Se indlæg|
Aeldre hoteller i Bangkok
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/07-2015 05:23
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
I dagens BP er der en stoerre artikler om nogle aeldre hoteller. Ren nostalgi. http://www.bangko...el-bangkok |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 03/07-2015 11:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Det er lige til en udflugt, sidde i lobbyen og mindes gamle dage, tak hugoboerge! Hotel California er ikke nævnt.. ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/07-2015 11:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
![]() Ingen disrespekt til dig Hugobørge, men jeg ser at Malaysia Hotel er nævnt i dit link. Jeg har selv haft den tvivlsomme fornøjelse at have haft en enkelt overnatning der. Den uforlignelige Bangkok Phil kan dog bedre end undertegnede beskrive den generelle oplevelse. The most popular backpacker area is undoubtedly the Khao San Rd in Banglampoo ( see the Khao San Rd section ), but one area that also gets a mention in certain guide-books, including an extensive review in the good old Lonely Planet is an area called Soi Ngam Duphli off the busy Rama 4 Rd. Quite frankly you would be insane to want to spend any amount of time here. I’m ashamed to say that in the days when I was as green as grass, I actually lived here for a couple of years, because I thought it might be nice to be among some fellow Europeans and to have the opportunity to eat at restaurants with something other than rice on the menu. But I would say it was one of the happiest days of my life when I said goodbye to this place for the last time. I swore that I would never go back and I’ve been true to my word ( although I’ve driven through it a couple of times in the past 6 years).
It is an area rife with low-class, disease-ridden whores, the most desperate down on their luck foreigners, and the most unscrupulous foreigners and scam artists. It’s also home to some of the cheapest, most run-down guest houses in the city. And in the middle of all this Sodom and Gomorrah is the Malaysia Hotel, a hotel which has the nerve to call itself a 3-star hotel. You take a walk into the coffee shop at midnight, look around at the dregs of humanity perched on its battered, moth-eaten bar-stools and decide how many stars you’d give it. Redigeret af rinpoche d. 03/07-2015 12:10 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/07-2015 12:47
|
Hotel Malaysia er aabenbart meget kendt og isaer anvendt af JUSMAG som holder til paa hjoernet af Soi Sathorn 1 og Sathorn Road. Vi var en tur inde i byen og havde et aerinde paa Rama IV Road saa vi parkerede ved Malaysia Hotel og fik frokost som var ganske udmaerket. Coffee shopen har sikkert ikke aendret udseende i de sidste 50 aar og det saa det som goer det interessant at bo saadan et sted. Da vi boede i Jakarta soergede Thai for en overnatning i Bangkok paa vej til Cph og det var paa Indra Regent som paa davaerende tidspunkt var splinternyt at det saa tog 4 timer at koere til Don Mueang dengang er saa en anden historie. Hotel Malaysia er for oevrigt ogsaa naevnt i diverse krimier/agent historier som omhandler Bangkok/Thailand man kan saa sige hvad man vil omkring omraadet i dag for det er hovedsageligt boesser som holder til der, men saa kan enlige damer gaa i sikkerhed naar det er moerkt. ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 03/07-2015 13:01
|
Et hotel som er naevnt i artiklen er Atlanta Hotel paa Sukhumvit soi 2. Der er ingen billeder i artiklen fra dette hotel. Man kan kun komme ind paa det hotel hvis man er gaest og de akcepterer ikke gaester udefra til deres restaurant paa trods af at restauranten er tom. Et medlem her Kanut havde booket hotellet men aendrede bookingen efter at jeg gav et review omkring deres ugaestfrihed. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 03/07-2015 13:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Rinpoche/Bangkok Phil: "It is an area rife with low-class, disease-ridden whores, the most desperate down on their luck foreigners, and the most unscrupulous foreigners and scam artists. It’s also home to some of the cheapest, most run-down guest houses in the city. And in the middle of all this Sodom and Gomorrah is the Malaysia Hotel, a hotel which has the nerve to call itself a 3-star hotel. You take a walk into the coffee shop at midnight, look around at the dregs of humanity perched on its battered, moth-eaten bar-stools and decide how many stars you’d give it." "Mos Eisley. You will never find a more wretched hive of scum and villainy. We must be cautious." ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 03/07-2015 16:14
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Well, det kommer jo nok an på øjnene som ser og hvad man opsøger. Jeg har altid holdt meget af området, når jeg opholder mig i Bangkok. For mig er det lidt som, at være i en landsby i en kæmpe by. Der er mange hyggelige sois, og jeg finder ikke at området har flere udrangerede faranger og elendige hookers end andre dele af byen. Der er en del ganske udemærkede hoteller og guesthouses, og så bor der faktisk mange helt normale Bangkokborgere, med helt almindelige jobs og indtægter, endda velhavere med store condos eller villaer, jeg kender faktisk en del lokale som bor i området. Det er jo ikke et så udtalt backpacker område som kao San road området. Jeg ved ikke hvad som er mest lowstyle. Vigtigt og ikke mindst er det supernemt og hurtigt at komme til andre centrale dele af byen med effektiv offentlig transport. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 03/07-2015 16:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Nu står der i artikkelen at Bangkok har 25 millioner besøgende om året, nu ved jeg ikke hvad de mener med besøgende, men der var 16 mill overnight Internatiol besøgende i 2014 imod 18 mill i 2013. Der er vel mange Thaiere der kommer til Bangkok hver dag, men jeg tror ikke de er talt med når de nævner de 25 millioner, de er lidt lemfældige med fakta. Og ja der er et par hoteller i Bangkok der er lidt gamle og LIDT vedligeholdt. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 03/07-2015 16:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
hugoboerge skrev: Hotel Malaysia er aabenbart meget kendt og isaer anvendt af JUSMAG som holder til paa hjoernet af Soi Sathorn 1 og Sathorn Road. Vi var en tur inde i byen og havde et aerinde paa Rama IV Road saa vi parkerede ved Malaysia Hotel og fik frokost som var ganske udmaerket. Coffee shopen har sikkert ikke aendret udseende i de sidste 50 aar og det saa det som goer det interessant at bo saadan et sted. Hotel Malaysia er for oevrigt ogsaa naevnt i diverse krimier/agent historier som omhandler Bangkok/Thailand man kan saa sige hvad man vil omkring omraadet i dag for det er hovedsageligt boesser som holder til der, men saa kan enlige damer gaa i sikkerhed naar det er moerkt. ![]() Hehe, det er så sandt som det er sagt. Min kammerat havde booked en overnatning for os på Hotel Malaysia. Jeg kendte ikke spor til hotellet dengang. Min kammerat er steward , men på trods af hvad man dermed kunne forestille sig omkring hans preferencer, så er han en kvindebedårer af gudernes ufattelige nåde.Efter et rigeligt måltid ude indfandt vi os om aftenen med vores kvindfolk i hotel Malaysias coffee shop til en sundowner. Der var mildest talt mørkt, dystert og generelt deprimerende. De få tilstedeværende var alle fyre i meget stramtsiddende skjorter/t-shirts, og de sad 2 og 2. Uden at forsøge at ekstrapolere på situationen, så syntes jeg nu alligevel at de gloede noget overrasket på vores medbragte damer, og kvik som jeg nu engang er .. host ... kunne jeg så efterhånden godt regne ud hvilket klientel bemeldte etablissement havde en vis tiltrækning for. Nå, det var jo et eller andet sted også ligegyldigt. Vi fik vores sundowner, men inden vi betalte rendte min steward ven ind i en gut han kendte fra tidligere. Det var en særdeles morsom mand fra dansk showbizz, og vi skulle partout gøre ham selskab ved deres bord. Det blev satme underholdende - hvilket vores damer ikke syntes og skred i seng - mens min makker, showbizz gutten og jeg blev hængende og sang vemodige fædrelandssange i grufuld samdrægtighed. Så jo, Malaysia Hotel har sine stunder ![]() PS. Hugoboerge. Håber ikke at du opfatter ovenstående som et forsøg på at tage fokus fra din tråd. Dette har ingenlunde været tilsigtet. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 04/07-2015 03:18
|
@Rinpoche - kom bare med flere historier. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

, men på trods af hvad man dermed kunne forestille sig omkring hans preferencer, så er han en kvindebedårer af gudernes ufattelige nåde.