Se indlæg
 Udskriv debat
Mobiltelefoni i Thailand
regitzec
Hej alle! Smile

Min kæreste og jeg skal bo 5 mdr i Bangkok - vi rejser på lørdag d. 1/8.
Da vi er født i den teknologiske tidsalder, kan vi ikke klare tanken om at undvære DATA på telefonen. Det er blandt andet sådan vi vil kommunikere med dem derhjemme.

Hvilke mobilselskaber kan i anbefale med lidt sms, taletid + data?
Hvis man kan købe det på taletid vil det være fedt, men er også interesseret i et abonnement.

Jeg håber i kan hjælpe! Smile

regitzec
Det skal siges at vi gerne vil kunne ringe/skrive sms til de andre i thailand (og hinanden). Så vi vil ikke bruge denne tjeneste til at kontakte i DK.

milex
Du køber bare et sim-card i ankomst-hallen ved ankomst til BKK.

Du kan få lige hvad du ønsker.

Husk dog at afmelde roaming på dit danske sim-card.

hugoboerge
milex skrev:

Du køber bare et sim-card i ankomst-hallen ved ankomst til BKK.

Du kan få lige hvad du ønsker.

Husk dog at afmelde roaming på dit danske sim-card.

Sim kortet skal registreres.

kimkingo
Hvis det er en Iphone du har , så kan i installere Line ( findes sikker andre) , så kan i snakke sammen, og se hinanden gratis. ( Også til Iphone i Dk)
Sunflower

jens
Kig her så kan du se alt hvad DTAC tilbyder af prepaid.
Alle deres pakker er lidt uoverskuelige umiddelbart, men kig det igennem så finder du det du skal bruge.
http://www.dtac.c...n/prepaid/
De har fået en ny smart funktion hvor man kan forlænge simkortets levetid med et år, det er ret praktisk hvis man rejser på ferie i Thailand en eller 2 gange årligt.

Fc
Sidst vi var i Phuket jan-feb 2015 købte vi Truemove 3G Tourist Inter Sim hos 7eleven, de har de små Nano simkort til Iphone 5 & 6 til 300 THB inkl. lidt taletid

poulditlev
hvordan ser man på dtac om man har registret

milex
Har ikke nogen anelse.

Men hvis du er i tvivl henvend dig til DTAC.

Har selv haft samme thai-simcard i flere år.

Og fornyet samme nr. hver gang jeg kom tilbage til sumpen - husker ikke om jeg viste pas ved køb.

Er dog ikke sikker på den går næste gang jeg vender tilbage.

Hvis ikke, får jeg bare et nyt registreret nr.

No problem - for mig.

zapper
ved 12call *151*

hugoboerge
zapper skrev:

ved 12call *151*

Korrektion: *151#

daekker alle telefonselskaber.

poulditlev
mange tak

natty
Lidt orientering fra min egen oplevelse. Jeg har haft det samme nummer i vel 5 år, top-up Sim. Skiftede det til et Micro for 1 1/2 år siden. Skulle fremvise mit pas, men havde det ikke på mig. True shoppen accepterede mit danske kørekort som legitimation. I maj dette år fik jeg en SMS efter et par dage i Thailand, med beskeden om at jeg skulle registrere mit nummer og medbringe pas. For nemheds skyld tog jeg til den nærmeste "rigtige" Truemove shop. Det tog højst 5 minutter at ordne det.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Fido
Jeg bruger selv AIS som jeg tanker op i 7eleven, men hvis det er data i er interesseret vil det nok være billigere med et flat rate abonnement. Start evt med et taletidskort i lufthavnen og så kan i jo shoppe lidt rundt hos udbyderne indtil i finder noget der passer til jeres behov. Hvis i også skal have kabel tv og internet i hjemmet findes der pakker som også inkluderer mobil.
One man's ceiling is another man's floor

Spring til debat: