Se indlæg
 Udskriv debat
Børn af forældre med forskellige genetiske baggrunde bliver højere og klogere
Webmaster
Vores evolution er påvirket af, at verden hele tiden bliver tættere forbundet. Kulturer mødes, befolkninger blandes - og det er positivt for de næste generationer.

Nu viser forskning ifølge Daily Mail nemlig, at børn, som er født af forældre fra forskellige befolkningsgrupper, er mere intelligente end deres forfædre.

Det konkluderer forskere fra University of Edinburgh, efter at de har gennemført over 100 studier i hele verden, som inkluderer detaljer om mere end 350.000 mennesker fra forskellige samfund.

Resultaterne viser, at en større genetisk variation kan kædes sammen med bedre kognitive evner, højere uddannelsesniveau og endda fysisk højde.

Forskerne kiggede nærmere på, om forsøgspersonerne havde identiske gener fra deres mor og far - et tegn på, at deres forældre var beslægtede. Når dette kun forekommer få gange i en persons gener - at de to sider af vedkommendes familie er genetisk forbundet - så er den genetiske diversitet større.

Og ifølge undersøgelserne er personer med en større genetiske diversitet altså klogere og højere.

Forskernes fund tegner et billede af, at evolutionen favoriserer personer, som er intelligente og fysisk stærke.

Læs nærmere på:
- Børn af forældre med forskellige genetiske baggrunde bliver højere og klogere (Dagens.dk)
- Mixed-race relationships are making us taller and smarter (Daily Mail)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
bannok
Hvad menes der med at evolutionen favoriserer personer der er intelligente og fysisk stærke??
Dem der er klogere og stærkere vil altid overleve dem der er mindre kloge og svagere.

Det har været kendt i år tusind at indavl er skidt for den fysiske og mentale udvikling, det er derfor at mennesker der levede isoleret altid var på jagt efter "frisk blod" og især fra nogle de vidste var klogere end dem selv, det var en fysisk nødvendighed for at overleve, og det har mennesker vidst in rigtig mange år.

Hvordan denne effekt påvirker vores børn der er halv thai og halv danske er et godt spørgsmål, men jeg tror det er på den gode måde.

JohnBKK
bannok, det "friske farang blod" har nok ikke den store betydning hvis børnene følger et traditionelt thai skoleforløb med dens tvivlsomme kvalitet, rammerne skal være i orden så talentet kan udfolde sig, og det er svært i Thailand.
Redigeret af JohnBKK d. 07/07-2015 17:55

Anonym Bruger
tæller det også når bunden af ét samfund/race avler med bunden af et andet samfund/race i Pattaya?

vandango
JS skrev:

tæller det også når bunden af ét samfund/race avler med bunden af et andet samfund/race i Pattaya?

Ja naturligvis gør det også det, så kan det kun gå fremad.

Desværre vil den højere velstand nok ikke fremme JohnBKK så ellers korrekte og forstandige indlæg, men snare resultere i at Pattaya princessen blanker manden af for hus og bil, og efter sædvane parkerer ungen ude på bøhlandet hos sine analfabetiske forældre.
Så kan farangen gå ombord til sit hjemland i røjsere og knickers.

"You can't eat love" Pfft
Redigeret af vandango d. 07/07-2015 18:33

Anonym Bruger
den kloge vil altid narre den mindre kloge..

bannok
JS, når bunden er nået kan det kun gå opad, hehe.

Anonym Bruger
bannok skrev:

JS, når bunden er nået kan det kun gå opad, hehe.

ja, minus og minus giver plus...

bvin
@ JS : det er ikke helt rigtigt er stadigt - , men gange du dem = + ja så er de positive .... undskud mellem regningen, jeg har ikke gået så længe i skole som andre her på tråden :-)

bannok
Nu ved jeg ikke hvor lang nede i bunden vi er..
Jeg kan ikke svare for andre end mig selv, jeg er ikke en del af en stærk elite, men jeg klarer mig faktisk udmærket, og har en høj levestandard, og ingen lommesmerter, så alle muligheder er åbne, det er bare et spørgsmål hvordan vi griber det an.

Spring til debat: