Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad der er sparet er sjovt!
Peter Jakobsen
Der er sikkert mange af jer gamle der kender disse tips, men der kunne jo være en og anden der kunne bruge noget.

Vel ankommet til Bangkok skulle vi videre til Pakthon Chai, Nakonrachaima, med bus ca. 3.5 timer nord for Bangkok.

Normalt når du går ud af ankomstterminalen står der en million mennesker i kø for at tilkæmpe sig en taxi, men drej til højre i ankomsthallen og ta´elevatoret op til afgangshallen, der er der ikke nogen problemer du får en taxi (meter) med det sammet.

Så afsted til busterminalen pris ca. 100 thb. 2 retur billetter med aircon bus til thb. 310, der er aircon i ventehallen men de kører ca hver time om morgenen og ellers hver anden time.

Husk når du rejser retur med bussen og ankommer til busterminaler, så står der en hel flok hajer og forsøger at kapre dig til en taxi tur, men nej fortsæt gennem terminalen over til Taxi Meter holdepladsen.

Så summa sumarum 510 thb. for to personer tur retur kr. 76.- det er
da billigt???? og det fungere perfekt. der serveres foriøvrigt kolde sodavand, kage og en kølig serviet i bussen incl. i prisen....

Jeg har før prøvet at hyre bil med chauffør koster ca. thb. 2500 hver vej. så en besparelse på thb. 4490 og dem kommer man langt med hos familien.....

Du kan bruge samme system til Pattaya pris for bus ca. thb. 180 retur pr. person, så ca thb. 380, kr. 60.

Så er der lidt mere til at bruge på sjove ting!

Peter

surin
når jeg først er landet i bangkok så gider jeg altså ikke vente i op til 2 timer for at komme med en bus for at spare 150 kr. for så at skulle vidre fra stationen til et hotel i pattaya hvis ikke jeg har råd til at bruge ca 350 kr på taxi til og fra bangkok så venter jeg da hellere et par dage ekstra imellem hver tur til thailand

Peter Jakobsen
Hej Surin, det forstår jeg godt, men skal man omkring i Thailand så er det nu en billig og god mulighed! foriøvrigt er der busser til Pattaya hele tiden de afgår når de er fyldt op, så man venter ikke 2 timer.
Peter

surin
jaq det er helt fint når man skal omkring men lige den der når man stiger af flyveren så syntes jeg ikke det kan gå hurtigt nok med at finde en bruser og en seng

dkjohnt
Lej dog en bil....600 baht om dagen.... og tag selv af sted.
Betal 150 baht mere og vognen er forsikret.
De er sgu ligeglade med kørekort og hvis - så vis dem sygesikringskortet. De ved ikke hvad det er alligevel, politiet ligeså.

Så har man osse tid til at have hele familien med på tur..........!!!
Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.

"If you havnt been - you havnt live"

Pescator
Peter Jakobsen skrev:
Hej Surin, det forstår jeg godt, men skal man omkring i Thailand så er det nu en billig og god mulighed! foriøvrigt er der busser til Pattaya hele tiden de afgår når de er fyldt op, så man venter ikke 2 timer.
Peter

øhh, nej, det gørde altså ikke, men hvad du har ret i, det er at der er rigtig mange daglige afgange. Baw Kaw Saw (det statslige busselskaCool og de andre busselskaber har faste afgangstider.

Kan huske jeg tog fra Penang i Malaysia fra et visatrip og så retur til Sakon Nakhon i Issan. Kostede under 500 baht og så tog det en bagatel af 36 timer Shock

mvh
Michael

surin
hvis man har godt tid og hård hud på enden så går det velGrin

Pescator
Er ikke sikker på, at jeg havde hård hud i enden da jeg indledte rejsen på 3. klasses træbænke, men havde det ihvertfald da jeg ankom.
Kunne ikke drømme om at gøre det igen, men det var da jeg var nygift med min kone for 12 år siden, og afsavnet blev for stort Smile

mvh
Michael
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

surin
bare en time på bænkenShock er nok

Spring til debat: