneder. Men som giver varig beskæftigelse til sagsbehandlerne og ingen kompensation for afsavn til den frikendte.[color=#cc0000][/color]

Rene engelske tilstande... men i et system hvor alle synes de får for lidt, og betaler for meget........ forsøger gud og hvermand at mele sin egen kage.
Til dato fatter jeg hat af hvorfor et område med under 20% af Bangkoks eller New Yorks befolkning, både behøver regioner, regering osv osv.......

cali111... Pensionister bidrager ikke, de modtager kun!
(Dengang de bidrog var til deres egne unger og forældre)

Spring til debat: