Se indlæg|
Danskere på integrationsydelse
|
|
| natty |
Lagt på d. 03/07-2015 10:34
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Hvis jeg har læst diverse indlæg på FB korrekt vil regeringens hastebehandlede asylændringer, fra imorgen betyde at: Hvis du har boet udenfor EU i mere end et år, indenfor de sidste otte år, har du ikke længere ret til kontanthjælp, men må nøjes med det halve beløb på integrationsydelsen.
Redigeret af natty d. 03/07-2015 10:40 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/07-2015 10:56
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Pressemeddelelse på vegne af Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriet Regeringen vil som tilkendegivet i valgkampen hurtigt indføre en ny integrationsydelse for nytilkomne, så det bliver mindre attraktivt at komme til Danmark og mere attraktivt at arbejde og bidrage til det danske samfund. Derfor har regeringen indgået en aftale med Dansk Folkeparti, Liberal Alliance og De Konservative om en ny integrationsydelse, der gælder for personer, der kommer til landet og ikke har opholdt sig i landet i mindst syv ud af de sidste otte år. Regeringen fremsætter lovforslag om ydelsen fredag den 3. juli, og de nye regler skal træde i kraft pr. 1. september 2015. Dermed skabes der hurtigt klarhed om den fremadrettede situation for fx flygtninge, der kommer til Danmark. Regeringen og partierne er enige om, at reglerne om integrationsydelsen på sigt også skal omfatte de udlændinge, der allerede er i Danmark, men som ikke opfylder opholdskravet. Regeringen og partierne vil mødes senere på sommeren med henblik at aftale dette. Det er regeringens og partiernes ambition, at reglerne skal finde anvendelse for alle udlændinge i begyndelsen af det nye år. Regeringen og partierne ønsker samtidig at belønne udlændinge, der gør en forskel og gerne vil integreres i det danske samfund. Konkret sker det ved, at udlændinge kan modtage et månedligt tillæg på 1.500 kroner til integrationsydelsen, når de har bestået en Prøve i Dansk 2. Desuden fremsættes der nu et lovforslag, der genindfører optjeningsprincippet for flygtninges modtagelse af børnecheck og børnetilskud, der blev afskaffet af SRSF-regeringen, og et lovforslag, der afskaffer de særligt gunstige regler for flygtninges ret til optjening af folkepension. Regeringen, DF, LA og K er enige om, at det provenu, som tilvejebringes ved indførelse af integrationsydelsen, drøftes i forbindelse med de udestående forhandlinger om en JobReform i foråret 2016. Anvendelsen sker efter enighed mellem Regeringen, Dansk Folkeparti, Liberal Alliance og Det Konservative Folkeparti. Integrationsminister Inger Støjberg udtaler: ”Vi skal have strammet op, så vi får styr på asyltilstrømningen til Danmark. Derfor fremsætter vi på fredag et lovforslag, der markant strammer op på vilkårene for udlændinge, der søger til Danmark. Vi indfører en ny integrationsydelse på SU-niveau, så det bliver mindre attraktivt at søge til Danmark. Samtidig bliver der mulighed for en sprogbonus til personer, der aktivt forsøger at blive en del af det danske samfund. Det her er den første i en række af stramninger, som regeringen vil gennemføre for at få udlændingeområdet under kontrol igen.” Fakta om integrationsydelsen
Omkring det med hjemvendte danskere, så skrev Ekstra Bladet om det den anden dag: - Danskere kan også komme på integrationsydelse Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 03/07-2015 11:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Skal man så på sprogskole og derefter vurderes som kvalificeret eller ikke, til fortsat at være dansk statsborger? |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 04/07-2015 10:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
sådan var det jo også tidligere der hed det bare start hjæp....god weekend |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 04/07-2015 15:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Jeg kom tilbage til DK i 1996 efter en 6 år uden for EU. kommunen kunne ikke hjælpe med en bolig( kun til flygtninge og asylansøgere der var 6 ugers ventetid til dem) , så jeg måtte købe en lille lejlighed på Amager. Men Tak for det til Kbh kommune,på 2 år tjente jeg 400000 kr. Der gik 6 uger før jeg kunne få et sygesikringsbevis. Så vis du er dansker skal du ikke regne med at få hjælp. Så sørg for at du er forfulgt! |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 04/07-2015 17:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Sjovt nok - valgvinderen DF her på denne portal var jo ikke så glade for det, men de var dog glade nok så de stemte for. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 04/07-2015 17:20
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
kylling skrev: Jeg kom tilbage til DK i 1996 efter en 6 år uden for EU. kommunen kunne ikke hjælpe med en bolig( kun til flygtninge og asylansøgere der var 6 ugers ventetid til dem) , så jeg måtte købe en lille lejlighed på Amager. Men Tak for det til Kbh kommune,på 2 år tjente jeg 400000 kr. Der gik 6 uger før jeg kunne få et sygesikringsbevis. Så vis du er dansker skal du ikke regne med at få hjælp. Så sørg for at du er forfulgt! Jamen Kylling du havde jo ikke brug for hjælp! Du havde råd til at investere i egen bolig - og tillykke med gevinsten. Problemet for danskere i Danmark er jo at de mener staten (os) skal tage hånd om alt. Det er rimelig trist! |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 04/07-2015 21:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 550 |
vandango skrev: Sjovt nok - valgvinderen DF her på denne portal var jo ikke så glade for det, men de var dog glade nok så de stemte for. Sådan er det jo i et demokrati... Man er nødt til at give køb på en ting for at få noget, der er vigtigere.. Hvis nu DF havde kunnet mønstre 90 mandater alene, var det nok gået anderledes.. :-) |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 04/07-2015 23:47
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
farao54 skrev: vandango skrev: Sjovt nok - valgvinderen DF her på denne portal var jo ikke så glade for det, men de var dog glade nok så de stemte for. Sådan er det jo i et demokrati... Man er nødt til at give køb på en ting for at få noget, der er vigtigere.. Hvis nu DF havde kunnet mønstre 90 mandater alene, var det nok gået anderledes.. :-) Ja sådan er demokrati, men demokrati handler vel ikke kun om hvem som far fået f vlertallet, men også at man ikke udelukker andrre tænkende.. Ellers hedder det vel demokratur. Sådan var det danske samfund ikke tidligere. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 05/07-2015 09:39
|
|
natty skrev: farao54 skrev: vandango skrev: Sjovt nok - valgvinderen DF her på denne portal var jo ikke så glade for det, men de var dog glade nok så de stemte for. Sådan er det jo i et demokrati... Man er nødt til at give køb på en ting for at få noget, der er vigtigere.. Hvis nu DF havde kunnet mønstre 90 mandater alene, var det nok gået anderledes.. :-) Ja sådan er demokrati, men demokrati handler vel ikke kun om hvem som far fået f vlertallet, men også at man ikke udelukker andrre tænkende.. Ellers hedder det vel demokratur. Sådan var det danske samfund ikke tidligere. Enig... Nu var det blot et tanke eksperiment, hvor DF jo havde udtalt at de IKKE ønskede at ramme hjemvendte danskere. Derfor tænker jeg blot at hvis de havde haft 90 mandater alene, så havde de nok valgt ikke at ramme den gruppe. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/07-2015 14:53
|
|
JohnBKK skrev: Skal man så på sprogskole og derefter vurderes som kvalificeret eller ikke, til fortsat at være dansk statsborger? Meget interessant en flygtning får så 1500 kr. mere end den hjemvendte dansker, når denne har lært dansk. Har de radikale haft fingeren med i spillet? eller er det med at forskels behandle flygtninge efterhånden så indgroet i folketingsmedlemmernes hjernebark? |
|
|
|
| farao54 |
Lagt på d. 05/07-2015 16:51
|
|
vandango skrev: JohnBKK skrev: Skal man så på sprogskole og derefter vurderes som kvalificeret eller ikke, til fortsat at være dansk statsborger? Meget interessant en flygtning får så 1500 kr. mere end den hjemvendte dansker, når denne har lært dansk. Har de radikale haft fingeren med i spillet? eller er det med at forskels behandle flygtninge efterhånden så indgroet i folketingsmedlemmernes hjernebark? Interessant observation, jeg ikke selv havde gjort... Det er da i den grad forskelsbehandling.. Den havde de nok ikke selv lige tænkt over... |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/07-2015 21:42
|
|
Bare dette tilfælde og sikkert 100 eller tusindevis andre fortæller den danske befolkning - nej forkert formuleret, men nærmest hugget ud i granit, at de mest intelligente personer her i landet ikke befinder sig i folketinget, men holder sig klogeligt væk. Har været aktiv i en årrække i lokal politik. Kun personer og partiforeninger med de mest spidse albuer og den mest rådne moral, når frem til tops i dansk politik. Den eneste undtagelse er en god knægt ved navn Jacob Bjerregaard, som jeg var med til at hjælpe ind i folketinget, han er nu borgmester i jylland. Nåh jo ud over han var partikammeret og nabo, var han også en rigtig god dreng. Men han er undtagelsen der bekræftiger regelen. Men resten af mandaterne på tinge, er nogle rådne typer. Ok kender så kun socialdemokratiet indefra, og det er råddenskab og dolken i ryggen tro mig. Ville aldrig nogensinde have en kvinde i mit hjem, som er aktiv i partiet. Redigeret af vandango d. 05/07-2015 21:55 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 05/07-2015 23:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Phandango skrev: "Bare dette tilfælde og sikkert 100 eller tusindevis andre fortæller den danske befolkning - nej forkert formuleret, men nærmest hugget ud i granit, at de mest intelligente personer her i landet ikke befinder sig i folketinget, men holder sig klogeligt væk." Det er omvendt, de intelligente er netop derinde, de kloge holder sig klogeligt væk, undtaget Pia K.! Problemet er at det ikke længere er "et kald" at være politiker og medlem af Folketinget, men udelukkende en karriere mulighed for højtråbende psycho´s med rundsave på albuerne og knive i ærmerne. De er voldsomt bevæbnede med alt muligt som alle psykopater er: Charmerende, snakkesalige, målrettede, manipulerende, strategiske, de er kort sagt vældig godt klædt på til det job de betragter det som. Det går så ud over alle os andre kloge mennesker, der aldrig nogensinde kunne drømme om at opføre os som de gør. Jeg husker elevrådene i Folkeskolen, fy for s.... der er udklækket meget cand.polit. lort derfra, Maggie Westager bl.a. Jeg skred som regel fra de møder efter max. 5 min. - ned på lokum og fyre en fed, sort galar, fand´me! ![]() PS: Vil lige bemærke at jeg er tilhænger af Howard Gardner´s teori om "De mange intelligenser" - som jo desværre selv i et land som Danmark ikke har fået den udbredelse den fortjener. Nok fordi ovennævnte psykopater, med deres ekstremt indskrænkede intelligens, ville føle sig truet hvis man værdsatte andre måder at bruge hjernen og intelligensen på. Redigeret af JohnBKK d. 05/07-2015 23:22 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.